Na geruime tijd geen enkel probleem te hebben ervaren met de combinatie Sharp Aquos TV + Onkyo TX NR-656 + Next Mini, opeens sinds een aantal weken het vreemde verschijnsel dat spontaan het geluid van de versterker harder gaat.
In een uur tijd, ongeacht tijdstip van de dag, gaat het geluid 5x-6x automatisch harder.
Het geluid gaat niet automatisch zachter; enkel harder.
Op het moment dat dit gebeurt, wordt de afstandbediening niet gebruikt.
De momenten zijn volledig random, het kan zijn dat het geluid binnen 10 minuten 2x een stap omhoog gaat, of zelfs in 1x met twee stappen omhoog.
Aan de bekabeling was niets veranderd, aan de instellingen van zowel TV, versterker of Next Mini is niets veranderd sinds de allereerste setup van ongeveer een jaar geleden.
Om het probleem op te lossen zijn de volgende zaken uitgevoerd:
- HDMI kabels vervangen (van Next Mini -> Versterker -> TV)
- Versterker, TV, Next Mini hebben alle drie een hard reset gehad (ja, ik ben echt wanhopig)
- Stroomblok, stroomkabels vervangen (ja, ook die van de Next Mini)
- Geluid/power koppeling Next Mini -> Versterker/TV (CEC functie) uitgeschakeld, zodat ik het volume (helaas) met volumeknop van de versterker moet bedienen (dus weer in totaal 3 afstandbedienen voor aan/uitzetten & volume bedienen)
Het probleem is echter in één keer opgelost: Door de stroom van de Next Mini eraf te halenen vervolgens enkel via de Ziggo Go app op de Sharp TV te kijken (i.c.m. de versterker). Dan blijft alles normaal functioneren.
Opvallend: Daarna gaan testen door enkel de stroom weer op de Next Mini te doen (met tussenpozen, ter test), waarbij de ene keer het geluid direct zomaar harder gaat (dus puur door de stroom op de Next Mini te doen!) en de andere keer (terwijl de Next Mini in de Eco modus staat en ik nog gewoon via de Ziggo Go app TV kijk) het geluid spontaan weer gek doet.
Opvallend 2: Ik heb de indruk dat het probleem ontstaan is na de laatste update.
Concreet: het probleem ligt aan de Next Mini, want als die niet aangesloten is (al dan niet met nieuwe voeding/HDMI), is er ook geen spontaan volume-harder probleem.
Hoe komt dit? Hoe is het op te lossen? Zijn er nog meer testscenario's die ik nog niet gedaan heb? Ligt het aan de update? Is m'n Next Mini beslopen door kabouters?
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Volg dit topic voor updatesWat we tot nu toe weten: Sinds update 5.09 vinden er spontane volumewijzigingen plaats bij de tv of audioapparatuur. Zo kan de tv standaard op 0/mute beginnen of gaat de volume tijdens het kijken zachter of harder.
Er is in alle gevallen een opvallende link met de aanwezigheid van de Ziggo GO TV App. Deïnstalleren van deze Ziggo GO TV app lost het probleem op.
Heb je de Ziggo GO TV App verwijderd, maar heb je nog steeds dit probleem? Maak dan [een nieuw topic] aan.
Hi allen,
Allereerst excuses dat het wat langer stil is geweest. Top dat hier al veel is besproken en nog belangrijker: Dat jullie hebben kunnen concluderen dat de Ziggo GO TV App hier de boosdoener lijkt te zijn. Op z'n zachtst gezegd een bijzondere wending. We gaan dit intern doorzetten en houden jullie op de hoogte.
Voor nieuwe melders, we ontvangen graag de volgende informatie:
-Type & Model TV
-Android-versie van de televisie
-Versie Ziggo GO TV App
-Is het probleem opgelost nadat je de Ziggo GO TV App verwijderde?
-Eventuele andere bijzonderheden
Voor het overzicht:
Er lopen op dit moment twee soortgelijke topics waarbij ik eigenlijk verwacht dat het probleem (en de fix) gelijk aan elkaar is. [Het andere topic] gaat echter voornamelijk over volume dat zachter wordt en/of mute en deze juist voornamelijk over volume dat harder wordt. Vooralsnog houden we ze beide dus nog even open. Dit bericht plaatsen we wel in beide 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gefeliciteerd Ziggo!
Dit topic is een jaar oud.
Lang zal hij leven in de Gloria!
Hier hetzelfde probleem. Philips 65oled806/12 icm sonos arc.
is er al meer info wanneer dit opgelost gaat worden?
is het een probleem waar ziggo ook echt al actief mee bezig is? Ik lees steeds dat er geen info te melden is. Maar betekent dit dat er aan gewerkt wordt of?
Groet Mark
Hi allen,
Helaas opnieuw geen witte rook. Sterker: Het probleem zal naar verwachting ook niet opgelost zijn in de eerstvolgende twee updates van de app. Er is nog steeds aandacht voor en de oplospartij is iets op het spoor, maar dus zonder concreet vooruitzicht op dit moment.
Ik begrijp wat je schrijft en ook dat jij hier weinig aan kan veranderen. Maar het is werkelijk echt heel slecht dat dit zo laag op de prioriteitenlijst staat. Veel mensen zijn afhankelijk van deze app om TV te (kunnen) kijken - die app verdient dient veel meer aandacht te krijgen - en niet alleen voor deze casus.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.