Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb de next mini nog maar een week, de hdmi kabel dus ook. Ik wil wel mijn vorige kabel gebruiken, maar ik heb niet het idee dat het daar aan ligt. Het is ook niet vlug te controleren. De uitval komt maar een paar keer per dag voor en ook nog eens heel kort.
Wellicht ten overvloede wijs ik erop dat voor het succesvol gebruik van ARC een HDMI kabel met support voor Ethernet nodig is, voor de verbinding tussen de TV en de soundbar of AVR. Niet dat er daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt, maar ARC gebruikt de voor ethernet gereserveerde adertjes in de kabel ook!
Dus iedereen uit dit topic, die problemen ervaart bij het gebruik van een soundbar of AVR adviseer ik te checken of dat het geval is. Als je de kabel gebruikt die bij de soundbar is geleverd, is dat het geval.
Als je ook gebruik maakt van 4K UHD video of e-ARC dan is een Premium High Speed HDMI Cable with Ethernet de aanduiding van de juiste kabel. Of HDMI 2.x, maar die versie aanduiding mag door de leveranciers niet meer worden gebruikt, dit is verboden door de HDMI organisatie.
zie hier het overzicht:
bron: Wikipedia
o.a. Denon adviseert dit in haar usermanual:
Voor de techneut die wil weten hoe Hotplug detect, ARC en HEC op slechts 2 adertjes kunnen samenwerken de volgende uitleg:
bron: wikipedia
Zelfde probleem hier met Discovery channel. Andere kanalen gaan goed. We gebruiken mediabox.
Ik heb er sinds enkele dagen ook last van, terwijl het daarvoor niet het geval was.
ik heb de oplossing op decsamsung tv via instellingen van de next op 1080 p opgevolgd en sindsdien de hele avond al verder geen last meer gehad dat het geluid steeds even wegvalt
Het blijft een ergenis dat je geluid steeds weg valt.
Ik heb op fora van Ziggo, Samsung en Sonos diverse oplossingen gelezen.
Met de Ziggo en Samsung oplossingen kwam ik niet verder, maar met die van Sonos wel.
De oplossing in mijn geval was heel simpel, trek de stekker van de Sonos arc soundbar er maar eens uit.
Ik heb daarna geen last weer gehad.
Zo zie je maar weer dat het niet altijd moeilijk hoeft te zijn.
Hier hetzelfde probleem. Beeld en geluid vallen meerdere keren per avond weg. Gaat bij mij ook om de next in combinatie met Samsung Q serie tv. Begint nu wel irritant te worden, maar begrijp dat dit probleem al een paar jaar bekend is, maar ziggo dus niet in staat is dit op te lossen! Speelt dit probleem ook bij de next mini?
@Rogier77 Aangezien dat je aangaf nu ook uitval van het beeld te hebben, heb je de volgende workaround al eens geprobeerd:
( ik heb zelf geen last maar met deze tip heb ik veel mensen geholpen)
Ga eens in het menu van de tv naar algemeen ( hier tizen besturing) dan naar beheer externe apparaten> invoer extra>
Hier kan je de hdmi poorten wel of niet selecteren. Vermoedelijk is de hdmi poort waar de next is op aangesloten bij jou aangevinkt . Selecteer deze eens op uit.
En test dit even uit of het beter gaat.
@robbo Zojuist HDMI uitgezet, maar probleem blijft helaas bestaan!
@Rogier77 het geluid speelt ook bij de next mini. Bij mij valt ook een paar keer per dag het geluid weg. Ik heb gebeld met de klantenservice omdat de mini soms ook niet reageert op mijn afstandsbediening en laatst helemaal down was. Ze sturen een monteur, ook al vroeg ik om een andere mini, maar dut moest eerst. Ik zal laten weten hoe dit afloopt. Monteur komt maandag.
Jammer! Dan ben ik ook even verder uitgedacht.
Hi all,
Omdat er ontzettend veel scenario's zijn met betrekking tot dit probleem, willen we dit graag individueel aanvliegen en is dit topic gesloten.
Ervaar je probleem met wegvallend geluid? Controleer dan eerst de uitgelichte reactie van dit topic, die je [hier] kunt vinden.
Lost geen van deze tips het probleem op? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk details, zoals:
Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:
Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.