Vraag
Reacties
Robert D
Level 3

Geluid van TV gaat automatisch zachter of op mute (o.a. Sony, Philips)

Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.

Voorbeeld 1:  's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.

Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten

Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil. 

Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!

M.v.g. Robert

e-mail meldingen
Aan Uit
210 Reacties 210
PeterS2
Level 2

Ik heb te vroeg gejuicht, want het volume staat weer op 0 na aanzetten van de tv.

De ziggo go app heb ik vandaag weer geïnstalleerd, met als resultaat .. ELLENDE

0 Kudos
Bruno-75
Level 2

Gewoon een oude .apk van de app downloaden, installeren en auto-update uitzetten. En geen problemen meer in afwachting van een fatsoenlijke update van Ziggo

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 4

Ik ervaar sinds enkele dagen precies het zelfde. Al is het bij wel zo, dat het volume bij mijn tv’s niet altijd op ‘0’ staat.

Waar kan ik eventueeel een oude Ziggo go app downloaden? Dan gaan we het op deze manier maar oplossen. Nou ja, oplossen….

0 Kudos
PeterS2
Level 2

Welke versie van de ziggo go app moet ik dan gebruiken?

0 Kudos
A-B
Level 9

Ik denk dat Alex ook gestopt is met functioneren ;-). @Ziggo gaan we de klanten nog eens fatsoenlijk te woord staan? Vaste en met name tevreden klanten kunnen best wel eens wat waard zijn.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 4

@Bruno-75 , Bedankt voor deze koppeling. Ik zal het eens proberen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Goed dat er enkele tips/workarounds worden uitgewisseld, hoewel het natuurlijk vooral erg pijnlijk is dat dat überhaupt allemaal nodig is. Ik heb helaas opnieuw geen inhoudelijke update: Na de laatste update hadden we de hoop dat het in een versnelling zou komen, maar helaas. We hopen wel spoedig meer concrete informatie te ontvangen over de laatste stand van zaken en de verwachtingen hieromtrent. Uiteraard komen we dan direct weer in de lucht.

PeterS2
Level 2

Alex,

In versie 5.08.8614 bestaat dit probleem nog niet, waarom is het zo moeilijk om te bepalen wat het verschil is met de huidige versie en het probleem te lokaliseren. Zet eens wat meer druk op die software onwikkelclub, want dat zijn toch echt een stel prutsers als die na plm 1 jaar nog steeds geen fix hebben gemaakt.

0 Kudos
PeterS2
Level 2
  • Wat is nu de status Alex? We zijn inmiddels weer 2 weken verder en ik heb nog geen oplossing gezien. Zet gewoon weer een oude versie van de app in de Play/Apple Store ..
0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Helaas is de situatie onveranderd en heb ik geen update. Als er nieuws, dan delen we dat natuurlijk in dit topic.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 4

Er word helemaal niets aan dit probleem gedaan. Het is gewoon wachten dat er nog meer mensen overstappen naar een ander dienstverlener die dit probleem ook hebben, dan is het voor Ziggo opgelost!!!!

0 Kudos
Stabu
Level 2

Ik ga dit ook wel doen. De hoop een een oplossing heb ik opgegeven.

Maar welke van de 2 opties heb ik dan nodig?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sony bravia android tv (uit 2022) met CI+1.3 CAM smartcard. Op de slaapkamer ook een tv met eerste generatie smartcard met ci cardhouder van smits (13 jaar oud) en geen geluidsproblemen.

0 Kudos
A-B
Level 9

Ik meld problemen al niet eens meer. Zender info balk onderaan laat met regelmaat zien dat een programma over min aantal minuten begint (is dus al aan de gang). Heeft geen nut. Net als het slimme spamfilter van Ziggo. 

0 Kudos
HRJ
Level 6

In november jl heb ik hier gemeld dat ik toen sinds een aantal dagen geen problemen meer

had. Vanaf november tot heden nog last weer gehad op mijn Sony AF9 uit 2018 ! Heb niets

veranderd.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik heb dus van de Sony Bravia android tv de ziggogo app verwijderd en dus geen problemen meer, als alternatief stream ik vanaf mijn telefoon naar de ingebouwde chrome cast.

0 Kudos
Bruno-75
Level 2

De onderste (.APK), voor android althans. 

Voor Apple moet je elders op die site zijn

0 Kudos
PeterS2
Level 2

@Vincent/Alex:

Welke concrete acties zijn uitgevoerd en welke zijn nu actief om dit probleem op te lossen? De opmerkingen "er wordt aan gewerkt", "we hopen een update te krijgen" beginnen loze kreten te worden. Er moet minstens een overzicht zijn van alle tot nu toe uitgevoerde onderzoeken, testen, enz. Maar ik zie geen enkele activiteit op dit gebied. Het is de hoogste tijd om dit nu te gaan escaleren, anders is er over 10 jaar nog niets gebeurd en wast iedereen zijn handen in onschuld.

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Totaal mee eens. Dit probleem gaat zijn eerste verjaardag vieren. Wat zouden jullie vinden als je elke dag eerst je veters in je schoenen moet rijgen alvorens je ze aantrekt?

0 Kudos