Vraag
Reacties
Robert D
Level 3

Geluid van TV gaat automatisch zachter of op mute (o.a. Sony, Philips)

Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.

Voorbeeld 1:  's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.

Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten

Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil. 

Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!

M.v.g. Robert

148 Reacties 148
Meldingen
Aan Uit
DutchX79
Level 2

Nee, het probleem is er nog steeds. Nu ook op maandagochtend.

0 Kudos
wdamstra
Level 1

Bij de ene televisie is nu goed, de andere geeft nog steeds dit probleem.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

Het blijft stil aan de zijde van Ziggo. Jammer hoor!

0 Kudos
DennisST
Level 3

Ik heb maar een chromecast gekocht nadat ik eerst een nieuwe soundbar had gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag in eerste instantie.

Dit neem ik zekers te weten mee in overweging als ik weer eens naar mijn groene glas draadje kijk in de meterkast.

men wordt gelokt met aanbiedingen telefonisch in het verleden, maar uiteindelijk zit je opgescheept met de duurste abonnementen waar je uiteindelijk volle prijs voor betaald.

ook iets wat in mijn achterhoofd knaagt.

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Ik begin het idee te krijgen dat de TV (app) het van mijn telefoon overneemt bij het opstarten. Die staat namelijk (meestal) op 0.

Vandaag het niveau van mijn telefoon eerst omhoog gezet voordat ik de TV uit standby haalde, en toen had ik geluid. Ik ga later nog de proef op de som nemen.

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Vanochtend weer het volume van de telefoon verhoogd voordat ik de tv aandeed. Weer geluid... Als het de volgende keer weer werkt, hebben we misschien beet.

Zetten de anderen hier ook het geluid van hun remote app device op 0?

Ik meen ook dat er iemand was die een ander niveau dan 0 had.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

Zelf gebruik ik niet de Ziggo go app op mijn telefoon (iPhone). Het volume op mijn tv staat bij aanzetten altijd op 0.
Ik denk persoonlijk dat je telefoon hier niets mee te maken heeft.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

@Alex of een ander moderator. Het blijft verdacht stil aan de kant van Ziggo. 
Is er na zoveel lange tijd een positief update mee te delen? Of krijgen we nog steeds een standaard antwoord dat er hard wordt gewerkt op de achtergrond?

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Wisselend succes. Soms start hij op 0, soms ook wel. Geen idee wat de variabele is in dit verhaal.

0 Kudos