Vraag
Reacties
Aankondigingen
Robert D
Level 3

Geluid van TV gaat automatisch zachter of op mute (o.a. Sony, Philips)

Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.

Voorbeeld 1:  's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.

Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten

Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil. 

Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!

M.v.g. Robert

151 Reacties 151
Meldingen
Aan Uit
DennisST
Level 3

Ik heb voor nu de Ziggo Go App verwijderd van mijn Philips Android tv en heb hierdoor geen last meer gehad van spontane volume wijzigingen.

Dit is voor mij geen oplossing, want de tv heb ik Speciaal gekocht omdat de Ziggo Go app hier op geïnstalleerd kan worden.

”Op Samsung tv’s kon dat toen nog niet.”

Nu heb ik ook heel veel centjes uitgegeven aan een nieuwe soundbar waarvan ik dacht dat dat het probleem was.

Ik verwacht dan ook van Ziggo op korte termijn een oplossing op zijn minst.

Goed weekend.

0 Kudos
Rick.
Level 6

Sony 55XE9005

Android TV 9

Ziggo app eenmaal opgestart --> na mute/unmute of na uit-/aanzetten tv staat het tv volume op 0

Ziggo app geforceerd afsluiten verhelpt dit probleem

Als de Ziggo app niet wordt opgestart is er dan ook niks aan de hand

Ziggo app, ook als deze op de achtergrond actief is, lijkt bij bepaalde gebeurtenissen - (un)mute, tv uit/aan? - iets te triggeren waardoor het volume op 0 gezet wordt

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Ik zal ook eens naar de Android TV versie kijken. Die zal een stukje ouder zijn denk ik. Misschien komt er dan een antwoord op de vraag waarom niet elke Philips tv mee doet met dit issue.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@bloemen64  schreef:

Ik zal ook eens naar de Android TV versie kijken. Die zal een stukje ouder zijn denk ik. Misschien komt er dan een antwoord op de vraag waarom niet elke Philips tv mee doet met dit issue.

Versie 7.12 uit 2018.

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Er is voor het eerst sinds twee jaar weer een update voor de TV gekomen (zoals eerder gezegd een 48OLED935).

Vanwege de vakantie nog niet uitgebreid kunnen testen, maar volgens mij is het probleem er nogsteeds.

Wat ik eerder heb getest, is dat het probleem alleen lijkt op te duiken als de TV langer dan een halfuur uit staat. Misschien kunnen de ontwikkelaars hier iets mee.

Als dit alles komt door het wegschrijven naar geheugenlokaties waar het niet hoort, dan is er wel iets ernstigs aan de hand. Dat zou tegenwoordig niet meer moeten kunnen.

0 Kudos
HanBro
Level 2

Dat het pas merkbaar is na een half uur komt doordat deze tv (en wrs de meeste tv's) na uitzetten pas na ongeveer 10 min. in diepe stand-by gaat.

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Toen de App net uit was werkte de App goed alleen na opnieuw opstarten van de tv. Gedurende de dag bleef de App goed werken. Tot de volgende dag. Dan werkte alles stroperig en kon je niets live kijken. Opnieuw tv opstarten loste dat op. Ook daar zat een lange tijd tussen. Ik had de conclusie toen dat het iedere nacht mis ging. Dat heeft verschillende versies geduurd voordat het de nacht overleefde zonder van slag te raken.

Of dit door Android of de App gebeurde weet ik niet. Ook daar hadden andere Apps geen last.

Bij deze App sluit ik iedere keer de App netjes af. Niet zomaar de tv uit in ieder geval.

Ik zie aan de aangesloten USB disk dat de tv daarna na 10 minuten echt uit gaat maar het kan ook soms uren duren voordat het ledje op de disk uit gaat. Dat kan ook opschonen van de disk zijn natuurlijk. 

CommunityUser33
Level 2

@Alex 

Is er al zicht op een app-update en mogelijke wijzigingen daarin om dit probleem op te lossen?

De laatste apk is van juni.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @CommunityUser33 - Helaas is er nog geen nieuwe update over dit issue en/of een verwachte oplostijd. 

0 Kudos
DutchX79
Level 2

De afgelopen twee keer dat ik de tv aan deed, was het probleem er niet. Is er iets veranderd aan de kant van Ziggo?

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @DutchX79 , Dat klinkt positief! Vanaf afgelopen nacht is mogelijk dat er een nieuwe update beschikbaar is voor de Android TV App, maar ik heb helaas nog geen informatie dat daar een verwachte fix in zit. Neemt niet weg dat het natuurlijk alsnog opgelost kan zijn. Kun je eens controleren welke Ziggo GO TV versie er op dit moment geïnstalleerd is? En controleer ook of je Philips TV zelf toevallig nog recent een update heeft gehad, mocht dat inzichtelijk zijn.

0 Kudos
HRJ
Level 5

Versie 5.11.9508. Probleem nog steeds aanwezig.

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Build: 5.11.9508+13520

Device: Philips TPM191E

Video player: 1.2.0

Conviva: 4.0.35, 4.1.2

Connection type: Ethernet

De TPM191E_R.201.000.248.227 is op 15 juli geïnstalleerd, dus dat zal niet de wijziging zijn.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

Ik begin met de dag steeds meer geïrriteerd te raken dat het nou zo lange tijd nog steeds niet opgelost is, en kan worden. 
Mijn tv heeft de volgende specs.
Os-versie van Android TV, 12
OS-build van Android TV, STT2.230831.001
Softwareversie, TPM231WW_R.101.002.038.208
Ziggo app versie, 5.119508

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Helaas van korte duur. Het probleem is weer terug. Ik zal even nagaan wat er gebeurd is.

0 Kudos
HWAM
Level 1

Ook ik kan bevestigen dat het aan de Ziggo Go Android APP op de televisie ligt. Al twee weken draai ik zonder die APP en het werkt weer prima, er is geluid als ik de TV aanzet. Ongelofelijk dat ze dat niet kunnen fixen en dat dit al zo lang loopt. Wat een slechte reclame. Ziggo, zorg ervoor dat jullie je zaakjes in orde krijgen. We betalen niet voor niets bergen geld.

CommunityUser33
Level 2

Ook de meest recente app-update/apk van september heeft het probleem nog. 

Ik ben weer teruggegaan naar een paar versies terug, zonder dit probleem.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

Hallo Alex, Is er na zo’n lange tijd nu eindelijk eens zicht wanneer de oplossing eraan gaat komen? Ik betaal nu maandelijks aan Ziggo voor de groeiende frustraties?
Jullie mogen je klanten die deze problemen ervaren wel een keer tegemoet komen, en niet alleen nieuwe klanten lekker maken met mooie welkomstcadeau’s. Hier begin ik echt van te balen. En niet zo’n beetje ook!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Rvoorbergen Tot mijn spijt is er nog geen nieuws te melden. Zodra we updates hebben, melden we het hier.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

Het lijntje waar je aan vast wordt gehouden gaat een keer knappen. Zoals meerder klanten reeds al gedaan hebben…..

0 Kudos