Vraag
Reacties
Robert D
Level 3

Geluid van TV gaat automatisch zachter of op mute (o.a. Sony, Philips)

Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.

 

Voorbeeld 1:  's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.

 

Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten

 

Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil. 

 

Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!

 

M.v.g. Robert

 

e-mail meldingen
Aan Uit
Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Wat we tot nu toe weten: Sinds update 5.09 vinden er spontane volumewijzigingen plaats bij de tv. Zo kan de tv standaard op 0/mute beginnen of gaat de volume tijdens het kijken zachter of harder. Er is in alle gevallen een opvallende link met de aanwezigheid van de Ziggo GO TV App. Deïnstalleren van deze Ziggo GO TV app lost het probleem op.

 

--

Hi allen,

Allereerst excuses dat het wat langer stil is geweest. Top dat hier al veel is besproken en nog belangrijker: Dat jullie hebben kunnen concluderen dat de Ziggo GO TV App hier de boosdoener lijkt te zijn. Op z'n zachtst gezegd een bijzondere wending. We gaan dit intern doorzetten en houden jullie op de hoogte.

 

Voor nieuwe melders, we ontvangen graag de volgende informatie:

-Type & Model TV

-Android-versie van de televisie

-Versie Ziggo GO TV App

-Is het probleem opgelost nadat je de Ziggo GO TV App verwijderde?

-Eventuele andere bijzonderheden

 

Voor het overzicht:

Er lopen op dit moment twee soortgelijke topics waarbij ik eigenlijk verwacht dat het probleem (en de fix) gelijk aan elkaar is. [Het andere topic] gaat echter voornamelijk over volume dat harder wordt en deze juist over de volume dat zachter wordt en/of mute. Vooralsnog houden we ze beide dus nog even open. Dit bericht plaatsen we wel in beide 🙂

3 Kudos
233 Reacties 233
Bruno-75
Level 2

Dank voor de update,

 

dan hoef ik de rest van de maand dus niet af te wachten met overstappen naar Glasvezel.

Ik ga gelijk actie ondernemen.

 

Update:

Geregeld, en nu hoef ik ook niet meer te betalen voor een overbodige mediabox.

Nu maar hopen dat het gras straks groener is 😉

 

Ik volgt dit forum verder met interesse, wellicht kom ik ooit nog eens terug.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@PeterS2  schreef:

@Alex,

Eigenlijk is het onacceptabel dat dit zich zo lang voortsleept!


 

Jammer genoeg is dit issue niet eens een uitzondering.

Dit topic een jaar geleden aangemaakt, meeste (alle?) problemen spelen nog steeds

 

Ziggo doet er belachelijk lang over om problemen o... - Ziggo Community

0 Kudos
Lok
Level 1

Ziggo's beleid is om klanten te binden met een monopoly op voetbal, ten koste van de kernactiviteit: televisie. Als je een probleem in je kernactiviteit na meer dan een jaar niet oplost, dan ben je er simpelweg niet mee bezig.

Bedrijven als Ziggo reageren alleen op de massa, dus meld het probleem vooral bij Kassa (kassa@bnnvara.nl), Radar (https://radar.avrotros.nl/pagina/tip-radar-via-whats-app-60819), en als je lid bent de Consumentenbond, en vermeld vooral dat velen gedupeerd zullen zijn zonder het te weten; hoeveel mensen zullen gewoon een nieuwe TV hebben gekocht?, wellicht kunnen ze die nog door Ziggo vergoed krijgen.

Kiswum
Level 3

Helaas ben je voor Europese voetbalwedstrijden nog steeds verbonden aan Ziggo. Als je dat niet kijkt, dan ben je volledig van ze af. Als je de 2 komende finales nog wil zien en vanaf augustus de NL clubs wil kijken, dan heb je helaas nog steeds hun app nodig.

0 Kudos
Kiswum
Level 3

Tip aan iedereen, laat ook een negatieve review achter op de Playstores, zodat meer mensen worden geïnformeerd over de kwaliteit en problemen met de Ziggo app.

0 Kudos
A-B
Level 9

Zijn zat andere mogelijkheden. Ook legaal. Ik heb Ziggo Sport opgezegd en mis geen wedstrijd.

0 Kudos
A-B
Level 9

@Ziggo is het een idee om dit euvel als nieuwe feature toe te voegen aan de app? Iets als: "App zet ook je volume op 0. Hierdoor schrik je niet bij het aanzetten van een kanaal. Ziggo denkt graag met je mee!" Kunnen we dit draadje sluiten en is het opgelost. 

0 Kudos
PeterS2
Level 3

@Alex,

Wat is nu de status? Ook gezien de jaarlijkse 'inflatie correctie' van ziggo. En wanneer wordt het probleem nu wel opgelost? De 'oplospartij' is al langer dan een jaar niet in staat om dit op te lossen. Conclusie: ga met een andere partij in zee  ook al kost dat een paar centen meer.

Mijn geduld is nu volledig op; het is schandelijk hoe ziggo hier mee omgaat.

0 Kudos
PeterS2
Level 3

@Alex,

 

Wat hebben jullie ondertussen gedaan om dit probleem op te lossen?

0 Kudos
A-B
Level 9

De vraag stellen is deze beantwoorden. Niet zeuren vaste klant, gewoon betalen.

0 Kudos
PeterS2
Level 3

@Alex,

 

Nu is het probleem helemaal fraai: tijdens het tv kijken wordt af en toe het volume op 0 gezet. 

Dit is helemaal onacceptabel en ruikt naar wanprestatie van Ziggo. Gaat dit nu serieus opgepakt worden door Ziggo? Of moet ik dit gaan escaleren naar de consumentenbond, enz?

0 Kudos
A-B
Level 9

Je kan dreigen maar je krijgt gewoon 2 vingers van Ziggo. En daar zou je ook een "V" van kunnen maken. Het feit dat ze niet reageren zegt al genoeg.

Wat ik al eerder typte: Niet zeuren en gewoon betalen. Nergens in de voorwaarden staat dat het geluid in de app op een bepaald volume moet kunnen blijven staan. Dus voldoet Ziggo aan de afspraken. En ja dit is sarcastisch bedoeld. Ik meld mijn klachten eigenlijk nog maar zelden. Er wordt toch niets gedaan zolang een Ziggo medewerker niet zelf het probleem ervaart (en dit laatste is een gok, maar mijn gevoel zegt dat ik er niet ver vanaf zit).

 

Ik ben mij rustig aan het voorbereiden zodat ik ook op een gegeven moment zo min mogelijk diensten van Ziggo hoef af te nemen en eenvoudig verder kan kijken. Ben hun arrogantie behoorlijk zat. Het wanbeleid (veel verlies van klanten) straalt zo hard af op de vaste klanten:

- Spamfilter die niet goed functioneert

- Structurele maximale inflatiecorrecties

- Hogere verhoging van Ziggo Sport bij kosten bij loyale klanten (4,95) dan overige klanten (2,00)

- Hoge kortingen voor nieuwe klanten

- ZiggoGo app volume dat niet wordt opgelost

- Kado's voor nieuwe klanten (anders dan niets zeggende tv-zenders die een maand open worden gezet)

- ipv6 die problemen geeft met apps op gsm

En volgens mij ben ik nog wel iets vergeten.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Nu is het probleem helemaal fraai: tijdens het tv kijken wordt af en toe het volume op 0 gezet. 

Deze week wordt 5.19 uitgerold, maar die had je nog niet op het moment van dit bericht. Er is aan onze kant dus niets gewijzigd, maar wat ik vanuit het contact met Sony heb begrepen, is er wel bij hun een firmware-update geweest die mogelijk deze gevolgen heeft gehad (of juist gefikst). Ik zie ook op het Sony-forum een soortgelijke melding sinds afgelopen week/update Geluid - Sony - Ik weet uiteraard niet hoe vaak je gebruik maakt van de Ziggo GO TV App maar het kan raadzaam zijn deze te deïnstalleren om te kijken welke problematiek nog steeds blijft en wat er nog steeds aan de app gelinkt kan worden.

Inhoudelijk is er aan onze kant helaas opnieuw geen nieuws.

0 Kudos
PeterS2
Level 3

Als ik de Ziggo GO app verwijder treedt dit probleem niet op: als ik mijn tv uitzet en daarna weer aanzet blijft het volume zoals het was. Het volume gaat dan ook niet naar 0 tijdens het tv kijken.

 

Al ongeveer een Jaar lang is duidelijk dat deze app de boosdoener is. Ik heb een smart tv omdat ik o.a. ook 'terug' wil kijken en dan is het verwijderen van de Ziggo GO app geen optie. Ik maak regelmatig gebruik van deze app.

 

Dit is geen Sony probleem en lijkt niet op de link waar jij naar verwijst. De afgelopen maanden heb ik geen software update van Sony gehad op mijn tv (van plm 7 jaar oud).

 

Zorg er s.v.p. dat wij duidelijke instructies krijgen over hoe wij een 'antieke' versie van de GO app kunnen installeren.

0 Kudos