Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Hi all,
Omdat er ontzettend veel scenario's zijn met betrekking tot dit probleem, willen we dit graag individueel aanvliegen en is dit topic gesloten.
Ervaar je probleem met wegvallend geluid? Controleer dan eerst de uitgelichte reactie van dit topic, die je [hier] kunt vinden.
Lost geen van deze tips het probleem op? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk details, zoals:
Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:
Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee
Hi allemaal,
Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.
Tips en mogelijke oplossingen
Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.
Niet opgelost?
Heeft niets het verholpen? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk gegevens, zoals:
Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:
Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee
Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld.
(Reacties in dit topic zijn uitgeschakeld, we komen bij je in de lucht in je eigen topic)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo iedereen, met het geluidsprobleem
Het zal toch niet zo zijn dat Ziggo ons probleem niet oplost, te weten dat wegvallende geluid.
Maar dan zouden ze de verhoging van het abonnementsgeld ook maar niet moeten doorvoeren denk ik zo.
Ze leveren in ieder geval niet de goede kwaliteit voor velen van ons.
Dus, Ziggo neem je verantwoording !!!!!
Zet een paar tandjes bij en los het op !!
Wat vinden jullie daar nou van ?
Met vriendelijke groet
Hans Slichter
Helemaal mee eens Hansie1315 heel het forum staat er val van terugzetten naar 1080 heb toch niet voor niets een 4K set belachelijk Beste Ziggo stopt de verhoging en als jullie het opgelost hebben mogen jullie de verhoging doorvoeren als compensatie voor het gemis en last van het weg vallen van het geluid.
Erg service onvriendelijk ben zelf ook service monteur zou ik moeten proberen het zo op te lossen nou dan hield ik zo geen klant meer over dus Ziggo doe er eindelijk wat aan speelt al zo lang.
Hi @hansie1315, @Wims280 - Dank voor jullie aanvullingen. In de uitgelichte reactie op pagina 1 kun je een samenvatting van het probleem en vooral alle mogelijke oplossingen lezen. Het is helaas niet een kwestie van 'even het probleem oplossen'. Het zijn namelijk specifieke situaties waarbij het voorkomt, die ook elk een specifieke benadering nodig hebben. Uiteraard blijven wij ook deze kwestie onderzoeken, daarvoor hebben we een vragenlijst samengesteld in dezelfde uitgelichte reactie.
@Alex specifieke situaties zijn het voor mij al lang niet meer (na ruim 2 jaar hetzelfde probleem)
95% heeft inderdaad maar 1 specifiek probleem en dat is de nextbox.
Zoek een andere box, haal deze desnoods uit timboektoe (of die van een concurrent) die wel behoorlijk werkt
De klacht is enkel en alleen naar de nextbox te herleiden... en stop met het gezeur dat er alles aan gedaan word, het vertrouwen/hopen op een oplossing is bij mij al erg ver weg....
Wij huren een nextbox, en jullie blijven in gebrek, als je een huis huurt, dan moet de huurder het oplossen...zo niet mag je huur inhouden tot het gebrek is verholpen (bederving van woongenot), kan dat ook bij Ziggo?
Heb een Philips 65oled806 met een Sonos ARC icm Sonos Sub en twee Sonos one met nieuwe hdmi kabels (ook dat hielp niet zonde van mijn mooie set wat verpest wordt door de Next Box
Ik heb het inmiddels voor mezelf opgelost door geen digitaal geluid te gebruiken naar de soundbar, maar de koptelefoonuitgang van de TV te gebruiken en aux ingang (tulp stekkers) van de soundbar. Mijn Dali Kubik One is al wat ouder en heeft zo’n ingang. Kwaliteit van het geluid is wat minder, maar de soundbar heeft mogelijkheden om dat wat op te krikken.
wanneer komt Ziggo nou eindelijk met een oplossing i.v.p. te investeren in functies "dit kanaal mag je niet vooruitspoelen" en abonnement kosten verhoging denk er serieus aan een andere provider te kiezen die hun klanten wel serieus nemen na ruim 20 jaar trouwe klant ga ik dit maar eens onderzoeken
Heb een Philips 65oled806 met een Sonos ARC icm Sonos Sub en twee Sonos one met nieuwe hdmi kabels (ook dat hielp niet zonde van mijn mooie set wat verpest wordt door de Next Box
Alles geprobeerd maar nog steeds problemen met het wegvallen geluid philips Oled tv met sonos arc
Hi @Wims280,
Dank voor je update, zonde dat dit nog steeds speelt 😞 Eerder gaf je ook aan dat je het zonde vond om het op 1080p/i te zetten, want daarvoor heb je uiteraard geen 4K-set. Toch ben ik benieuwd of dit het probleem wel verhelpt, heb je dit al eens geprobeerd? Het is geen oplossing, maar wijst ons mogelijk wel een richting op bij jouw situatie.
Ik zal het vanavond proberen dan laat ik het horen
Geprobeerd maar zowel op 1080P als i hetzelfde probleem
@Wims280 - Zonde dat dit geen workaround voor je is. Hoe vaak komt het probleem bij je voor? Zou het direct merkbaar zijn als we bijvoorbeeld iemand langs sturen en zou je daarvoor open staan?
Regelmatig komt het voor of het direct merkbaar is denk ik wel wel wil ik nog een nieuwe kabel proberen voordat jullie een monteur langs sturen zo een hi speed kabel waar k veel over hoor die ook bij de next mini wordt geleverd
Bij replay valt geluid soms 2a3 min weg. Ook bij terug spoelen valt geluid op zelfde punt uit.
Lijkt wel of het niet met de stream is opgenomen.
Nogal hinderlijk, en amateuristisch. Verwacht ik niet met recente prijsverhoging.
Ook ik ervaar na de overstap van de Next naar de Next Mini de hapering in geluid. Samsung K950 soundbar met een Samsung KS7000 TV via ARC.
Gisteravond even door de instellingen van de TV gegaan en "Geluidsformaat" van PCM naar "DTS Neo 2:5" gewijzigd en sindsdien geen hapering meer welke ik maandenlang wel gehad heb.
Wellicht ook voor andere een oplossingsrichting?
Helaas is door de storm onze oude Philips televisie 43PFS5803/12 voor buiten met CI+ module verbinding omgewaaid en daardoor hebben we een nieuwe Philips 50PUS7607 aangeschaft (met Dolby Vision/Dolby Atmos.
Helaas hebben we nu ineens last van het probleem dat het geluid dus soms sporadisch 1sec. wegvalt/hapert.
Nu lees ik in dit topic dat het vooral gebeurt bij mensen met een Next box, maar ik meld dus nu dit probleem ook met een CI+ module. Is hier misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt voor de hulp/suggesties.
Ik denk dat hier iets anders aan de hand moet zijn, @Marnix92 . Zou je een nieuw topic willen aanmaken met je ervaringen? Dan kunnen we dit vast oplossen 🙂
Hoe los je het op
Hoe los je het op
Hier ook ,na update 5.03 vreselijk onderbreking van het geluid. Iedere paar minuten wel een onderbreking. Next box in de ARC en geluid naar Harman&Kardon soundbar via optische aansluiting.
@Ziggo wat gaan we hier aan doen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.