Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
HaDa1959
Level 2

Geluid via Sonos valt regelmatig weg bij zenderwisseling via Next Mini i.c.m. Philips TV

Mijn Philips tv en de Next mini hebben beiden verbinding met de geluidsinstallatie van Sonos (Arc, 2x Play5 en Sub)

Het gebeurt af en toe dat bij een zenderwisseling het geluid uitvalt. Ik kan dan weer terug naar waar ik aan het kijken was en dan is het geluid er ook weer. Als ik bijv. van zender 1 naar 23 is het geluid "zomaar". weg. Als ik de Next mini uitzet en direct daarna weer aan is het geluid op de nieuw gekozen zender er wel. Eigenaardig dus  en ik ben benieuwd of iemand een oplossing weet. 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HaDa1959
Level 2
Topicstarter

in overleg met Sonos erachter gekomen dat een oude/gebrekkige HDMI-kabel de problemen veroorzaakte.

hoe makkelijk kan een oplossing soms zijn 🥴

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Sjaqie
Level 10

@HaDa1959 

Het klinkt als een bekend probleem, heb zelf soms dit probleem met overschakelen van TV naar Radio , de laatste nieuwe versie van de Sonos app is een drama er zijn wel verbeteringen geweest maar is nog steeds niet zoals het moet zijn.

Hier staan de laatste updates van de app,

https://support.sonos.com/nl-nl/article/release-notes-for-sonos-software-updates

anders contact opnemen met de helpdesk nemen je klacht serieus en proberen deze op te lossen, je kan ze telefonische bereiken op 0800 - 555 1234

HaDa1959
Level 2
Topicstarter

Ik zat daar nog niet aan te denken omdat ik verder geen problemen heb ervaren met de nieuwe app. 
ik ga zeker contact met Sonos opnemen. 

0 Kudos
Sjaqie
Level 10

@HaDa1959 

succes, wil je nog op de community laten weten of er een oplossing voor was en wat deze is.

HaDa1959
Level 2
Topicstarter

in overleg met Sonos erachter gekomen dat een oude/gebrekkige HDMI-kabel de problemen veroorzaakte.

hoe makkelijk kan een oplossing soms zijn 🥴

0 Kudos
Ga naar reactie
Sjaqie
Level 10

@HaDa1959 

Zijn vaak de eenvoudigste oplossingen waar je niet aandenkt. Gelukkig is het opgelost.