Hallo,
ik heb sinds afgelopen woensdag een abonnement bij Ziggo. Alles zelf geïnstalleerd. Eerst nog niks aan de hand. De volgende dag viel me op dat tijdens het zappen het geluid weg viel. Vanaf kanaal 1 naar hoger. Even doorzappen en terug en het geluid is er weer. Dit gebeierd niet op een bepaalde zender maar willekeurig. Soms op 1 zender geen geluid tijdens zappen, soms op 3 zenders achter elkaar.
De Next is aangesloten op een Denon AVR-x1600h en een Philips PUS6401 4K TV.
Ik heb 3 hdmi kabels geprobeerd en de Next rechtstreeks op de tv aangesloten. Niks helpt.
Verder helemaal geen geluid problemen. Niet tijdens tv kijken, Netflix of kijken naar film/serie.
Het is dus alleen tijdens het zappen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De next al eens even uitgezet met het knopje achterop?
Probeer eventueel ook nog een reset naar ''fabrieksinstellingen'', opnames blijven behouden alleen opnieuw inloggen op apps.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De next al eens even uitgezet met het knopje achterop?
Probeer eventueel ook nog een reset naar ''fabrieksinstellingen'', opnames blijven behouden alleen opnieuw inloggen op apps.
Fabrieks reset gedaan. Blijkt toch een Dolby Audio probleem te zijn. Dolby Audio is nu uitgeschakeld. De Denon receiver geeft gewoon Dolby Digital en DTS-Natural aan. Vind het prima zo.
Vreemd dat de receiver DD aangeeft. Dat zou gewoon stereo moeten zijn. DD komt alleen als je de volgstand of altijd aan kiest als geluids optie.
Bij stereo gaat je receiver blijkbaar van het stereo signaal iets surrounds maken. Dat is zonde van je receiver en speakers. Dan kun je beter "altijd aan" kiezen op de Next bij Dolby geluid. Dan zorgt de Next ervoor dat je altijd DD+ ziet. Maar dan niet altijd alle kanalen gevult. Bij Fox hoor je alleen links en rechts omdat die in stereo uitzenden.
Het onderbreken zou wel weg moeten zijn.
Ja Klopt. Bij Fox, National Geographic en andere zenders heb ik bij "Dolby altijd aan" alleen stereo via mijn front speakers, dit is vrij irritant. Bij 'volg signaal" heb ik de zap geluidsproblemen. En bij Dolby uitgeschakeld bepaald de Denon zelf het geluid en krijg ik het geluid 7.1 surround door de huiskamer met de stemmen door de center speaker zoals het hoort. Nu bepaald de Denon het geluid en niet de Next.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.