1
Vraag
2
Reageer en help mee
trybar

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Geluid valt weg bij streamen hogere kwaliteit

Hallo! Weet iemand een oplossing? Als ik een film kijk met hogere kwaliteit geluid( dolby atmos, dts) dan valt het soms een paar seconden weg. Het gebeurt bij alle streaming diensten. Amazon, Disney,netflix ziggo movies en series. Ik heb al nieuwe kabels gehaald. Utp6  en hoge kwaliteit coax tussen modem en hoordaansluiting. Het gebeurt niet als ik een film heb gedownload. En het gebeurt bij streamen zowel met als zonder soundbar.

22 Reacties 22
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Probeer deze instellingen eens als ze nog niet zo staan:

 

Bert_0-1633439754452.png

 

Geen resultaat?

 

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

 Jouw probleem had ik ook (op een Apple tv 4K). In mijn geval kon ik het oplossen door de chroma te veranderen. Van 4.2.2 naar 4.4.4 (of 4.2.0 of zoiets). Mocht jij een Apple tv hebben, probeer ook deze instelling? Of als jij een android mediaplayer heb, misschien dat dit daarop ook mogelijk is?

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helaas ik heb geen Apple en ik herken u instellingen ook niet.

 

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

De firewall instelling stond al goed.

Morgen ochtend stuur ik nog een foto van de hoofdaansluiting en splitter. Al vast bedankt voor de gedane moeite!!

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor het meedenken en u reactie! 

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hier nog de foto van de hoofdaansluiting

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een enorme bak ruis je modem inkomen en dat kan allerlei problemen veroorzaken.

 

Als eerste zou ik een nieuwe splitter en nieuwe kabel naar je modem proberen.

Ziggo kan je die gratis toesturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt voor u reactie.Een nieuwe kabel tussen modem toevallig al gekocht en gister ochtend gelijk aangesloten. Helaas helpt het niet tegen mijn probleem. Mijn splitter is alleen voor kabeltelevisie toch? Of moet ik het hele dio aansluitpunt vervangen, in principe is dat ook een soort van splitter.? Vreemd die bak ruis ,kan ik daar verder nog iets aan doen of ziggo op afstand? Hoe kan ik een splitter en eventueel nieuwe dio gratis bestellen?

Vriendelijke groeten Barry ( heb postcode etc. toegevoegd)

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Wat een lastig probleem @trybar! Een film zonder geluid kijken is natuurlijk helemaal niks! Je hebt al een goede analyse doorlopen, lees ik. Ik stuur je de door @Bert geadviseerde kabels en splitters op. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. 

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Oh geweldig wat een goede service!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het gaat om deze splitter die je eraf moet halen en de nieuwe splitter met kabel naar je modem ervoor in de plaats:

 

Bert_0-1633516693541.png

 

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ah  duidelijk! Dat lijkt me best wel eens het probleem te kunnen zijn.

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dan kan ik de kabel om nog wel terug brengen naar de winkel!😁

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag een kabel mogen ontvangen. Hartelijk bedankt! De (dio) splitters volgen nog? Groeten Barry

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Deze zaken worden apart verzonden.

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Oh ik zie het denk ik al, dir was een brievenbus pakket er komt toevallig ook nog een gewoon pakket vandaag vermoedelijk. 

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Gisteravond eindelijk een film kunnen kijken zonder dat het geluid wegviel!Met nieuwe kabel en nieuwe splitter. Tevens heb ik automatisch update op tv uitgezet en de wifi van de printer. Dit alles bij elkaar zorgde er waarschijnlijk voor dat het probleem is opgelost. Super bedankt! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

TOP, veel kijkplezier gewenst.🙂

Toch zouden je TV en printer ook aan moeten kunnen staan, mocht dit nog problemen opleveren, kunnen die ook opgelost worden en dat is gratis als het komt door een slecht binnenkomend signaal.

trybar
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik zal het proberen als ik weer een film ga kijken. Ik was zo blij dat het eindelijk goed was, dat ik het heb gelaten zoals het zonder probleem was. Na maanden ergenis ben ik het ook wel zat.  Mocht het dan als nog weer veranderen dan laat ik het weten!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic