Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Alex Ziggo is het mogelijk dat ook wij een high speed kabel ontvangen?
Helaas na alle opties geprobeerd te hebben ook met een andere kabel is het euvel nog steeds aanwezig.
Hoop dat een nieuwe kabel het probleem op zal lossen, we zijn er een beetje klaar mee om eerlijk te zijn.
Alvast bedankt!
Hallo,ik heb een horizon box met een LG OLED en bij mij valt af en toe ook het geluid weg voor 1 seconde wat te doen???????
Brian1979 wrote:
@Brian1979 - Ik zie helaas dat het niet de oplossing was bij @Hansjepk, maar het is natuurlijk alsnog het proberen waard. Hij is onderweg.
@francobanco - Irritant! De storing die we hier in onderzoek hebben betreft de Mediabox Next. Ik wil je aanraden een eigen topic te starten met het probleem dat je ervaart op de (Horizon) Mediabox XL.
Goedemiddag allemaal, vervelend dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Ik kamp er al ongeveer een half jaar mee en tot op heden nog geen oplossing. @Alex Ziggo ik zie nu dat de kabel mogelijk het probleem kan zijn. Ik heb zo'n 6 maanden geleden al een case geopend onder
geluid via Philips HTB7530D 5.1 set in combinatie met Philips tv 55PUS7272 valt regelmatig weg en duurt erg lang om op te starten sinds upgrade naar Mediabox Next
6 maanden geleden
VraagDit topic is gearchiveerd
Ik kan niet meer op voortborduren omdat de case gearchiveerd is maar kan ik zou ook graag in aanmerking komen voor een nieuwe ultra high speed cable. Ik ben een voor de eerste next gebruikers dus heb nog de oude originele kabel.
PS: alles op het gebied van instellingen en opstellingen is al geprobeerd, het enige wat werkt om zonder geluidwegval tv of netflix te kijken is om de nextbox tussen de apparaten weg te halen.
Hi @RobbieVie, goed dat je je hier meldt in dat geval!
Eerst even een algemeen bericht, ook voor eventuele meelezers; de HDMI-kabel die ik opstuur is geen magisch kabel of ergens een superdeluxe variant van. Dit is dezelfde HDMI-kabel als die bij je installatiepakket zit, een high-speed kabel. De resultaten (zie berichten hiervoor) zijn wisselend. Tot dusver lijken de berichten positief voor gebruikers die níet de originele kabel gebruikten of er mogelijk iets mis was met de huidige.
Dat de problemen hiermee te maken hebben, is wel mogelijk. Ook als een nieuwe kabel het niet verhelpt. Er gaat in dat geval iets mis met de doorvoersnelheid waardoor er constant een soort ‘verslikking’ plaatsvindt. Daarom zie je soms ook tips terug met betrekking tot resolutie, beeldkwaliteit of kleursetting, ondanks dat je geen beeldproblemen hebt.
Dat gezegd hebbende, heb ik je een nieuwe kabel opgestuurd @RobbieVie.
Hi,
Ook ik heb dit probleem al eerder gemeld.
Heb deze week een aantal uren YouTube gekeken via de AmazonFire stick.
Geen enkel probleem met het geluid. Daarna YouTube gekeken via de next en voila het probleem is weer terug. Ik gebruik de orginele hdmi kabel dit bij de next zat.
Het is niet mijn intentie om ook nog eens 40,-- euro uit te geven aan een nieuwe kabel die misschien ook niet werkt.
Dus @Alex Ziggo stuur mij ook maar een Utra High Speed hdmi kabel.
Als dat niet de oplossing is dan stuur ik de kabel met alle plezier terug.
Groet,
Peter
P.S. Ik heb een 4k tv maar de resolutie wordt door de next niet herkent. Duid wellicht toch op een probleem met de kabel.
En dit gold voor mij in ieder geval … Koop een ULTRA HIGH SPEED kabel bij de BCC ofzo … en u bent van het probleem af .. en owja .. geen kabeltje van €20,- ..maar een goede .. de mijne was €39,95 - 1,5 mtr .. en ik heb geen last meer gehad .. er blijkt ook een andere oplossing ..en dat is je DOLBY op volgen zetten .. maar dat werkte bij mij niet … dus ik denk dat het gewoon aan de kabel lag .. ik ben nu een week verder … en heb nog geen enkel probleem gehad .. ik ga de kabel claimen bij ZIGGO .. en ik hoop nogmaals dat ze er wat mee doen .. korting of het bedrag terug betalen .. want ook ik zat hier al ruim een jaar mee te kutten ..!!!
Dus .. geen high speed kabel ..(die ziggo opstuurt) maar een ULTRA HIGH SPEED KABEL (van een goede kwaliteit) .. en dan is het klaar ..!! Nogmaals … ik ben er klaar mee .. bij mij is het weg .. !!!!
Hoi,
Ook bij mij valt het geluid regelmatig een seconde weg.
Ik heb de Samsung QE55Q95TAL (zonder soundbar) op de Next met de originele hdmi kabel.
Toevallig was deze week hier een Ziggo monteur vanwege een ander probleem en deze gaf aan dat Dolby Audio op 'Altijd aan' moet staan bij mijn tv om het beste geluid te geven.
Ik hoop dat er een definitieve oplossing komt want het is heel irritant inderdaad.
Ik zou het vreemd vinden als ik weer moet betalen voor een oplossing. (Ik moet nu ook al 50,- betalen voor het service bezoek van de monteur waar ik niet om gevraagd heb.)
Groet,
John
Heb een Utra HighSpeed kabel gekocht en deze aangesloten op de Next.
Helaas is ook dit niet de oplossing voor mij.
Daarna heb ik een recente 4K tv van Samsung aangesloten en dan werkt alles als een tierelier. Bij deze tv wordt ook de 4k resolutie als optie aangeboden in de system settings.
Dit is niet het geval bij mijn huidige tv al hoewel dit ook een 4k tv is.
Hopelijk kan iemand bij Ziggo iets met deze gegevens want ik weet het echt niet meer.
pjgs wrote:
Heb een Utra HighSpeed kabel gekocht en deze aangesloten op de Next.
Helaas is ook dit niet de oplossing voor mij.Daarna heb ik een recente 4K tv van Samsung aangesloten en dan werkt alles als een tierelier. Bij deze tv wordt ook de 4k resolutie als optie aangeboden in de system settings.
Dit is niet het geval bij mijn huidige tv al hoewel dit ook een 4k tv is.Hopelijk kan iemand bij Ziggo iets met deze gegevens want ik weet het echt niet meer.
Hoi .. ik ben niet van Ziggo .. maar bij uw tv ziet het ernaar uit dat hij alleen video beeld in 4k kan leveren .. ik denk eigenlijk dat het geen echte 4k tv is ..maar dat er gewoon een optie op zit dat 4k kan leveren .. en dan zegt de leverancier (die mij overigens niet bekent voorkomt) dat het een 4k tv is .. maar heel zeker weten doe ik het niet ..maar als ik zo lees in de beschrijving .. ziet het er wel naar uit ..!! Denk ook dat om die reden hij ook geen 4k optie weergeeft bij het aansluiten van de Next ..hmzzz ?!
Of probeer je Dolby op `volgen` te zetten .. en de Next op uw tv een andere hdmi poort .. wie weet ..!
Alex Ziggo wrote:
Hi @RobbieVie, goed dat je je hier meldt in dat geval!
Eerst even een algemeen bericht, ook voor eventuele meelezers; de HDMI-kabel die ik opstuur is geen magisch kabel of ergens een superdeluxe variant van. Dit is dezelfde HDMI-kabel als die bij je installatiepakket zit, een high-speed kabel. De resultaten (zie berichten hiervoor) zijn wisselend. Tot dusver lijken de berichten positief voor gebruikers die níet de originele kabel gebruikten of er mogelijk iets mis was met de huidige.
Dat de problemen hiermee te maken hebben, is wel mogelijk. Ook als een nieuwe kabel het niet verhelpt. Er gaat in dat geval iets mis met de doorvoersnelheid waardoor er constant een soort ‘verslikking’ plaatsvindt. Daarom zie je soms ook tips terug met betrekking tot resolutie, beeldkwaliteit of kleursetting, ondanks dat je geen beeldproblemen hebt.
Dat gezegd hebbende, heb ik je een nieuwe kabel opgestuurd @RobbieVie.
Hi @Alex Ziggo,
Thanks voor het opsturen van de kabel. Het was inderdaad exact dezelfde als ik al vanuit het installatieset gebruikte. En helaas was het voor mij dus ook niet de oplossing. Ik heb op allekabels.nl een 8K 2.1 ultra high speed cable besteld en deze zit er nu tussen. De frequentie van het uitvallen is gezakt van 2x per uur naar 2x per dag dus het lijkt wel invloed te hebben op de klacht, alleen het is bij mij dus nog niet volledig weg.
Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.
Ik wilde wel graag weten welke instellingen nou exact geadviseerd worden?
Ik heb bij Dolby Audio de keuze tussen:
Altijd aan
Volg signaal
Uitgeschakeld
En bij HDMI resolutie de keuze uit:
Automatisch
1080P
1080i
720P
576P
Instellingen waarbij het geluid nu zeer beperkt uitvallen zijn:
Altijd aan bij DA keuze
Automatisch bij HDMI res keuze
Nog een kleine toevoeging aan bovenstaand verhaal wat mogelijk geen reden heeft gehad maar wat me wel opgevallen is. Gisteren 2 films gekeken via de netflix app op de nextbox op 4K en 5.1DD zonder enkele onderbreking. Vervolgens de radio ingeschakeld via de nextbox en hierbij is hij 2x over de middag en avond uitgevallen (2 korte onderbrekingen van +/- 1 a 2 sec kort achter elkaar). Vandaag vanaf 07:30 op de radio is tot nu toe 1x uitgevallen (2 korte onderbrekingen van +/- 1 a 2 sec kort achter elkaar).
Ik heb De dolby audio op altijd aan gezet omdat ik op mijn 5.1 set zag dat hij bij volg signaal bij iedere switch van bv zender opnieuw aangaf dat het dolby digital etc was dus was er vanuit gegaan dat dit niet ten goede gaat van het systeem maar lees ook weer dat juist volg signaal de storing zou kunnen verhelpen vandaar mij vraag
Alex Ziggo wrote:
Brian1979 wrote:
@Brian1979 - Ik zie helaas dat het niet de oplossing was bij @Hansjepk, maar het is natuurlijk alsnog het proberen waard. Hij is onderweg.
@Alex Ziggo nog bedankt voor het zenden van de nieuwe kabel. Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Echter heb ik net als de vorige keer nogmaals dolby audio uitgeschakeld en tot op heden geen last meer van het wegvallen geluid.
Hopelijk blijft dit zo.
Hallo allemaal. Ik ga nu dit ook proberen wat Alex heeft gedaan. Maar als je Dolby uit zet, dan krijg je alleen maar stereo. Dan heb je wel geen 5.1 geluid bij films.
Het valt me nu terplekke wel op dat als Dolby uit staat, de synchronisatie nu wel perfect is met het beeld? nu ik de Philips Tab soundbar aan heb. Bij volg signaal is de synchronisatie te wensen over.
Ik hou jullie op de hoogte als idd nu het geluid niet even wegvalt.
Groetjes Hans
Ik heb dolby audio ook uitgeschakeld staan maar helaas was het na 5 min al raak met het uitvallen van het geluid dus dit is voor mij niet de oplossing.
Hallo Robbie. Jip. Net idd 2 keer uitval van het geluid. Wordt er beetje moe van. Weet het niet meer.
Groetjes Hans.
Goedemorgen @Alex Ziggo,
Zou het mogelijk met de mediabox next zelf te maken kunnen hebben aangezien er aangegeven wordt dat maar een beperkte hoeveelheid mensen last hebben?
Hier is vanuit ziggo nog nooit wat over gevraagd. Ik zal bij deze de gegevens delen van mijn Next box gevonden bij info.
@Hansjepk misschien een optie voor u om eens te vergelijken of uw box dezelfde info bevat?
RobbieVie wrote:
@Hansjepk misschien een optie voor u om eens te vergelijken of uw box dezelfde info bevat?
Hoi.
De info is hetzelfde behalve het serienummer van de box en het nummer van de box id is anders. .
Rest is precies hetzelfde
Groetjes Hans.
Ook heb sinds een week of 2(laatste update) last dat het geluid af en toe een seconden of 15 weg valt. Ik heb last hiervan bij normaal tv kijken, replay tv, maar ook kijken via youtube etc.
Mijn set up is een next middels HDMI naar Phlips tv middels HDMI arc naar soundbar JBL.
Blijft jammer dat na elke update er weer iets anders niet goed functioneerd, verder vind ik het topapparaat namelijk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.