Hallo, ik heb een lastig probleem en lijkt met redelijke zekerheid CI+ gerelateerd te zijn en wij hebben dit met twee verschillende TV's met CI+ en het speelt sinds een maand of twee.
Voorbeeld 1: 's-avonds wordt de TV middels de AB standby knop uit gezet (met geluid gewoon aan). De volgende dag wordt de TV via de AB standby knop aangezet waarbij het geluid vervolgens op nul staat, helemaal uit dus. Middels de volume knop het geluid weer hoger zetten.
Voorbeeld 2: Tijdens gewoon TV kijken wordt het geluid op mute gezet. Na de reclame van een minuut of 10 weer op un-mute gezet en weer staat het geluid op nul (TV symbool geeft aan dat un-mute heeft plaatsgevonden). Ook hier weer middels de volume knop het geluid weer hoger zetten
Het probleem is niet consequent aanwezig, schatting is ongeveer 50% van bovenstaande voorbeelden. We hebben dit op twee verschillende TV's ondervonden, een zes jaar oude Sony (x900e) en een twee weken oude Philips, die we ter vervanging van de Sony hebben gekocht omdat we dachten dat het aan de Sony TV lag. De Sony staat nu bij mijn dochter met een externe decoder (via HDMI) en heeft geen enkel probleem met het geluid. Ik heb ook de versie 1.3 CAM modules gewisseld (Smits en Quantis), maakt geen enkel verschil.
Hopelijk is iemand bekend met dit probleem en de oplossing? Alvast dank voor het meedenken!
M.v.g. Robert
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Volg dit topic voor updatesWat we tot nu toe weten: Sinds update 5.09 vinden er spontane volumewijzigingen plaats bij de tv. Zo kan de tv standaard op 0/mute beginnen of gaat de volume tijdens het kijken zachter of harder. Er is in alle gevallen een opvallende link met de aanwezigheid van de Ziggo GO TV App. Deïnstalleren van deze Ziggo GO TV app lost het probleem op.
--
Hi allen,
Allereerst excuses dat het wat langer stil is geweest. Top dat hier al veel is besproken en nog belangrijker: Dat jullie hebben kunnen concluderen dat de Ziggo GO TV App hier de boosdoener lijkt te zijn. Op z'n zachtst gezegd een bijzondere wending. We gaan dit intern doorzetten en houden jullie op de hoogte.
Voor nieuwe melders, we ontvangen graag de volgende informatie:
-Type & Model TV
-Android-versie van de televisie
-Versie Ziggo GO TV App
-Is het probleem opgelost nadat je de Ziggo GO TV App verwijderde?
-Eventuele andere bijzonderheden
Voor het overzicht:
Er lopen op dit moment twee soortgelijke topics waarbij ik eigenlijk verwacht dat het probleem (en de fix) gelijk aan elkaar is. [Het andere topic] gaat echter voornamelijk over volume dat harder wordt en deze juist over de volume dat zachter wordt en/of mute. Vooralsnog houden we ze beide dus nog even open. Dit bericht plaatsen we wel in beide 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Patrick148 , ik heb gisteren de Ziggo App verwijderd en tot heden gaat het goed. Ik wil nog niet te vroeg juichen, maar gezien de reacties is het wel waarschijnlijk. Ik heb al eerder gezocht op buitenlandse fora, maar daar vind je niets over dit issue. Het lijkt dus een typisch probleem van Nederlandse gebruikers. De Ziggo app is nu terecht hoofdverdachte 🙂
Hopelijk laat Ziggo hier snel iets van zich horen.....
Wat mij ook opvalt is dat het versie nr. van de ZiggoGo app voor de Android TV nog 5.09.xxxx is terwijl alle andere platforms, zoals de beide Next boxen en de Apple TV, op 5.10.xxxx zitten. Mogelijk is Ziggo driftig bezig het probleem op te lossen in versie 5.10.xxxx.
Ik zag net dat de app op mijn Android TV nu ook versie 5.10.xxxx is. Nog niet
kunnen testen uiteraard.
Ondanks de update is het probleem nog steeds aanwezig. App maar weer uitgeschakeld.
Goedemorgen HanBro,
Ik heb exact dezelfde TV en ervaar eveneens het vernoemde volume 0 probleem.
Zal eveneens de app stoppen en het (positieve) resultaat melden.
Inderdaad wederom slecht beurt Ziggo-app ontwikkelaars.
Dit probleem is nog steeds niet opgelost!
Ook het uitschakelen van Dolby in de instellingen van de ZiggoGo app maakt geen verschil.
Bij mij helpt alleen het uitschakelen (of verwijderen) van die app.
Ook het verwijderen van de ethernet aansluiting helpt, bij mij althans.
Ik heb even van de gelegenheid gebruik gemaakt om als fervent gebruiker van een glasvezelprovider hier even op te reageren.
Ik heb geen Ziggo verbinding, geen Ziggo insteekkaart, maar sinds kort heb ik wél de Ziggo app geïnstalleerd vanwege de deal ze hebben gemaakt voor Europese wedstrijden. Vanaf het nieuwe voetbalseizoen worden alle Europese voetbalwedstrijden niet meer via publieke kanalen uitgezonden, maar via Ziggo. Om onze NL clubs in Europa te blijven volgen, ontkom je er eigenlijk niet aan om gebruik te maken van de Ziggo Go app. Er is er dan ook alles aan gelegen om de app van Ziggo on orde te maken en te houden. Dit is nu het visite kaartje van de provider!
De Ziggo Go App heb ik geïnstalleerd op een recente Philips OLED tv (Android TV), een Amazon Fire XL stick en op een Xiaomi MiBox met Android TV.
Op de tv + MiBox merkte ik onlangs dat deze op mute / 0 opstarten, terwijl dat tot voor kort niet zo was. Dit probleem komt overigens niet voor op de Fire XL stick.
Na het lezen van de reacties kwam ik er snel achter dat het verband houdt met de Ziggo en dan met name de Ziggo Go app die ik ongeveer 2 weken geleden installeerde. Ik heb zojuist de Ziggo app verwijderd, de tv herstart en de volume bleef op de originele stand. Het probleem lijkt dus niet gerelateerd te zijn aan de hardware of Ziggo apparatuur, maar echt aan een bug in de app, waardoor de tv steeds op mute gaat (soms zelfs tijdens een uitzending via een decoder van een andere provider).
Ziggo, ik hoop voor jullie dat de app snel hersteld / verbeterd kan worden voor alle (Android) gebruikers. Mocht er meer informatie over de software van de (Philips) tv of (Xiaomi) mediaspeler nodig zijn, laat het gerust even weten.
@Kiswum bedankt voor de informatie die wel heel duidelijk de vinger op de zere plek legt. Dat was al wel aardig duidelijk.
Het wachten is nu op Ziggo die dit bevestigd en oplost. Liever eerst oplost dan bevestigd😇
Zelfde probleem hier. Het stond al een tijdje op de planning om fabrieksinstellingen van mijn Sony tv te herstellen, maar door het geforceerd stoppen van de Ziggo app, startte mijn tv voor het eerst in weken op met het volume niet op 0.
Voor mijn, samen met alles wat hier gemeld wordt, genoeg indicaties dat er iets fout zit in de Ziggo app. Ik begrijp overigens niet hoe een app die niet eens op de voorgrond wordt gebruikt het volume op 0 kan zetten bij het aan-/uitzetten of muten van de tv.
De ZiggoGOTV app stopte niet op de achtergrond. Eerst bleef de app doordraaien op de achtergrond met het geluid aan. Dat hebben ze kennelijk “opgelost” met een workarround door het geluid naar 0 te regelen, de app blijft actief en het algehele geluid van de TV gaat nu naar 0. De programmeurs weten schijnbaar niet hoe je een app die naar de achtergrond wordt gezet op “pauze” moet zetten.
Ik heb de oude ziggo app gesideload op mijn Sony tv, probleem is nu opgelost!
@Aadjanson schreef:Ik heb de oude ziggo app gesideload op mijn Sony tv, probleem is nu opgelost!
Wat is de versie van die app?
Wellicht kunnen wij die versie dan ook in de tussentijd installeren.
Als je niet per se de app op je tv wil gebruiken, kan je alles natuurlijk omzeilen door de ZiggGo app vanaf je telefoon naar de tv te casten.
(is het woordje "Prutsers" aan het afstoffen)
@Ziggo ik zie dat jullie informatie hebben opgevraagd in dit topic, maar hebben jullie inmiddels ook feedback voor de gebruikers van de app (ook voor de niet-Ziggo gebruikers)?
- Hebben jullie dit probleem kunnen reproduceren en is bij jullie de conclusie hetzelfde (een bug in de app)?
- Wat is de volgende stap, wordt aan de bug gewerkt, staat er al een update klaar of is er wellicht een andere status dat binnenkort gedeeld wordt?
Wat we tot nu toe weten: Sinds update 5.09 vinden er spontane volumewijzigingen plaats bij de tv. Zo kan de tv standaard op 0/mute beginnen of gaat de volume tijdens het kijken zachter of harder. Er is in alle gevallen een opvallende link met de aanwezigheid van de Ziggo GO TV App. Deïnstalleren van deze Ziggo GO TV app lost het probleem op.
--
Hi allen,
Allereerst excuses dat het wat langer stil is geweest. Top dat hier al veel is besproken en nog belangrijker: Dat jullie hebben kunnen concluderen dat de Ziggo GO TV App hier de boosdoener lijkt te zijn. Op z'n zachtst gezegd een bijzondere wending. We gaan dit intern doorzetten en houden jullie op de hoogte.
Voor nieuwe melders, we ontvangen graag de volgende informatie:
-Type & Model TV
-Android-versie van de televisie
-Versie Ziggo GO TV App
-Is het probleem opgelost nadat je de Ziggo GO TV App verwijderde?
-Eventuele andere bijzonderheden
Voor het overzicht:
Er lopen op dit moment twee soortgelijke topics waarbij ik eigenlijk verwacht dat het probleem (en de fix) gelijk aan elkaar is. [Het andere topic] gaat echter voornamelijk over volume dat harder wordt en deze juist over de volume dat zachter wordt en/of mute. Vooralsnog houden we ze beide dus nog even open. Dit bericht plaatsen we wel in beide 🙂
@Alex schreef:Hi allen,
Allereerst excuses dat het wat langer stil is geweest. Top dat hier al veel is besproken en nog belangrijker: Dat jullie hebben kunnen uitsluiten dat de Ziggo GO TV App hier de boosdoener lijkt te zijn. Op z'n zachtst gezegd een bijzondere wending. deze j
Uitsluiten lijkt me dat dat de app het probleem niet is, m.i. is het dat wel.
Bepalen lijkt me een juiste woordkeuze.
Andere mogelijkheden zijn uitgesloten.
Uitsluiten (= uitzonderen) is inderdaad het verkeerde woord als wordt aangegeven dat de Ziggo Go app de boosdoener is.
Ik wil daardoor vooral uitsluiten dat het probleem bij de hardware ligt (Ziggo Next kast / Ziggo module / tv).
Ah wat suf, dank je! Aangepast 🙂
Hier ook het probleem. Philips TV 48OLED935/12.
Het bovenstaande zou wel eens de sleutel kunnen zijn. Ik ben benieuwd of iedereen hier zich ook hierin herkent:
Voordat dit probleem begon, hadden we regelmatig het probleem dat de TV vaak meldde dat zenders gecodeerd waren. De 'oplossing' was dan de kaart verwijderen en weer terug steken. Sinds dat dit volume-probleem begonnen is, heeft het andere probleem zich niet meer voorgedaan. Het lijkt erop dat er iets in software is veranderd, waardoor het probleem verschoven is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.