Vraag
Reacties
Robert D
Level 3

Geluid van TV gaat automatisch zachter of op mute (o.a. Sony, Philips)

Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.

Voorbeeld 1:  's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.

Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten

Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil. 

Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!

M.v.g. Robert

e-mail meldingen
Aan Uit
206 Reacties 206
HRJ
Level 6

Weer wat nieuws bij: doe tv aan, geluid 0. Verhoog het naar het gewenste nivo en na 5 a 10 minuten gaat het geluid uit zichzelf naar 0 ! Hopelijk blijft het bij deze ene keer.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Patrick148 en @HRJ dank voor het doorgeven van de informatie! Daar kunnen we zeker verder mee.

Willen jullie nog wel bij de privégegevens in je profiel aub het klantnummer noteren? Dat is nodig om de voorbeelden door te zetten. Bedankt!

0 Kudos
Eddie-1
Level 1

Hier even nog wat informatie.

Op mijn nieuwste Sony TV de XR48A90K is geen Next aan gesloten maar een ci-+ module.

Er zijn geen andere apparaten op aangesloten.

We gebruiken wel de Ziggo app.

Het geluid staat ongeveer van de 10 keer inschakelen 8 keer op 0

Heel af en toe (2 van de 10 keer) staat het geluid nog wel op de stand waar hij de vorige avond op uit gezet is.

Het probleem doet zich nu 2 maanden voor.

Al geprobeerd:

Tv terug naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw geinstallerd.

Tv samen met Sony gereset naar een diepere reset als de standaard.

Ziggo app al 3 keer opnieuw geinstallerd.

UTP kabel uit de tv, en verbonden met draadloos internet.

Geen andere app's geinstalleerd dan de Ziggo app.

Dus de tv is vrij standaard aangesloten, maar het probleem blijft.

Dit ter extra informatie.

P.s volgens Sony is het een probleem van Google, en kunnen zij ( Sony ) hier niets mee.

Nu maar hopen dat er ook echt aan gewerkt wordt.

0 Kudos
HRJ
Level 6

Profiel aangevuld met klantnummer.

0 Kudos
HRJ
Level 6

Omdat in berichten genoemd wordt dat het een probleem van Google is heb ik de internetverbinding van de tv (Wifi) afgesloten. Vervolgens tv uit gedaan en na 45 min weer aangedaan. Volume was normaal! 

Ga dit vaker even testen. Hebben anderen dit al eens geprobeerd?

Patrick148
Level 2

@Jacob Kun je me even laten weten waar ik het klantnummer in mijn profiel kan plaatsen? Ik kan dat niet vinden...

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@HRJ super zeg, goede tip! Ik zou zeggen voor alle andere leden en lezers die hiermee te maken hebben: proberen!

@Patrick148 als het goed is heb je toegang tot een gedeelte in je profiel met ''persoonlijke informatie'', zie je dit staan?

0 Kudos
Patrick148
Level 2

@Jacob Ja dat heb ik gezien maar daar wordt nergens het klantnummer gevraagd, wel mijn naam etc… Onder welk kopje kan ik mijn klantnummer dan invullen? Onder persoonlijke opmerkingen (privé) of zo?

0 Kudos
Patrick148
Level 2

@HRJ Ik schat in dat je geluid had omdat de tv maar kort af heeft gestaan. Dan doet ie het bij mij ook wel eens zoals het hoort als ie maar kort op stand-by heeft gestaan. Verder is dit natuurlijk ook geen oplossing omdat ik (en velen met mij waarschijnlijk) apps van het smart tv deel van de tv gebruiken en daarvoor is nu eenmaal internet vereist.

0 Kudos
HRJ
Level 6

Ik heb de Wifi van de tv afgelopen nacht uitgeschakeld en heden ochtend was er gewoon geluid. Uiteraard is dit geen werkende oplossing.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het schijnt bij de Chromecast GoogleTV een soortgelijk probleem ook voorgekomen te zijn. Een reactie als workaround was om in het geval van de chromecast en TV uit te zetten met de CC remote en maar bij het aanzetten de TV eerst met de remote van de TV aan te zetten. 

https://www.reddit.com/r/Chromecast/comments/1336gic/no_sound_on_chromecast_w_google_tv/

Aangezien o.a. Philips en Sony AndroidTV en GoogleTV besturingssystemen gebruiken en vaak ook een ingebouwde chromecast functionaliteit in de TV zelf hebben zou dat zo maar een relatie kunnen hebben.

Maar zou het ook kunnen dat de ZiggoGoTV app roet in het eten gooit. Die veroorzaakte eerder dat het geluid juist door bleef spelen nadat je op de TV terugsprong naar het TV menu zonder de ZiggoGOTV app netjes af te sluiten. Kan me zomaar voorstellen dat de programmeurs dit “opgelost” hebben door het geluid in de ZiggoGoTV app te muten of naar 0 te regelen. En dat het nu ook effect heeft op de TV zelf ipv van alleen in de ZiggoGoTV app.

Patrick148
Level 2

Op de tv beneden heb ik de ziggo go tv app eraf gegooid gisteren en vanochtend was het probleem er niet meer. Net even boven getest (waar de ziggo app er nog wel op staat) en daar deed het probleem zich ook niet meer voor. Ik weet dus niet of het met de ziggo app te maken heeft. Meer mensen waarbij het probleem nu is opgelost?

Tonnie52
Level 5

@Patrick148 

Hier dezelfde ervaring, mensen met problemen met geluid naar 0 en/of geluid vanzelf harder hebben zo ongeveer allemaal een Android TV of Google TV televisie. Heb derhalve ook de ZiggoGo app verwijderd van de televisie en raar maar waar ik heb al twee avonden geen problemen meer gehad met geluid op zowel de mediabox Next als de Apple TV.

HRJ
Level 6

Iets minder rigoureus maar werkt ook:  de Ziggo Go app gedwongen stoppen.

0 Kudos
Robert D
Level 3
Topicstarter

Ik kon de afgelopen dagen niet testen, maar mijn beide TV's met dit issue gingen vanochtend aan MET geluid en dus met Ziggo Go TV geïnstalleerd.  Dat is al een goed begin. Ik hou het ook verder in de gaten. Fijn dat er zo meegedacht wordt over dit irritante issue door iedereen in dit forum. Sowieso mijn dank daarvoor!

Ook ik geef binnenkort weer even feedback hierover...

0 Kudos
Robert D
Level 3
Topicstarter

Helaas toch al weer voorgekomen. We hebben wel gebruikt gemaakt van Ziggo Go TV gisterenavond, maar of dat werkelijk een relatie met dit issue heeft is nog niet zeker.

0 Kudos
Patrick148
Level 2

@Robert D Verwijder de Ziggo go tv app eens van je tv zou ik zeggen en kijk dan of het probleem is verholpen. Bij mij heeft het probleem zich niet meer voorgegaan sinds ik die app heb verwijderd. Ik vind het overigens een zeer kwalijke zaak als een app van mijn provider er voor zorgt dat het geluid op mijn tv niet werkt zoals het zou moeten werken. Ik verneem graag een reactie van de zijde van Ziggo hierop!

0 Kudos
ivo_01
Level 1

Ik heb op 2 tv's (beide philips) de ziggo app verwijderd en nu geen problemen meer.

Het lijkt erop dat het een Ziggo probleem is.

Ik heb geen problemen met de ziggo app op een chromecast

0 Kudos
HanBro
Level 2

Ik heb met interesse deze topic gevolgd. Heb hetzelfde met mijn Philips 48oled935 waarop de ZiggoGo app was geïnstalleerd. Kon 'm overigens niet gebruiken omdat ik geen ziggo internet heb, wel ziggo tv. Heb deze app gestopt en nu 2 dagen geen last meer. Bedankt iedereen die zich heeft vastgebeten in dit probleem. Overigens wel slecht van Ziggo/Google dat dit op de achtergrond van de app kan gebeuren.

0 Kudos
Videopionier
Level 10

Ook bij mij werkt het weer goed, nadat ik de ZiggoGo app heb gestopt.

Ik kan de TV weer aangesloten laten op het internet.

Bij het aanzetten vanuit diep stand-by blijft het geluid nivo nu steeds intact.