Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
1 uur bezig geweest om geluid uit de nextbox te krijgen, tevens Ziggo gebeld (uiteraard excuses zonder oplossing) Geluid is inmiddels terug
Echter moet ik nu dolby audio op Uitgeschakeld zetten anders dus geen geluid!!!! Volg signaal etcetera werkt niet
Nu dus bagger geluid
Ik ga denk ik Don Papa's tip opvolgen ook al heb ik nog een contract....
De rechtsbijstand kan dus mogelijk een keer van pas komen
Is misschien soms een optie @AlexHelpt maar je besteld vaak de Next voor 4K... Nu is dat nog maar mondjesmaat aanwezig, maar het moet dan nog natuurlijk niet zo zijn dat ie op 1080 moet, omdat je anders issues krijgt met het geluid.
Update...
Vannacht update nextbox gehad versie 4.38
Meteen op 4k gezet en geluid op Multichannel PCM (wat dat dan ook mag inhouden weet ik niet)...
Vanavond nog geen uitval , mogelijk gisteren geheel geen geluid gehad vanwege de uitrol van deze versie?
We wachten even af of het probleem nu opgelost is.
Laten we het hopen!!!
@013guus Zie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pulscodemodulatie (PCM)
Als tegenhanger: Bitstream:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bitstream
Helaas, met versie 4.38 en aanpassing naar PCM krijg ik nog steeds haperingen in het geluid als 'ie op 4K staat..
goedemiddag,
goed om te weten AlexHelpt, dan stappen wij binnenkort over na een betere provider!
fijn weekend!
groetjes rene
Hier nog iemand die gaat, er gebeurt toch niks
Probeer anders ook nog even de oude stand ”volg signaal".
Maar ik heb er een hard hoofd in.
Hier ook hetzelfde, op 1080p geen probleem. Maar je wilt toch 4k kunnen kijken. Ondanks de update 4.38 niks veranderd.
Ik denk dat ziggo niet meeleest, anders was het allang opgelost.
De mogelijke oplossing ”disable upscaling” ook al 10x aangedragen, maar ze doen er niks mee.
Oei, dit ziet er niet goed uit. Ik zal @Alex vragen hier z.s.m. naar te kijken.
uiteindelijk ben ik toch bij ziggo gebleven omdat ik de oplossing van dit probleem (samsung smart tv) heb opgelost. (geen 1sec wegvallendgeluid meer) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!!!!!!
enkel voor andere merken van tv's weet ik niet.
het ligt dus niet aan de next maar aan een instelling van de samsung smart tv! maar het blijft een raar probleem want eigenlijk zou dit niet mogen dat je zelf een instelling op je tv moet veranderen.
ik lees graag als iemand de oplossing wil weten, en die bijna de next uit het raam wil gooien!
@ik_reneetje.43, nou kom maar los zou ik zeggen. 😂
Ik hoor de oplossing graag
ok hier is de oplossing voor enkel samsung smart tv's!
ook even een dank aan @Gooffy, maar ik maak de de oplossing even wat duidelijker.
stap 1: controleer eerst even van de next op welke hdmi poort die in de tv zit.
stap 2: met je tv afstandsbediening naar instellingen
stap 3: naar algemeen
stap 4: kies beheer externe apparaten
stap 5: kies invoersignaal extra
stap 6: nu zie je invoersignaal extra, selecteer nu van de next hdmi naar tv, je ziet een blauw balletje druk op ok met je tv afstandsbediening tot je geen blauw balletje meer ziet.
sluit je menu af van je samsung en keer terug naar ziggo en wegvallendgeluid is verleden tijd!
veel plezier!
Is nu niet het 4k beeld weg? Bij mijn sony tv heb ik een vergelijkbare instelling maar dan gaat het beeld op zwart als de box op 4k staat.
geen idee pino64, staat hier gewoon op 4k zonder problemen met samsung tv
Graag even kijken of je de laatste sw update hebt zie info mail van Ziggo. Bij instellingen kiezen voor multichannel (is in deze update toegevoegd). Als iedereen dit doet moeten we kijken of het probleem zich weer gaat voordoen. Succes!
En waar vind ik die ?
die optie multichannel werkt niet! blijft ook 1sec wegvallendgeluid houden, mijn oplossing werkt wel! maar wel met een (samsung tv)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.