1
Vraag
2
Reacties
Fiki

Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Geluid van televisie bedienen

De televisie is een Philips 50PUS6162. Pus? Ja, dat is Latijn en betekent Etter. Hoe verzinnen ze het?

Instellingen - Beeld en geluid - koppel je afstandbediening.

Typenummer van televisie wordt ingevoerd.

Ja hoor het werkt! Plaatje 1.

Druk op OK

Het werkt nog steeds! Plaatje 2.

Druk op OK.

Het werkt niet meer. Plaatje 3.

Hoe kan dat?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Blijkbaar heb je ook een Philips audiosysteem. Daar is de AB ook mee gekoppeld en bij de instelling staat dat de AB dat systeem gebruikt voor de volume regeling.

 

Selecteer bij "bepaal je volume" de tv. Dan zou het moeten werken.

 

Nog iets over de Philips naam geving. Het is minder erg dan het lijkt.

 

Philips TV's

Het eerste getal geeft informatie over de grootte van het scherm. ... PUK staat voor televisies met Android besturingssysteem, PUS staat voor Ultra HD tv's met Android en PFK staat voor alle andere Full-HD televisies.

Bekijk in context

3 Reacties 3
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Blijkbaar heb je ook een Philips audiosysteem. Daar is de AB ook mee gekoppeld en bij de instelling staat dat de AB dat systeem gebruikt voor de volume regeling.

 

Selecteer bij "bepaal je volume" de tv. Dan zou het moeten werken.

 

Nog iets over de Philips naam geving. Het is minder erg dan het lijkt.

 

Philips TV's

Het eerste getal geeft informatie over de grootte van het scherm. ... PUK staat voor televisies met Android besturingssysteem, PUS staat voor Ultra HD tv's met Android en PFK staat voor alle andere Full-HD televisies.

Fiki
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

@bloemen64  schreef:

Blijkbaar heb je ook een Philips audiosysteem. Daar is de AB ook mee gekoppeld en bij de instelling staat dat de AB dat systeem gebruikt voor de volume regeling.

 

Selecteer bij "bepaal je volume" de tv. Dan zou het moeten werken.

 

 

 


Nou, niet helemaal. Wat Ziggo een audiosysteem noemt, heet bij mij een versterker. En die is van Sony. De geluidssterkte van de versterker kan door de televisie bediend worden, met het voordeel dat er dan geen hinderlijk balkje in beeld komt. Kortom, het merk van de versterker doet er niet toe, als Ziggo maar niet aan de versterker zit.

Jouw oplossing was overigens prima, waarvoor dank. Het koppelen van de ab aan de televisie heeft niet tot gevolg dat de televisie bediend wordt. Maar dat vertelt Ziggo er niet bij.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Klopt. De benaming "koppelen" komt vaak voor. Je moet de Next AB koppelen aan de Next. Dan koppelt de Next je apparatuur. En wat er dan niet bij verteld wordt is dat bij meer dan 1 gevonden apparaat er gekozen moet worden welke je wilt gebruiken.

 

Als je voor TV kiest dan wordt echt wel de TV aangestuurd. Bij mij is de TV gekoppeld via hdmi-cec met mijn receiver. Als ik de volume van de TV verander dan stuurt de TV dat door naar de receiver.

Zo lijkt het ook bij jou te werken. 

 

Als ik de TV volume harder zet dan zie ik de volume balk van de tv even op het scherm. Selecteer ik de receiver als volume regelaar dan komt de infobalk van de receiver even in beeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic