Vraag
Reacties
Hansjepk
Level 5

Geluid valt soms weg Mediabox Next / Next Mini

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

e-mail meldingen
Aan Uit
1.450 Reacties 1.450
013guus
Level 6

Ronald afgelopen woensdag langsgeweest (specialist van Ziggo)

Er is nu een HDMI (CEC) killer tussen de box en TV aangesloten 

Het lijkt erop dat het probleem dan eindelijk opgelost is... (nu 2 dagen storingsvrij).

Mogelijk geeft dus de nextbox een signaal door wat het niet zou mogen doen

Afstandsbediening is nu niet te gebruiken om alles met 1 druk op de knop uit te zetten ... 

Hopelijk kan ik volgende week meer vertellen, of het werkelijk verholpen is

013guus
Level 6

O ja, hopelijk blijft het zo.... op dit moment,  dus net nadat Ziggo bij ons weg was hebben we te maken met een storing...

1000010345.jpg

hansie1315
Level 3

Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar 

Ik hoop dat ze het wel in de update van de Mediabox Next opnemen zo een signaalkiller.

Met vriendelijke groet  Hansie1315

 

Slammer
Level 4

Sinds een maand of wat dat het geluid ineens hapert, eerst valt het weg en dan begint het krakend terug te komen. Soms een paar seconden.

 

Ik heb een Philips 65OLED verbonden met de mediabox Next via HDMI en bekabeld netwerk en het geluid komt uit mijn SONOS Playbar die bekabeld zit met een optische kabel en netwerkkabel.

Heb alles al geprobeerd wat er op internet te vinden is.

Reset, andere kabels, netwerkkabel eraf en via WIFI, instellingen veranderd van zowel de TV als de Next, maar niets helpt.

Meneer C.
Level 16

Dat zou een interessante extra feature zijn.

0 Kudos
013guus
Level 6
Ale
Level 6

Guus, ik neem aan dat je dus ook geluidsproblemen hebt (had).   Je bewijst dat de next de veroorzaker is en dat mijn stelling dat de laatste software update de boosdoener is schijnt te kloppen.

Overigens als ik na een geluidstoring even terugspoel en weer opnieuw start met kijken hoor ik het stukje geluid wat ik heb gemist wel. Een vreemd gedoe......

Ale
Level 6

ik heb inmiddels van ziggo de toezegging ontvangen dat de fout in de recente software update binnen 1,5 week zal worden hersteld. Zou 2 weken duren, maar er is al een halve week om. Als ik even terugspoel en weer verder ga met kijken krijg ik wel de gemiste tekst (geluid)

Het is een gedoe.

Meneer C.
Level 16

De "killer" boeit me niet zo, ik ben gewoon voorstander van zoveel mogelijk features.

Ik ben van mening dat je zoveel mogelijk instellingen zelf zou moeten kunnen tweaken, voor mijn part via een speciaal menu, zoals bijvoorbeeld de "Ontwikkelaars opties" bij Android software.

Dit omdat ondanks dat fabrikanten van diverse apparatuur zich moeten houden aan internationale standaards, de echte "standaard" vaak ver te zoeken is.

Dit is een grote veroorzaker van veel compatibiliteit problemen.

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Mijn vermoeden is dat dit evt bij aansluiting aan een home cinema set/ av reciever  niet echt de oplossing is.

 

Vaak meerdere merken laat ( hoewel zeer verschillende functies) arc en cec samenwerken.

 

Bv mijn setting pioneer en samsung waar naast arc ook cec geselecteerd dient te worden anders geen geluid via reciever. 

013guus
Level 6

@Ale het probleem heb ik al 3 jaar, dus zolang ik de nextbox heb... het ligt dus niet aan de update.

Voor de nextbox nooit problemen gehad... 

Mocht ik geen uitval meer krijgen, dan kan Ziggo eindelijk een stapje verder komen en een oorzaak eruit gaan filteren 

 

Ale
Level 6

Ja bij ieder is het kennelijk anders. M

Ale
Level 6

Ik gebruik de next mini en dus de huidige opstelling met kabels en ischakelijk playbar van sonos al geruime tijd.

Overdag via de playbar en surround geen enke probleem. Met de next mini erbij ook al sedert ruim een jaar geen enkel probleem. Vervolgens recent de update 5.03 met als resultaat het aangegeven probleem met het geluid. Bij terugspoelen kan ik horen wel geluid ik even heb gemist. Ik hoop dat iemand snapt wat de oplossing moet zijn.

Ale
Level 6

inmiddels al - te lang - met ziggo in discussie over dit probleem. 

0 Kudos
Meneer C.
Level 16

Inderdaad is het kennelijk bij iedereen anders @Ale , bij mij werkte alles prima destijds met de: Mediabox XL - Philips tv - Yamaha soundsystem.

Toen ging ik van de Mediabox XL naar de Next. Dat ging in eerste instantie nog redelijk. Vervolgens werd de Philips een Samsung tv.

Dat ging in eerste instantie ook nog redelijk. Vervolgens kwamen er updates op de Next, daarmee ging het met het geluid achteruit.

De updates van Samsung maakten het nog erger. Inmiddels heb ik de Next op een andere (Philips) tv staan en alles loopt vloeiend. De Samsung en Yamaha willen nog steeds niet automatisch samenwerken.

En dat ligt in dit geval toch echt aan de Samsung.

0 Kudos
Ale
Level 6

dank voor toelichting!

Meneer C.
Level 16

Graag gedaan @Ale , hoe vervelend het probleem ook is, ik vind de discussie leuk. Maar heb het probleem helaas zelf uiteindelijk nooit kunnen oplossen in de setting Next - Samsung - Yamaha.

0 Kudos
Ale
Level 6

per toeval lees ik dat ziggo nieuwe software gaat uitrollen, te weten 5.04.  Nu maar hopen dat het wegvallen van het geluid ook wordt opgelost met deze update. Overigens raar dar ziggo niets meldt!

Ale
Level 6

Hapering geluid TV

Situatie:

Hardware: Smart TV Philips, playbar met surround sonos, next mini ziggo

Probleem gemeld bij:

Ziggo klantenservice via mijn ziggo

Ziggo community

Sonos klantenservice

Philips klantenservice

Evaringen:

Mijn ziggo:

werkt duidelijk via een protocol met inhoud als volgt:

  • Probleem door hardware
  • Kabels nakijken, vervangen etc.
  • Fabrieksinstellingen
  • Monteur tegen betaling

Ondanks een logische redenering en eliminatie van mogelijkheden werd klantonvriendelijk volgehouden dat het een hardware probleem betrof. Na stug volhouden mijnerzijds werd herkend en erkend dat de update 5.03 van de next mini wel eens het probleem zou kunnen zijn. Binnen 14 dagen zou nieuwe software verschijnen.

Inderdaad is deze geboren maar nog niet uitgerold. Zonder overigens de aanduiding dat een geluidsprobleem is opgelost. Trek je conclusie zou ik zeggen……

 

Ziggo community

Een aantal prima meedenkers echter uiterst merkwaardig een bericht te ontvangen met de vraag of mijn probleem al is opgelost!  De opsteller van deze vraag kan het verloop toch lezen en waarnemen dat het nog steeds loopt…… de vraag is uiterst merkwaardig.

 

Sonos en Philips

Deze reageerden zeer klantvriendelijk en gingen gelijk aan de slag om het probleem te vinden en zo mogelijk op te lossen. Beiden concludeerden snel dat het in de software moest zitten. Het systeem was immers niet gewijzigd qua aansluitingen(!)

Jl. vrijdag heeft Philips voor mijn TV nieuwe software uitgerold en met het beoogde succes.

Geen haperingen meer van het geluid. De softwareaanpassing was nodig als gevolg van de ziggo 5.03 update.

 

Alles overziende wil ik iedereen bedanken die een (positieve) ondersteunende bijdrage heeft geleverd.

Chapeau die het betreffen! En zoek de verbeterpunten als die schoen je past…..

 

Fijne dag verder

Meneer C.
Level 16

Mooi dat het is opgelost @Ale . Het is ook wel logisch dat als Ziggo een software update verzint, dit vervolgens botsen met software van andere apparatuur.

Natuurlijk wordt software van Ziggo vooraf getest, maar ben er niet helemaal zeker van of er genoeg wordt gekeken of Ziggo software wellicht problemen veroorzaakt met overige apparatuur die er vooraf nog niet waren.

0 Kudos