1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9205Reacties
  • 1078Oplossingen
  • 4140Likes

Hi allemaal,

Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.

Tips en mogelijke oplossingen

Lees meer

Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.

• Belangrijk: Ben je van een Mediabox XL naar een Mediabox Next of Next mini gegaan? Zorg er dan voor dat je de nieuw meegeleverde HDMI-kabel gebruikt en hem niet aansluit op de kabel waar van de Mediabox XL op zat aangesloten

• Heb je een Samsung TV? Controleer dan 'invoersignaal extra' bij de instellingen (dank aan user Gooffy, zie deze reactie. Zie ook deze heldere uitleg van user robbo).
  • Heb je een Samsung TV en hielp vorige aanpassing niet? Ga naar de instellingen van je TV > Expertinstellingen > Probeer verschillende 'geluidsformaten' uit - Zie deze reactie van user jantje88 waarbij het formaat "DTS Neo 2:5" het probleem verhielp.
  • Maak je gebruik van een Samsung Soundbar? Controleer dan op deze pagina of er voor jouw specifiek model een firmware-update is, die dit probleem mogelijk verhelpt.
  • Heb je een Philips TV? Neem contact op met Philips om te controleren of er een firmware beschikbaar is voor jouw model die dit probleem mogelijk verhelpt. Zie deze reactie van user Ale.
  • Heb je een Arcam versterker? Zet de "PLL Breedte" (/PLL Width) op "Wide". Dank aan user Wtrwouter, zie deze reactie.

• Controleer en wijzig de manier van aansluiten, bijv: Next -> Soundbar -> TV of Next -> TV & TV -> HDMI Arc -> Soundbar. Zie ook deze opstelling van user SabrinaB83.
  • Sluit je apparatuur en/of Next aan op een andere HDMI-ingang van je TV
  • Controleer en wijzig de audio-instellingen van zowel de Next, de tv en je geluidsapparatuur (denk aan de Dolby-instelling en CEC) (zie bijv. deze reactie, dank aan user WESENES )
  • Controleer en wijzig de video-instellingen, denk aan de HDMI-resolutie en framesnelheid.
  • Zorg ervoor dat je Mediabox altijd in stand-by gaat en zet deze niet volledig uit.
  • Heb je ook last van wegvallend beeld? Zorg er altijd voor dat je coax- en/of netwerksignaal in orde is.
  • Tijdelijke workaround: Zet je videoresolutie van je Mediabox Next (mini) vast op 1080p. Je kunt hiermee geen 4K-content bekijken, maar verhelpt mogelijk wel het audio-probleem.

Niet opgelost?

Lees meer

Heeft niets het verholpen? Vul dan onderstaande gegevens in, dan delen we dit met de ontwikkelaars. Dit issue is een constant proces dat we monitoren en onderzoeken.

Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:

Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee

Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld. Er wordt mogelijk contact met je opgenomen voor verder onderzoek.

1.449 Reacties 1.449
hansie1315

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo iedereen, met het geluidsprobleem

Het zal toch niet zo zijn dat Ziggo ons probleem niet oplost, te weten dat wegvallende geluid.

Maar dan zouden ze de verhoging van het abonnementsgeld ook maar niet moeten doorvoeren denk ik zo.

Ze leveren in ieder geval niet de goede kwaliteit voor velen van ons.

Dus, Ziggo neem je verantwoording !!!!!

Zet een paar tandjes bij en los het op !!

Wat vinden jullie daar nou van ?

Met vriendelijke groet

Hans Slichter

Wims280

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Helemaal mee eens Hansie1315 heel het forum staat er val van terugzetten naar 1080 heb toch niet voor niets een 4K set belachelijk Beste Ziggo stopt de verhoging en als jullie het opgelost hebben mogen jullie de verhoging doorvoeren als compensatie voor het gemis en last van het weg vallen van het geluid.

Erg service onvriendelijk ben zelf ook service monteur zou ik moeten proberen het zo op te lossen nou dan hield ik zo geen klant meer over dus Ziggo doe er eindelijk wat aan speelt al zo lang.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9205Posts
  • 1078Oplossingen
  • 4140Likes

Hi @hansie1315, @Wims280 - Dank voor jullie aanvullingen. In de uitgelichte reactie op pagina 1 kun je een samenvatting van het probleem en vooral alle mogelijke oplossingen lezen. Het is helaas niet een kwestie van 'even het probleem oplossen'. Het zijn namelijk specifieke situaties waarbij het voorkomt, die ook elk een specifieke benadering nodig hebben. Uiteraard blijven wij ook deze kwestie onderzoeken, daarvoor hebben we een vragenlijst samengesteld in dezelfde uitgelichte reactie.

013guus

Level 6
  • 99Posts
  • 0Oplossingen
  • 59Likes

@Alex specifieke situaties zijn het voor mij al lang niet meer (na ruim 2 jaar hetzelfde probleem)

95% heeft inderdaad maar 1 specifiek probleem en dat is de nextbox.

Zoek een andere box, haal deze  desnoods uit timboektoe (of die van een concurrent) die wel behoorlijk werkt

De klacht is enkel en alleen naar de nextbox te herleiden... en stop met het gezeur dat er alles aan gedaan word, het vertrouwen/hopen op een oplossing is bij mij al erg ver weg....

Wij huren een nextbox, en jullie blijven in gebrek, als je een huis huurt, dan moet de huurder het oplossen...zo niet mag je huur inhouden tot het gebrek is verholpen (bederving van woongenot), kan dat ook bij Ziggo?

Wims280

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Heb een Philips 65oled806 met een Sonos ARC icm Sonos Sub en twee Sonos one met nieuwe hdmi kabels (ook dat hielp niet zonde van mijn mooie set wat verpest wordt door de Next Box

pjotr_j

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het inmiddels voor mezelf opgelost door geen digitaal geluid te gebruiken naar de soundbar, maar de koptelefoonuitgang van de TV te gebruiken en aux ingang (tulp stekkers) van de soundbar. Mijn Dali Kubik One is al wat ouder en heeft zo’n ingang.  Kwaliteit van het geluid is wat minder, maar de soundbar heeft mogelijkheden om dat wat op te krikken. 

Wims280

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

wanneer komt Ziggo nou eindelijk met een oplossing i.v.p. te investeren in functies "dit kanaal mag je niet vooruitspoelen" en abonnement kosten verhoging denk er serieus aan een andere provider te kiezen die hun klanten wel serieus nemen na ruim 20 jaar trouwe klant ga ik dit maar eens onderzoeken

Wims280

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Heb een Philips 65oled806 met een Sonos ARC icm Sonos Sub en twee Sonos one met nieuwe hdmi kabels (ook dat hielp niet zonde van mijn mooie set wat verpest wordt door de Next Box

Wims280

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Alles geprobeerd maar nog steeds problemen met het wegvallen geluid philips Oled tv met sonos arc

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9205Posts
  • 1078Oplossingen
  • 4140Likes

Hi @Wims280,

Dank voor je update, zonde dat dit nog steeds speelt 😞 Eerder gaf je ook aan dat je het zonde vond om het op 1080p/i te zetten, want daarvoor heb je uiteraard geen 4K-set. Toch ben ik benieuwd of dit het probleem wel verhelpt, heb je dit al eens geprobeerd? Het is geen oplossing, maar wijst ons mogelijk wel een richting op bij jouw situatie.

Wims280

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ik zal het vanavond proberen dan laat ik het horen

Wims280

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Geprobeerd maar zowel op 1080P als i hetzelfde probleem

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9205Posts
  • 1078Oplossingen
  • 4140Likes

@Wims280 - Zonde dat dit geen workaround voor je is. Hoe vaak komt het probleem bij je voor? Zou het direct merkbaar zijn als we bijvoorbeeld iemand langs sturen en zou je daarvoor open staan?

Wims280

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Regelmatig komt het voor of het direct merkbaar is denk ik wel wel wil ik nog een nieuwe kabel proberen voordat jullie een monteur langs sturen zo een hi speed kabel waar k veel over hoor die ook bij de next mini wordt geleverd

balrec

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij replay valt geluid soms 2a3 min weg. Ook bij terug spoelen valt geluid op zelfde punt uit.

Lijkt wel of het niet met de stream is opgenomen. 
Nogal hinderlijk, en amateuristisch. Verwacht ik niet met recente prijsverhoging. 

jantje88

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ook ik ervaar na de overstap van de Next naar de Next Mini de hapering in geluid. Samsung K950 soundbar met een Samsung KS7000 TV via ARC.

Gisteravond even door de instellingen van de TV gegaan en "Geluidsformaat" van PCM naar "DTS Neo 2:5" gewijzigd en sindsdien geen hapering meer welke ik maandenlang wel gehad heb. 

1000019863.jpg

Wellicht ook voor andere een oplossingsrichting? 

Marnix92

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is door de storm onze oude Philips televisie 43PFS5803/12 voor buiten met CI+ module verbinding omgewaaid en daardoor hebben we een nieuwe Philips 50PUS7607 aangeschaft (met Dolby Vision/Dolby Atmos. 

Helaas hebben we nu ineens last van het probleem dat het geluid dus soms sporadisch 1sec. wegvalt/hapert. 

Nu lees ik in dit topic dat het vooral gebeurt bij mensen met een Next box, maar ik meld dus nu dit probleem ook met een CI+ module. Is hier misschien een oplossing voor?

Alvast bedankt voor de hulp/suggesties. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14136Posts
  • 1180Oplossingen
  • 6193Likes

Ik denk dat hier iets anders aan de hand moet zijn, @Marnix92 . Zou je een nieuw topic willen aanmaken met je ervaringen? Dan kunnen we dit vast oplossen 🙂 

schuttetineke

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoe los je het op

Hoe los je het op

Bam-Bam

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hier ook ,na update 5.03 vreselijk onderbreking van het geluid. Iedere paar minuten wel een onderbreking. Next box in de ARC en geluid naar Harman&Kardon soundbar via optische aansluiting.

@Ziggo wat gaan we hier aan doen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic