Vraag
Reacties
Robert D
Level 3

Geluid van TV gaat automatisch zachter of op mute (o.a. Sony, Philips)

Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.

Voorbeeld 1:  's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.

Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten

Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil. 

Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!

M.v.g. Robert

e-mail meldingen
Aan Uit
207 Reacties 207
Steefb
Level 20

Smartcard of ci-module hebben niets met dit probleem te maken.

Het is waarschijnlijk puur de app.

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Als dat zo is, dan ben ik benieuwd welke stappen mensen nemen om de app te openen en sluiten. Zelf starten we het vaak vanaf de telefoon, maar het stoppen gebeurt vaak niet door de stream vanaf de telefoon te stoppen.

Het idee is dus dat dit alleen optreedt als je de app gebruikt hebt? Ik zal het eens uitproberen, maar volgens mij gebeurt het ook als we de app niet gebruikt hebben.

0 Kudos
Steefb
Level 20

De app hoeft alleen maar geïnstalleerd te zijn, verwijderen of ermee leven zijn de opties.

Patricia76
Level 3

Ik heb dit probleem ook sinds een tijdje met een philips 65oled908. Ik heb philips hierover benaderd. Allerlei tests en resetprocedures moeten doorlopen. Heeft allemaal niet geholpen. Zij geven nu ook aan dat het aan de ziggo go app ligt en dat het probleem wordt opgelost als ik die verwijder op de tv. Heb aangegeven dat dit geen oplossing is aangezien het een smart tv is die gewoon met normale apps moet kunnen werken. Ik verwacht of een update voor de tv van philips of een update van de app van ziggo!

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen,

Helaas is er nog geen update en speelt dit probleem nog. Het probleem kan niet direct gereproduceerd worden, dus wordt er gekeken welke factoren er meespelen en op welke modellen dit voorkomt. Waar we ondertussen benieuwd naar zijn en nog niet uit de meldingen hebben kunnen halen:

Dien je ingelogd te zijn bij de Ziggo GO TV App om deze problemen te hebben, of is 'slechts' een installatie van de app (dus zonder in te loggen) al voldoende?

Steefb
Level 20

@Alex  schreef:

Dien je ingelogd te zijn bij de Ziggo GO TV App om deze problemen te hebben, of is 'slechts' een installatie van de app (dus zonder in te loggen) al voldoende?

Installatie is voldoende 

Bij mij gaat geluid automatisch harder.

Philips pus7353 icm. Onkyo HT-S3705 / HT-R393

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je snelle reactie, @Steefb 👍

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 4

Hi,

Ik heb alleen de app geïnstalleerd, dus niet ingelogd. dan blijft volume op het niveau staan voordat ik deze uitzette. 

0 Kudos
Michel10
Level 1

Hier hetzelfde probleem, via hdmi arc gaat volume naar 0 of vanzelf harder of zachter. Gaat om een philips 65oled806 met Android en een philips soundbar.Nu de ziggo go app verwijderd en even afwachten of het probleem wegblijft....ik hoop het wel want het is hier een enorm probleem!  @Ziggo  : vind dit wel heel slecht als dit probleem uit een geupdate app van jullie blijkt te komen, in eerste instantie denk je dat het aan de update van de Philips software ligt.

Groet Michel 

0 Kudos
jannygrotenboer
Level 1

Sinds een paar weken ook hier... in combinatie met Philips Tv.. na opstarten staat geluid op nul.  Wat kan ik doen om het te verhelpen? 

0 Kudos
Steefb
Level 20

@jannygrotenboer  schreef:

Sinds een paar weken ook hier... in combinatie met Philips Tv.. na opstarten staat geluid op nul.  Wat kan ik doen om het te verhelpen? 

Enige wat je nu kunt doen is app verwijderen of ermee leven.

En wachten tot een oplossing beschikbaar komt.

HRJ
Level 6

Een andere optie voor het geval je de app wel wilt gebruiken: na gebruik de app gedwongen stoppen, dan heb je het probleem ook niet.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@HRJ  schreef:

Een andere optie voor het geval je de app wel wilt gebruiken: na gebruik de app gedwongen stoppen, dan heb je het probleem ook niet.

er zijn gevallen bekend waarin dat niet helpt en de app echt verwijderd moet zijn

CommunityUser33
Level 2

Ik heb hetzelfde probleem. Bij starten van de TV staat het volume op 0. 

Zeer onlogisch dat een app ervoor zorgt dat mijn algehele tv volume op 0 staat, zelfs bij opstarten op een andere input (HDMI, met Playstation aangesloten). Dit bemoeilijkte dus ook het troubleshooten...

Meermaals fabrieksreset gedaan (maar wel weer dezelfde apps geïnstalleerd steeds), alle audio-instellingen afgegaan. 

Het hele internet afgespeurd maar uiteindelijk via een reactie op Reddit-post van iemand met hetzelfde probleem hier bij Ziggo uitgekomen. En de Ziggo TV GO app bleek dus de boosdoener. Verwijderen ervan bleek de oplossing (maar ik kijk tv via de app, dus is geen échte oplossing).

-Type & Model TV - Sony Bravia XR - 55X94J (2021)

-Android-versie van de televisie - Android TV 10

-Versie Ziggo GO TV App - 5.11.9508+13520

-Is het probleem opgelost nadat je de Ziggo GO TV App verwijderde? - ja (en het kwam ook weer terug na her-installatie)

-Eventuele andere bijzonderheden - ontstaan zo'n 2-3 maanden geleden. Enige aangesloten apparaat is een PS5 (maar ook zonder apparaten ingeplugd getest). Eventueel bereid tot testen van aangepaste/nieuwe app versies (ik ben handig genoeg om apk's te sideloaden e.d.)

Karel.
Level 17

Wat je nog zou kunnen proberen voordat je de TV uitzet en je hebt gekeken met de ZiggoGoTV app diverse malen op de :ab_1_stap_terug: / Back /Exit toets van de TV afstandsbediening drukken totdat je weer in het home/app menu van de TV zit en daarna pas de TV uitzet. Er is dan geen actieve zender in de ZiggoGOTV app die mogelijk op de achtergrond toch actief blijft.

0 Kudos
Kiswum
Level 2

@Karel. Helaas zal het niet werken om het probleem op die manier op te lossen. De app start zichzelf namelijk steeds op de achtergrond op (vermoedelijk meerdere keren per dagdeel) of zal alsnog opstarten na een herstart van de tv/mediaspeler.

Ik heb nog even wat testen gedaan en hierbij is het (zoals eerder ook aangegeven), niet nodig om ingelogd te zijn om je tv op geluidsniveau 0 te krijgen. Het probleem zit nog steeds in de app en kan voorlopig alleen worden opgelost om de app te verwijderen, gebruik te maken van een Ziggo tv kastje of om het beeld vanaf je telefoon te streamen.

Doordat Ziggo het probleem niet altijd kan reproduceren, ben ik wel benieuwd welke apparatuur zij dan eigenlijk gebruiken. Het probleem is groot genoeg om binnen 1 te weten om welke app versie het gaat en met welke apparatuur het altijd goed of juist fout gaat. Het imago voor Ziggo komt niet echt ten goede als NL deze app straks installeert om Europees voetbal te kijken.

Mijn geteste hardware

• TV: Philips 55OLED705 / firmware: TPM191E_R.201.000.248.227 (App verwijderd, probleem opgelost)
  • Mediaspeler: Xiaomi Mibox (S) 4 / Android TV (Android 9) Firmware: PI.3933 / Ziggo app versie: 5.10.9254  (Elke keer start de mediaspeler op geluidsniveau "0", ook als je niet bent ingelogd)
  • Mediaspeler: Fire TV Stick 4K Max / Fire OS 7.6.7.3 / Ziggo app versie: 5.11.9507 (Geen probleem hierop gevonden).

bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Ik heb ook een Philips tv met android. Wel een aantal jaren oud. 5 tot 8 jaar oud denk ik. Ook hier staat de Ziggo app op. Het geluid issue speelt hier niet.

Ik sluit wel altijd netjes de App af. Misschien dat dat uit maakt.

Het is dus niet iedere Android Philips tv met de App. Dat zal het wel moeilijk maken. Dat de App iets niet lekker doet bij bepaalde series van Android tv's is wel duidelijk. Ontkennen dat er iets mis is met de App lijkt me daarom ook erg moeilijk.

DennisST
Level 3

Goedendag Ziggo gebruikers.

Ook ik heb de laatste tijd “nooit geweest” problemen met mijn audio geluid.

Het volume gaat vanzelf omhoog in stapjes van +1 op mijn Soundbar.

Na overschakelen naar tv luidsprekers wil dit regelmatig op 100% staan op de tv.

Volume van de Soundbar is ook wel eens met stapjes van -1 juist naar beneden gegaan vanzelf.

Dit is zowel via de Ziggo Go App als de YouTube app.

Nu kwam ik toevallig dit topic vanochtend tegen en ik denk dus dat ik hetzelfde ervaar.

Heb zelfs een nieuwe soundbar gekocht omdat ik dacht dat het daardoor kwam.

Contact met Philips gehad maar daar is het probleem niet bekend.

Stille hoop dat het door de Ziggo Go app komt en dit verholpen kan worden met de tijd.

Ik gebruik de volgende TV en Soundbars op mijn slaapkamer.

In de woonkamer gebruik ik gewoon de next mini met een andere Soundbar zonder problemen. “Zijn ook van ander merk.”

De oude en nieuwe soundbar hebben hetzelfde probleem dus ligt in ieder geval niet aan de Soundbars.

TV : Philips The One 43PUS8837/12.

Software versie : TPM211EA_R.101.001.004.252

aanmaak datum 15 Maart 2024.

OS-versie van Android TV : 11 (SDK 30)

OS-build van Android TV : RTT2.211108.001

Kernel versie : 4.19.182-ab2916

15 Maart 2024.

Versie Ziggo Go App : 

Build 5.11.9508+13520

Soundbars getest : 

Philips TAB7908/10.

Philips TAB8405/10.

Verder niets aangesloten op de TV.

vervinding via Wifi.

Andere HDMI kabels geprobeerd voor de soundbar via E-arc poort op de tv en Soundbar en ook gezocht bij Philips naar het probleem. “Onbekend bij Philips.”

probleem begonnen rond update van Firmware TV, vandaar dat ik niets achter de Ziggo Go app zocht.

Maar zoals ik al vertelde, kwam ik toevallig dit topic tegen en ik vermoed dus dat ik hetzelfde heb.

Vreemd uit zichzelf gedrag van Volume.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi allen, hoewel het een zeer merkwaardig en bovenal kwalijk probleem blijft, is er helaas nog geen update te melden.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@Alex een eerste vraag is natuurlijk: is het al gelukt met de Ziggo apparatuur om het probleem te reproduceren?

Heel selectief is het blijkbaar niet. Philips android tv en de App. Meldingen genoeg daar over gezien.

Ik heb ook zo'n combinatie en heb geen last van dit probleem. Ik begrijp daarom dat het niet voor iedere combinatie geld.