Vraag
Reacties
Aankondigingen
Robert D
Level 3

Geluid van TV gaat automatisch zachter of op mute (o.a. Sony, Philips)

Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.

 

Voorbeeld 1:  's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.

 

Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten

 

Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil. 

 

Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!

 

M.v.g. Robert

 

Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Wat we tot nu toe weten: Sinds update 5.09 vinden er spontane volumewijzigingen plaats bij de tv. Zo kan de tv standaard op 0/mute beginnen of gaat de volume tijdens het kijken zachter of harder. Er is in alle gevallen een opvallende link met de aanwezigheid van de Ziggo GO TV App. Deïnstalleren van deze Ziggo GO TV app lost het probleem op.

 

--

Hi allen,

Allereerst excuses dat het wat langer stil is geweest. Top dat hier al veel is besproken en nog belangrijker: Dat jullie hebben kunnen concluderen dat de Ziggo GO TV App hier de boosdoener lijkt te zijn. Op z'n zachtst gezegd een bijzondere wending. We gaan dit intern doorzetten en houden jullie op de hoogte.

 

Voor nieuwe melders, we ontvangen graag de volgende informatie:

-Type & Model TV

-Android-versie van de televisie

-Versie Ziggo GO TV App

-Is het probleem opgelost nadat je de Ziggo GO TV App verwijderde?

-Eventuele andere bijzonderheden

 

Voor het overzicht:

Er lopen op dit moment twee soortgelijke topics waarbij ik eigenlijk verwacht dat het probleem (en de fix) gelijk aan elkaar is. [Het andere topic] gaat echter voornamelijk over volume dat harder wordt en deze juist over de volume dat zachter wordt en/of mute. Vooralsnog houden we ze beide dus nog even open. Dit bericht plaatsen we wel in beide 🙂

2 Kudos
Ga naar reactie
151 Reacties 151
Meldingen
Aan Uit
Kiswum
Level 2

Ik ben niet snel ergens klaar mee, maar ik ga nu toch echt een stap verder door een officiële klacht in te dienen bij Ziggo en wellicht bij UEFA, door deze toestanden.

Waarom UEFA?

Ik ben een klant van KPN, maar door de het contract dat Ziggo voor 3 jaar heeft afgesloten met UEFA, kunnen wij alleen via hun waardeloze platform Europees voetbal kijken!

 

Ik vind het echt heel slecht dat het probleem nog steeds speelt, er geen alternatief wordt geboden en Ziggo geen moeite lijkt te doen om bijvoorbeeld een oude versie van de app weer online te zetten met een nieuw versienummer zodat alle bugs weggaan.

 

P.s. ik heb gelijk maar even de Ziggo Go App een nette waardering geven. Lager dan 1 lukt helaas niet. Wellicht kan elke lezer hun mening op de app kunnen geven, misschien dat de ontwikkelaars er dan wel vaart achter zetten...

0 Kudos
EddyZ
Level 1

Ik kreeg het zelfde probleem op een Philips TV nadat ik de Ziggo Go app installeerde. App verwijderd en het probleem is weer weg.

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Even samenvattend:

Het volume gaat naar 0, niet naar een andere waarde of mute.

Het gebeurt alleen als de tv x minuten in standby staat, dus als de app in slaapmodus gaat.

Nu las ik laatst een stukje over Android, en updates ervan. Er werd nogal over uitgewijd dat je wel de juiste audiostream moest regelen, want anders leidt het tot ongewenst gedrag.

Zo lastig kan dit probleem niet zijn. Ik krijg niet het gevoel dat eraan gewerkt wordt. Geef me de code, dan los ik het zelf wel op...

Paul Nieuwenhui
Level 1

Bij mij ook hetzelfde probleem: Ziggo Go app

 

TV: Philips 55OLED837/12

 

Zelfs de Next mini geeft audio problemen.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

Moderator, is er mogelijk een tussentijds update te vermelden onder de gedupeerden onder ons?

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Rvoorbergen, we hebben recent om een update gevraagd bij de verantwoordelijke partijen. Ik hoop snel met iets van een update te kunnen komen richting jullie.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

Hi, Dank voor je reactie. Eerst zien en dan……… Tsjaaa

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag,

Mijn collega's hebben een bericht gestuurd richting de verantwoordelijke partijen. We laten het binnen dit topic weten zodra we nieuwe informatie voor jullie hebben. 

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Paul  schreef:

Goedemiddag,

Mijn collega's hebben een bericht gestuurd richting de verantwoordelijke partijen. We laten het binnen dit topic weten zodra we nieuwe informatie voor jullie hebben. 


Dat schreef @Welmoed  ook al gisteren.

Aardig om ons op de hoogte te houden, maar resultaat na 6 maanden nul.

DutchX79
Level 2

Vanochtend weer een keer gehad dat de TV wel geluid had. Ik kan alleen nog niet verklaren wat er anders gedaan is (de avond ervoor).

0 Kudos
Wetnose
Level 1

App verwijdetd en opnieuw geïnstalleerd, probleem niet opgelost. Betreft Philips 55OLED935 en Philips 43PUS7906.

0 Kudos
Scorpius
Level 1

Hier hetzelfde probleem met mijn Sony AF8 Oled tv. Al maanden last van. Nooit bedacht dat dit een probleem zou zijn wat veroorzaakt wordt door de Ziggo Go app.

Gisteren en vandaag getest door de app geforceerd te sluiten en probleem is er dab niet meer. Duidelijk de Ziggo Go app dus.

Ik vind  het wel een schande dat Ziggo iedere keer van die langdurige problemen heeft met de Ziggo Go app. Tot 2 jaar terug bijna een jaar lang inlogproblemen gehad met de Ziggo Go app...het tekens opnieuw moeten invoeren van gebruikersnaam en wachtwoord. En nu dit langdurige probleem dus 

Aangezien dit probleem veroorzaakt wordt door de Ziggo Go app en blijkbaar al maanden duurt vind ik dat Ziggo de klanten die hier veel hinder van hebben moet compenseren. Net als die wachtwoord toestanden van 2 jaar terug. Daar heeft Ziggo tenslotte ook compensatie voor gegeven onder de noemer "ondeuglijk product".

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

We zijn weer een aantal weken verder. Is er nu eindelijk iets te melden waar de jullie klanten eindelijk iets aan hebben i.p.v. aan het lijntje te houden?

Want dit gaat gods geklaagd veel te lang duren!

0 Kudos
A-B
Level 9

ik ben gestopt mij te irriteren hieraan. Is een win - win voor zowel Ziggo als mij. In mijn werk spreek ik wel altijd een deadline af wanneer ik weer iets van mij laat horen. Dit geeft aan dat je aandacht hebt voor de ander. "Zodra we meer weten komen we erop terug" en alle alternatieven geeft mij niet het idee dat er iets aan gedaan wordt. Sterker, als je zelf geen actie onderneemt wordt het vanzelf vergeten door de ander. 

Met grotere regelmaat een update geven ( "Even melden dat er geen nieuwe ontwikkelingen zijn is ook aandacht") geeft in ieder geval het idee dat het niet aan de aandacht ontsnapt. Maar dit is blijkbaar voor velen een uitdaging.

 

Kom maar door met de prijsverhogingen want die kunnen ze wel gelukkig snel doorvoeren.......

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Ik heb op de knop "dit topic niet meer volgen" gedrukt.

 

Daarna nog even de enquête vraag invullen of dit topic mij geholpen heeft.

Dan is het mooi afgesloten.

 

Screenshot_20241027_224849_Chrome.jpg

Die mening zal ook wel direct in het niets verdwijnen verwacht ik.

0 Kudos
Rvoorbergen
Level 3

Goededag, Ik lees zojuist dat er wederom veel klanten Ziggo gaan/ hebben opgezegd. Het zou toch niet alleen komen door die beroerde Ziggo go app voor de tv?

Het is namelijk weer enkele weken geleden dat er enige reactie van een Ziggo medewerkers kwam hoe de status hierin is. Ofwel, nog langer wachten en nog meer wegloop van Ziggo klanten!!!

0 Kudos
HRJ
Level 5

Ik weet niet of de app een update heeft gehad of dat het komt door een software update van mijn bijna

6 jaar oude Sony AF9, maar de laatste paar dagen heb ik geen last meer van het euvel.

0 Kudos
DutchX79
Level 2

Ik heb ook vanochtend geen probleem ondervonden. Ik hou enige reserve over of het structureel is opgelost.

Wat mij opvalt is dat het elke keer maandagochtend is dat het lijkt te werken. De tv gaf ook een melding dat er schermonderhoud heef plaatsgevonden.

Als dat het niet is, dan zou er nog een link kunnen zijn met casten vanaf de telefoon, en het verbreken van de verbinding.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Dat zijn positieve berichten @HRJ @DutchX79! Is het issue nog steeds weg? Hoe ervaren anderen het op dit moment?

0 Kudos
HRJ
Level 5

Issue nog steeds weg ! Gebruik de app nu weer standaard.

0 Kudos