1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

Voorbeelden gezocht

In dit topic zijn meerdere meldingen gedaan. Momenteel verzamelen we deze voorbeelden om meer duidelijkheid te krijgen.

Uitgelicht
jantje88

Level 2
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook ik ervaar na de overstap van de Next naar de Next Mini de hapering in geluid. Samsung K950 soundbar met een Samsung KS7000 TV via ARC.

 

Gisteravond even door de instellingen van de TV gegaan en "Geluidsformaat" van PCM naar "DTS Neo 2:5" gewijzigd en sindsdien geen hapering meer welke ik maandenlang wel gehad heb. 

 

1000019863.jpg

Wellicht ook voor andere een oplossingsrichting? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8051Reacties
  • 949Oplossingen
  • 3470Likes

Hi allemaal,


Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.

 

Tips en mogelijke oplossingen

 

Lees meer

Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.

 

  • Belangrijk: Ben je van een Mediabox XL naar een Mediabox Next of Next mini gegaan? Zorg er dan voor dat je de nieuw meegeleverde HDMI-kabel gebruikt en hem niet aansluit op de kabel waar van de Mediabox XL op zat aangesloten

  • Maak je gebruik van een Samsung Soundbar? Controleer dan op deze pagina of er voor jouw specifiek model een firmware-update is, die dit probleem mogelijk verhelpt.
  • Controleer en wijzig de manier van aansluiten, bijv: Next -> Soundbar -> TV of Next -> TV & TV -> HDMI Arc -> Soundbar. Zie ook deze opstelling van @Sabrinab83
  • Sluit je apparatuur en/of Next aan op een andere HDMI-ingang van je TV
  • Controleer en wijzig de audio-instellingen van zowel de Next, de tv en je geluidsapparatuur (denk aan de Dolby-instelling en CEC) (zie bijv. deze reactie, dank aan @WESENES )
  • Controleer en wijzig de video-instellingen, denk aan de HDMI-resolutie en framesnelheid.
  • Heb je een Samsung TV? Controleer dan het 'invoersignaal extra' bij de instellingen (dank aan @Gooffy, zie deze reactie).
  • Heb je ook last van wegvallend beeld? Zorg er altijd voor dat je coax- of netwerksignaal in orde is.
  • Tijdelijke workaround: Zet je videoresolutie van je Mediabox Next (mini) vast op 1080p. Je kunt hiermee geen 4K-content bekijken, maar verhelpt mogelijk wel het audio-probleem.

 

Niet opgelost?

 

Lees meer

Heeft niets het verholpen? Vul dan onderstaande gegevens in, dan delen we dit met de ontwikkelaars. Dit issue is een constant proces dat we monitoren en onderzoeken.


Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:

Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee

Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld. Er wordt mogelijk contact met je opgenomen voor verder onderzoek.

 

1.350 Reacties 1.350
MR_CHIP

Level 18
  • 9296Posts
  • 119Oplossingen
  • 3204Likes

dan ligt de schuld dus niet geheel bij ziggo als er een update vanuit philips zelf nodig is om het op te lossen imo

Meneer C.

Level 14
  • 1033Posts
  • 13Oplossingen
  • 426Likes

Wel als voor de Ziggo update alles prima werkte, lijkt mij.

Wims280

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Ale,

 

Welke tv van philips heb je en welke update is dat? heb hetzelfde met Philips TV Sonos en Next

Ale

Level 6
  • 96Posts
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

Onderstaande reactie kreeg ik na mijn vraag bij Philips:

Geachte heer/mevrouw 

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.
Er is een software update naar uw tv gepushed. 

Met vriendelijke groeten,
Tom
Philips TV Klantenservice. betreft tv 

65OLED806

 

 

Wims280

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Waar heb je die mail van heb de dezelfde tv maar zegt geen update

Ale

Level 6
  • 96Posts
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

Van ene Tom van de klantenservice van philips

customer.service@tpv-tech.com

succes

Wims280

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt ik mail ze even

Slammer

Level 2
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze link werkt niet.

Slammer_0-1695049365973.png

Je wordt dan weer naar de Philips site doorgeleid

Ale

Level 6
  • 96Posts
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

customer.service@tpv-tech.com en anders zelf direct met de klantenservice contact opnemen. Ik werd uitstekend ondersteund!

Ale

Level 6
  • 96Posts
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

zie onderstaande oplossing via klantenservice philips

Z51/Hom_18

Level 4
  • 166Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Hansjepk 

Hallo we hebben dit probleem niet in het geluid. Wel het 4k beeld wat bij ons enkele malen per uur voor een paar seconden wegvalt. Zou mij niet verbazen dat het allemaal met hetzelfde te maken heeft. Ik las dit probleem al in 2021.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic