Vraag
Reacties
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Robert D
Level 3

Geluid van TV gaat automatisch zachter of op mute (o.a. Sony, Philips)

Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.

Voorbeeld 1:  's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.

Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten

Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil. 

Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!

M.v.g. Robert

e-mail meldingen
Aan Uit
Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Wat we tot nu toe weten: Sinds update 5.09 vinden er spontane volumewijzigingen plaats bij de tv. Zo kan de tv standaard op 0/mute beginnen of gaat de volume tijdens het kijken zachter of harder. Er is in alle gevallen een opvallende link met de aanwezigheid van de Ziggo GO TV App. Deïnstalleren van deze Ziggo GO TV app lost het probleem op.

--

Hi allen,

Allereerst excuses dat het wat langer stil is geweest. Top dat hier al veel is besproken en nog belangrijker: Dat jullie hebben kunnen concluderen dat de Ziggo GO TV App hier de boosdoener lijkt te zijn. Op z'n zachtst gezegd een bijzondere wending. We gaan dit intern doorzetten en houden jullie op de hoogte.

Voor nieuwe melders, we ontvangen graag de volgende informatie:

-Type & Model TV

-Android-versie van de televisie

-Versie Ziggo GO TV App

-Is het probleem opgelost nadat je de Ziggo GO TV App verwijderde?

-Eventuele andere bijzonderheden

Voor het overzicht:

Er lopen op dit moment twee soortgelijke topics waarbij ik eigenlijk verwacht dat het probleem (en de fix) gelijk aan elkaar is. [Het andere topic] gaat echter voornamelijk over volume dat harder wordt en deze juist over de volume dat zachter wordt en/of mute. Vooralsnog houden we ze beide dus nog even open. Dit bericht plaatsen we wel in beide 🙂

3 Kudos
227 Reacties 227
Bruno-75
Level 2

Dank voor de update,

dan hoef ik de rest van de maand dus niet af te wachten met overstappen naar Glasvezel.

Ik ga gelijk actie ondernemen.

Update:

Geregeld, en nu hoef ik ook niet meer te betalen voor een overbodige mediabox.

Nu maar hopen dat het gras straks groener is 😉

Ik volgt dit forum verder met interesse, wellicht kom ik ooit nog eens terug.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@PeterS2  schreef:

@Alex,

Eigenlijk is het onacceptabel dat dit zich zo lang voortsleept!

Jammer genoeg is dit issue niet eens een uitzondering.

Dit topic een jaar geleden aangemaakt, meeste (alle?) problemen spelen nog steeds

Ziggo doet er belachelijk lang over om problemen o... - Ziggo Community

0 Kudos
Lok
Level 1

Ziggo's beleid is om klanten te binden met een monopoly op voetbal, ten koste van de kernactiviteit: televisie. Als je een probleem in je kernactiviteit na meer dan een jaar niet oplost, dan ben je er simpelweg niet mee bezig.

Bedrijven als Ziggo reageren alleen op de massa, dus meld het probleem vooral bij Kassa (kassa@bnnvara.nl), Radar (https://radar.avrotros.nl/pagina/tip-radar-via-whats-app-60819), en als je lid bent de Consumentenbond, en vermeld vooral dat velen gedupeerd zullen zijn zonder het te weten; hoeveel mensen zullen gewoon een nieuwe TV hebben gekocht?, wellicht kunnen ze die nog door Ziggo vergoed krijgen.

Kiswum
Level 3

Helaas ben je voor Europese voetbalwedstrijden nog steeds verbonden aan Ziggo. Als je dat niet kijkt, dan ben je volledig van ze af. Als je de 2 komende finales nog wil zien en vanaf augustus de NL clubs wil kijken, dan heb je helaas nog steeds hun app nodig.

0 Kudos
Kiswum
Level 3

Tip aan iedereen, laat ook een negatieve review achter op de Playstores, zodat meer mensen worden geïnformeerd over de kwaliteit en problemen met de Ziggo app.

0 Kudos
A-B
Level 9

Zijn zat andere mogelijkheden. Ook legaal. Ik heb Ziggo Sport opgezegd en mis geen wedstrijd.

0 Kudos
A-B
Level 9

@Ziggo is het een idee om dit euvel als nieuwe feature toe te voegen aan de app? Iets als: "App zet ook je volume op 0. Hierdoor schrik je niet bij het aanzetten van een kanaal. Ziggo denkt graag met je mee!" Kunnen we dit draadje sluiten en is het opgelost. 

0 Kudos
PeterS2
Level 3

@Alex,

Wat is nu de status? Ook gezien de jaarlijkse 'inflatie correctie' van ziggo. En wanneer wordt het probleem nu wel opgelost? De 'oplospartij' is al langer dan een jaar niet in staat om dit op te lossen. Conclusie: ga met een andere partij in zee  ook al kost dat een paar centen meer.

Mijn geduld is nu volledig op; het is schandelijk hoe ziggo hier mee omgaat.

0 Kudos