1
Vraag
2
Reacties
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next / Next Mini

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

1.450 Reacties 1.450
Meldingen
Aan Uit
013guus

Level 6
  • 99Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

1 uur bezig geweest  om geluid uit de nextbox te krijgen,  tevens Ziggo gebeld (uiteraard excuses zonder oplossing) Geluid is inmiddels terug

Echter moet ik nu dolby audio op Uitgeschakeld zetten  anders dus geen geluid!!!! Volg signaal etcetera werkt niet

Nu dus bagger geluid 

Ik ga denk ik  Don Papa's tip opvolgen ook al heb ik nog een contract....

De rechtsbijstand kan dus mogelijk een keer van pas komen 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1078Likes

Is misschien soms een optie @AlexHelpt maar je besteld vaak de Next voor 4K... Nu is dat nog maar mondjesmaat aanwezig, maar het moet dan nog natuurlijk niet zo zijn dat ie op 1080 moet, omdat je anders issues krijgt met het geluid. 

013guus

Level 6
  • 99Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Update...

Vannacht update nextbox gehad versie 4.38

Meteen op 4k gezet en geluid op Multichannel PCM (wat dat dan ook mag inhouden weet ik  niet)...

Vanavond nog geen uitval , mogelijk gisteren geheel geen geluid gehad vanwege de uitrol van deze versie?

We wachten even af of het probleem nu opgelost is.

Laten we het hopen!!!

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1078Likes
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 248Oplossingen
  • 665Likes

Helaas, met versie 4.38 en aanpassing naar PCM krijg ik nog steeds haperingen in het geluid als 'ie op 4K staat..

ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

goedemiddag,

 

goed om te weten AlexHelpt, dan stappen wij binnenkort over na een betere provider!

 

fijn weekend!

 

groetjes rene

4roosjes

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier nog iemand die gaat, er gebeurt toch niks

Pino64

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Probeer anders ook nog even de oude stand ”volg signaal".

Maar ik heb er een hard hoofd in.

heshof68

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hier ook hetzelfde, op 1080p geen probleem. Maar je wilt toch 4k kunnen kijken. Ondanks de update 4.38 niks veranderd. 

Pino64

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Ik denk dat ziggo niet meeleest, anders was het allang opgelost.

De mogelijke oplossing ”disable upscaling” ook al 10x aangedragen, maar ze doen er niks mee.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1078Likes

Oei, dit ziet er niet goed uit. Ik zal @Alex vragen hier z.s.m. naar te kijken. 

ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

uiteindelijk ben ik toch bij ziggo gebleven omdat ik de oplossing van dit probleem (samsung smart tv) heb opgelost. (geen 1sec wegvallendgeluid meer) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!!

enkel voor andere merken van tv's weet ik niet.

het ligt dus niet aan de next maar aan een instelling van de samsung smart tv! maar het blijft een raar probleem want eigenlijk zou dit niet mogen dat je zelf een instelling op je tv moet veranderen.

 

ik lees graag als iemand de oplossing wil weten, en die bijna de next uit het raam wil gooien!

Meneer C.

Level 16
  • 1443Posts
  • 20Oplossingen
  • 802Likes

@ik_reneetje.43, nou kom maar los zou ik zeggen.  😂

Phil1969

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik hoor de oplossing graag

ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

ok hier is de oplossing voor enkel samsung smart tv's!

 

ook even een dank aan @Gooffy, maar ik maak de de oplossing even wat duidelijker.

 

stap 1: controleer eerst even van de next op welke hdmi poort die in de tv zit.

stap 2: met je tv afstandsbediening naar instellingen

stap 3: naar algemeen

stap 4: kies beheer externe apparaten

stap 5: kies invoersignaal extra

stap 6: nu zie je invoersignaal extra, selecteer nu van de next hdmi naar tv, je ziet een blauw balletje druk op ok met je tv afstandsbediening tot je geen blauw balletje meer ziet.

sluit je menu af van je samsung en keer terug naar ziggo en wegvallendgeluid is verleden tijd!

 

veel plezier!

Pino64

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Is nu niet het 4k beeld weg? Bij mijn sony tv heb ik een vergelijkbare instelling maar dan gaat het beeld op zwart als de box op 4k staat.

ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

geen idee pino64, staat hier gewoon op 4k zonder problemen met samsung tv

FRANSVERHART

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Graag even kijken of je de laatste sw update hebt  zie info mail van Ziggo. Bij instellingen kiezen voor multichannel (is in deze update toegevoegd). Als iedereen dit doet moeten we kijken of het probleem zich weer gaat voordoen. Succes!

Manuelpierre

Level 4
  • 53Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En waar vind ik die ?

ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

die optie multichannel werkt niet! blijft ook 1sec wegvallendgeluid houden, mijn oplossing werkt wel! maar wel met een (samsung tv)