1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allemaal,


Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.

 

Tips en mogelijke oplossingen

 

Lees meer

Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.

 

  • Belangrijk: Ben je van een Mediabox XL naar een Mediabox Next of Next mini gegaan? Zorg er dan voor dat je de nieuw meegeleverde HDMI-kabel gebruikt en hem niet aansluit op de kabel waar van de Mediabox XL op zat aangesloten

  • Heb je een Samsung TV? Controleer dan 'invoersignaal extra' bij de instellingen (dank aan user Gooffy, zie deze reactie. Zie ook deze heldere uitleg van user robbo).
  • Heb je een Samsung TV en hielp vorige aanpassing niet? Ga naar de instellingen van je TV > Expertinstellingen > Probeer verschillende 'geluidsformaten' uit - Zie deze reactie van user jantje88 waarbij het formaat "DTS Neo 2:5" het probleem verhielp.
  • Maak je gebruik van een Samsung Soundbar? Controleer dan op deze pagina of er voor jouw specifiek model een firmware-update is, die dit probleem mogelijk verhelpt.
  • Heb je een Philips TV? Neem contact op met Philips om te controleren of er een firmware beschikbaar is voor jouw model die dit probleem mogelijk verhelpt. Zie deze reactie van user Ale.
  • Heb je een Arcam versterker? Zet de "PLL Breedte" (/PLL Width) op "Wide". Dank aan user Wtrwouter, zie deze reactie.

  • Controleer en wijzig de manier van aansluiten, bijv: Next -> Soundbar -> TV of Next -> TV & TV -> HDMI Arc -> Soundbar. Zie ook deze opstelling van user SabrinaB83.
  • Sluit je apparatuur en/of Next aan op een andere HDMI-ingang van je TV
  • Controleer en wijzig de audio-instellingen van zowel de Next, de tv en je geluidsapparatuur (denk aan de Dolby-instelling en CEC) (zie bijv. deze reactie, dank aan user WESENES )
  • Controleer en wijzig de video-instellingen, denk aan de HDMI-resolutie en framesnelheid.
  • Zorg ervoor dat je Mediabox altijd in stand-by gaat en zet deze niet volledig uit.
  • Heb je ook last van wegvallend beeld? Zorg er altijd voor dat je coax- en/of netwerksignaal in orde is.
  • Tijdelijke workaround: Zet je videoresolutie van je Mediabox Next (mini) vast op 1080p. Je kunt hiermee geen 4K-content bekijken, maar verhelpt mogelijk wel het audio-probleem.

 

Niet opgelost?

 

Lees meer

Heeft niets het verholpen? Vul dan onderstaande gegevens in, dan delen we dit met de ontwikkelaars. Dit issue is een constant proces dat we monitoren en onderzoeken.


Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:

Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee

Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld. Er wordt mogelijk contact met je opgenomen voor verder onderzoek.

 

1.441 Reacties 1.441
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik lees het zelden.

Wat is soms?

En hoe is de Next waaraan allemaal verbonden?

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hallo. 

De next is rechtstreeks met een hdmi kabel verbonden naar de tv. Helaas komt het ook maar af en toe voor dat het geluid even weg valt. En als het voorkomt,  ga ik via replay terug naar het moment, maar dan valt het geluid op dat moment niet weg. 

Groetjes Hans. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Hallo en welkom @Hansjepk Leuk dat je het forum hebt gevonden 🙂 Wees welkom!
Erg vervelend om met de Next box problemen te ervaren met het wegvallen van het geluid. Zoals ik het nu van je begrijp, komt dit alleen voor op Replay TV. Ervaar je dit probleem ook tijdens Live TV kijken?

Hofmannet

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit probleem ook.

vanuit de stand-by stand valt het geluid steeds een seconde weg.

na een harde reset gaat het weer goed

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

vanuit de stand-by stand valt het geluid steeds een seconde weg.

Met de Next begin je altijd vanuit Standby. Bedoel je hiermee dat dit 1x is na de start van de Next? Of valt het geluid op gezette uit?

na een harde reset gaat het weer goed

Wat is een harde reset? Power Cycle, Factory Reset of Front Panel Reset?

 

Hofmannet

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als Ik de Next aanzet vanuit de stand-by stand valt random het geluid een seconde weg. Een paar keer per minuut.

als ik de schakelaar aan de achterkant uitzet 30 sec wacht en daarna weer aanzet is het geluid, na opstarten van de mediabox, weer goed.

ik heb de mediabox met de bijgeleverde HDMI kabel op de tv aangesloten.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ok duidelijk. Een oplossing hiervoor ken ik niet.

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Jamyla Ziggo wrote:

Hallo en welkom @Hansjepk Leuk dat je het forum hebt gevonden 🙂 Wees welkom!
Erg vervelend om met de Next box problemen te ervaren met het wegvallen van het geluid. Zoals ik het nu van je begrijp, komt dit alleen voor op Replay TV. Ervaar je dit probleem ook tijdens Live TV kijken?

Hoi. Het probleem komt voor zowel bij live tv en of bij replaytv. 

Op moment als bv het bij live tv gebeurt en ik ga dan 1 minuut terug tot ik weer bij het fragment ben waar 1 sec het geluid weg viel, dan het geluid normaal blijft. 

Groetjes Hans

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm dit is iets wat ik eigenlijk ook vrijwel nooit tegenkom. @Hansjepk , je hebt je Mediabox Next dus rechtstreeks op de TV aangesloten. Gebruik je ook gewoon het geluid van de TV, of heb je nog externe geluidsapparatuur? 
@Hofmannet  ik ben ook heel erg benieuwd hoe jouw Next is aangesloten. 

 

En voor jullie beide: 
Hebben jullie de mediabox al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen via het menu? 
En hoe lang speelt dit al? Was het eerder (met de Next) wel goed, of met andere apparatuur? 

Petty

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij staat de next-box in de eco-stand.

Opstarten gaat uitstekend.

Na de volledige opstart, is na ca. 40 sec het geluid ca. 0,5 sec weg.

Daarna geen last meer. Tot de volgende eco-stand. Dat is allang zo. (volgens mij sinds de laatste update.).

Misschien een aanvulling voor de ontwikkeling?

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hm dit is iets wat ik eigenlijk ook vrijwel nooit tegenkom. @Hansjepk , je hebt je Mediabox Next dus rechtstreeks op de TV aangesloten. Gebruik je ook gewoon het geluid van de TV, of heb je nog externe geluidsapparatuur? 
@Hofmannet  ik ben ook heel erg benieuwd hoe jouw Next is aangesloten. 

 

En voor jullie beide: 
Hebben jullie de mediabox al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen via het menu? 
En hoe lang speelt dit al? Was het eerder (met de Next) wel goed, of met andere apparatuur? 

Hallo allemaal. Dit speelt sinds de laatste update 4.22

Ook als ik Netflix kijk via ziggo valt af en toe geluid weg voor n seconde. 

Als ik via de bestaande app op de tv Netflix kijk, is het nog geen keer voorgevallen dat het geluid wegvalt. 

Met vriendelijke groet Hans. 

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Even vergeten. Ik hoor het zowel rechtstreeks van de tv als van mijn soundbar. Dat het geluid 1 seconde wegvalt. Ook heb ik diverse keren de next op fabrieksinstellingen gezet. De next is rechtstreeks aangesloten aan de tv door hdmi en de soundbar via ARC naar de ARC van de tv. 

Groetjes Hans

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Bedankt, @Hansjepk . Waar ik benieuwd naar ben is hoe het gaat wanneer je de Mediabox Next rechtstreeks op de TV aansluit. Met 1 kabel dus en de soundbar er niet tussen (je hebt het over rechtstreeks, maar noemt toch de soundbar in de aansluiting). 

 

En @Petty , hoe heb jij de boel aangesloten? 

 

Ik maak zelf ook gebruik van een soundbar en hier zit ook altijd iets in het opstarten. Als ik alles tegelijk aanzet heb ik 5 seconden gewoon geluid. Daarna een seconde of 10 niet en daarna is alles goed. Dat heeft bij mij te maken met het opstarten van de soundbar. Als bij jou elke keer bij het tv kijken maar 1 keer een halve seconde het geluid wegvalt, @Petty , lijkt me persoonlijk dat er niet heel erg veel aan de hand is. Bij @Hansjepk is het regelmatiger aan de hand, als ik alles goed begrijp.

Petty

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Lycke Ziggo 

De next is met HDMI verbonden naar de LG Oled op hdmi 4.

Via HDMI 2 (Arc-uitgang) verbonden naar mijn Denon DHTS716H soundbox (HDMI-arc.).

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Aah oke. En als je de soundbar even afsluit van de TV? Verandert dat de zaak (niet als oplossing, natuurlijk. Maar even als test) 

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Hallo. Ik heb vandaag naar 2 films gekeken via de app van de tv. De Next niet aangezet. Geen 1 keer dat het geluid even wegviel. De Philips soundbar TAPB603/10 was aan voor het geluid. Groetjes Hans. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat is mooi, maar niet echt een antwoord op wat ik vroeg te testen natuurlijk :-). Wel goed om te weten overigens! Lukt het om dat ook nog even te proberen? 

Petty

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Petty wrote:

@Lycke Ziggo

De next is met HDMI verbonden naar de LG Oled op hdmi 4.

Via HDMI 2 (Arc-uitgang) verbonden naar mijn Denon DHTS716H soundbox (HDMI-arc.).

 

Eerst start de tv op, 3 sec. later de soundbox en weer 3 sec later de next. De next is na ca. 15 sec opgestart. De soundbox en tv zijn dan volledig opgestart en ik heb geluid. Dan na ca. 30 sec even geluid weg, daarna niet meer. Dit is me bij de vorige release nooit opgevallen.  Ik gebruik een Logitech voor het opstarten en gebruik van het hele systeem.

 

M Bruinaars

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag allemaal,

Met veel interesse jullie reacties gelezen. Ook bij mij valt inderdaad het geluid een fractie van een seconde weg. Dit gebeurt in alle verschillende media ( opnames, terugkijken en live kijken)

Het gebeurt onregelmatig en soms enkele keren per avond/ middag.

Na alle reacties de Next uit de “vergelijking” gehaald en dan gebeurd het niet.

Televisie, Samsung The Frame, is rechtstreeks met de meegeleverde HDMI aan de Next gekoppeld de Next is via een LAN aangesloten op internet.)

Ik lees graag nieuwe suggesties.?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic