1
Vraag
2
Reacties
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next / Next Mini

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

1.450 Reacties 1.450
Meldingen
Aan Uit
stevienieuw

Level 10
  • 382Posts
  • 7Oplossingen
  • 92Likes

Ik heb de next mini nog maar een week, de hdmi kabel dus ook. Ik wil wel mijn vorige kabel gebruiken, maar ik heb niet het idee dat het daar aan ligt. Het is ook niet vlug te controleren. De uitval komt maar een paar keer per dag voor en ook nog eens heel kort.

Videopionier

Level 9
  • 267Posts
  • 7Oplossingen
  • 177Likes

Wellicht ten overvloede wijs ik erop dat voor het succesvol gebruik van ARC een HDMI kabel met support voor Ethernet nodig is, voor de verbinding tussen de TV en de soundbar of AVR. Niet dat er daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt, maar ARC gebruikt de voor ethernet gereserveerde adertjes in de kabel ook!

Dus iedereen uit dit topic, die problemen ervaart bij het gebruik van een soundbar of AVR adviseer ik te checken of dat het geval is. Als je de kabel gebruikt die bij de soundbar is geleverd, is dat het geval.

Als je ook gebruik maakt van 4K UHD video of e-ARC dan is een Premium High Speed HDMI Cable with Ethernet de aanduiding van de juiste kabel. Of HDMI 2.x, maar die versie aanduiding mag door de leveranciers niet meer worden gebruikt, dit is verboden door de HDMI organisatie.

zie hier het overzicht:

HDMI_cables.jpg

bron: Wikipedia

o.a. Denon adviseert dit in haar usermanual:

Denon_HDMI_cable-advice.jpg

Voor de techneut die wil weten hoe Hotplug detect, ARC en HEC op slechts 2 adertjes kunnen samenwerken de volgende uitleg:

HEC&ARC.jpg

bron: wikipedia

Cknopper

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zelfde probleem hier met Discovery channel. Andere kanalen gaan goed. We gebruiken mediabox.

mhe59

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb er sinds enkele dagen ook last van, terwijl het daarvoor niet het geval was. 

ik heb de oplossing op decsamsung tv via instellingen van de next op 1080 p opgevolgd en sindsdien de hele avond al verder geen last meer gehad dat het geluid steeds even wegvalt 

Waco

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het blijft een ergenis dat je geluid steeds weg valt.

Ik heb op fora van Ziggo, Samsung en Sonos diverse oplossingen gelezen.

Met de Ziggo en Samsung oplossingen kwam ik niet verder, maar met die van Sonos wel.

De oplossing in mijn geval was heel simpel, trek de stekker van de Sonos arc soundbar er maar eens uit.

Ik heb daarna geen last weer gehad.

Zo zie je maar weer dat het niet altijd moeilijk hoeft te zijn.

Rogier77

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Beeld en geluid vallen meerdere keren per avond weg. Gaat bij mij ook om de next in combinatie met Samsung Q serie tv. Begint nu wel irritant te worden, maar begrijp dat dit probleem al een paar jaar bekend is, maar ziggo dus niet in staat is dit op te lossen! Speelt dit probleem ook bij de next mini?

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17612Posts
  • 731Oplossingen
  • 4272Likes

@Rogier77 Aangezien dat je aangaf nu ook uitval van het beeld te hebben, heb je de volgende workaround al eens geprobeerd:

( ik heb zelf geen last maar met deze tip heb ik veel mensen geholpen) 

Ga eens in het menu van de tv naar algemeen ( hier tizen besturing) dan naar beheer externe apparaten> invoer extra>

Hier kan je de hdmi poorten wel of niet selecteren. Vermoedelijk is de hdmi poort waar de next is op aangesloten bij jou aangevinkt . Selecteer  deze eens op uit.

En test dit even uit of het beter gaat. 

Rogier77

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@robbo Zojuist HDMI uitgezet, maar probleem blijft helaas bestaan!

stevienieuw

Level 10
  • 382Posts
  • 7Oplossingen
  • 92Likes

@Rogier77 het geluid speelt ook bij de next mini. Bij mij valt ook een paar keer per dag het geluid weg. Ik heb gebeld met de klantenservice omdat de mini soms ook niet reageert op mijn afstandsbediening en laatst helemaal down was. Ze sturen een monteur, ook al vroeg ik om een andere mini, maar dut moest eerst. Ik zal laten weten hoe dit afloopt. Monteur komt maandag.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17612Posts
  • 731Oplossingen
  • 4272Likes

Jammer! Dan ben ik ook even verder uitgedacht. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9673Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4390Likes

Hi all,

Omdat er ontzettend veel scenario's zijn met betrekking tot dit probleem, willen we dit graag individueel aanvliegen en is dit topic gesloten.

Ervaar je probleem met wegvallend geluid? Controleer dan eerst de uitgelichte reactie van dit topic, die je [hier] kunt vinden.

Lost geen van deze tips het probleem op? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk details, zoals:

Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:

Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee