Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.
Voorbeeld 1: 's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.
Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten
Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil.
Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!
M.v.g. Robert
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Volg dit topic voor updatesWat we tot nu toe weten: Sinds update 5.09 vinden er spontane volumewijzigingen plaats bij de tv. Zo kan de tv standaard op 0/mute beginnen of gaat de volume tijdens het kijken zachter of harder. Er is in alle gevallen een opvallende link met de aanwezigheid van de Ziggo GO TV App. Deïnstalleren van deze Ziggo GO TV app lost het probleem op.
--
Hi allen,
Allereerst excuses dat het wat langer stil is geweest. Top dat hier al veel is besproken en nog belangrijker: Dat jullie hebben kunnen concluderen dat de Ziggo GO TV App hier de boosdoener lijkt te zijn. Op z'n zachtst gezegd een bijzondere wending. We gaan dit intern doorzetten en houden jullie op de hoogte.
Voor nieuwe melders, we ontvangen graag de volgende informatie:
-Type & Model TV
-Android-versie van de televisie
-Versie Ziggo GO TV App
-Is het probleem opgelost nadat je de Ziggo GO TV App verwijderde?
-Eventuele andere bijzonderheden
Voor het overzicht:
Er lopen op dit moment twee soortgelijke topics waarbij ik eigenlijk verwacht dat het probleem (en de fix) gelijk aan elkaar is. [Het andere topic] gaat echter voornamelijk over volume dat harder wordt en deze juist over de volume dat zachter wordt en/of mute. Vooralsnog houden we ze beide dus nog even open. Dit bericht plaatsen we wel in beide 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, het probleem is er nog steeds. Nu ook op maandagochtend.
Bij de ene televisie is nu goed, de andere geeft nog steeds dit probleem.
Het blijft stil aan de zijde van Ziggo. Jammer hoor!
Ik heb maar een chromecast gekocht nadat ik eerst een nieuwe soundbar had gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag in eerste instantie.
Dit neem ik zekers te weten mee in overweging als ik weer eens naar mijn groene glas draadje kijk in de meterkast.
men wordt gelokt met aanbiedingen telefonisch in het verleden, maar uiteindelijk zit je opgescheept met de duurste abonnementen waar je uiteindelijk volle prijs voor betaald.
ook iets wat in mijn achterhoofd knaagt.
Ik begin het idee te krijgen dat de TV (app) het van mijn telefoon overneemt bij het opstarten. Die staat namelijk (meestal) op 0.
Vandaag het niveau van mijn telefoon eerst omhoog gezet voordat ik de TV uit standby haalde, en toen had ik geluid. Ik ga later nog de proef op de som nemen.
Vanochtend weer het volume van de telefoon verhoogd voordat ik de tv aandeed. Weer geluid... Als het de volgende keer weer werkt, hebben we misschien beet.
Zetten de anderen hier ook het geluid van hun remote app device op 0?
Ik meen ook dat er iemand was die een ander niveau dan 0 had.
Zelf gebruik ik niet de Ziggo go app op mijn telefoon (iPhone). Het volume op mijn tv staat bij aanzetten altijd op 0.
Ik denk persoonlijk dat je telefoon hier niets mee te maken heeft.
@Alex of een ander moderator. Het blijft verdacht stil aan de kant van Ziggo.
Is er na zoveel lange tijd een positief update mee te delen? Of krijgen we nog steeds een standaard antwoord dat er hard wordt gewerkt op de achtergrond?
Wisselend succes. Soms start hij op 0, soms ook wel. Geen idee wat de variabele is in dit verhaal.
Gezien er geen reactie komt vanuit een Ziggo medewerker, heb ik weinig goede hoop! Triest. Als klant ben je alleen goed om te betalen😡
@Rvoorbergen Op dit moment heb ik inhoudelijk helaas geen update. Uiteraard blijven we wel regelmatig om updates vragen bij de oplospartijen. Wanneer er voortgang is of wellicht een prognose waarop een potentiële fix kan worden uitgerold, lees je dat in dit topic terug.
Toch maar bedankt voor een reactie. Ik snap alleen totaal niet dat na ruim een 0,5 jaar nog steeds geen oplossing gevonden kan worden gevonden.
Dan moet je, je als aanbieder van dit soort diensten toch echt achter je oren gaan krabben. En zeker schamen.
Ik vind ook dat dit allemaal veel te lang duurt. Het is wel onderdeel van het abonnement waar we allemaal voor betalen!
Als Netflix zo'n storing zou krijgen dan hebben ze dit in een paar dagen gefixt anders kost het ze miljoenen leden. Maar Ziggo heeft telkens lak aan haar klanten...verhoogt de tarieven keer op keer maar binnen een redelijke termijn zorgen voor een goed werkende app zonder telkens tegens storingen aan te lopen...Ho maar! En dit is niet de eerste keer. Dat gezeik met inloggen in de Ziggo Go app heeft ook 2 x een half jaar geduurd.
Misschien moet Ziggo eens wat meer moeite doen voor haar klanten in plaats van alleen maar focussen op nieuwe klanten werven!
*pakt chips en cola*
*loopt maar weer eens naar de koelkast voor een stukje kaas en een biertje*
@Ziggo al enig zicht op een update? Wanneer mijn leverancier zo zou presteren had ik al een hartig woordje met ze gesproken (als ik niet al afscheid had genomen van dergelijk........)
Nee, helaas nog geen zicht op een oplossing/inhoudelijke update @A-B. Herhaaldelijk onderzoek heeft vooralsnog, beschamend genoeg, nog steeds niets opgeleverd. Er worden op dit moment melders benaderd voor een (test-)app om logging te kunnen verzamelen voor meer inzicht.
Ja, ik had mijn contract allang opgezegd, want hiermee levert Ziggo niet volledig wat is beloofd: Een dienst die goed werkt voor het geld dat ik zou betalen.
Gelukkig gebruik ik de gratis Ziggo Go app alleen voor Champions League wedstrijden, maar het is toch echt bizar dat het zo lang duurt. Ik ben ik wel benieuwd wanneer de eerste gebruikers hier worden aangeschreven voor de A/B test.
Er zijn berichten van gebruikers die een oudere versie sideloaden en waarbij het probleem niet optreedt. Conclusie: het probleem zit in de app zelf en niet in een Android TV update. Een vergelijking van de code van de versie waarbij de problemen begonnen op te treden en de laatste versie waarbij de problemen niet optreden zou toch vrij snel de oorzaak bloot moeten leggen voor een programmeur lijkt me...
Sinds een aantal maanden heb ik ook dit probleem: als ik mijn tv uitzet, en daarna weer aanzet (via de afstandsbediening) is het geluidsvolume plotseling 0 geworden. En dat gebeurt iedere keer en niet af en toe. Het wordt de hoogste tijd dat dit probleem wordt verholpen door die prutsers die de ziggo go app maken. Het is te triest voor woorden, dat deze knutselaars niet in staat zijn om een degelijk product te leveren.
Mijn tv: Sony Bravia 43FX8599
Ziggo Go App: 5.15.10704-15476
Android OS: 9
En het blijft weer stil aan de andere kant!!! Pfffffff
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.