1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next / Next Mini

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

1.450 Reacties 1.450
Richardvpop

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hebben het probleem ook.

Wij hebben een Panasonic 42vt20 3d tv en een Panasonic home cinema set.

Ook hier valt het geluid met enige regelmaat weg.

Het rare is dat het nooit geweest is.

Bij een bepaalde update is het er ineens gekomen. 

Aan het apparatuur of aansluitingen kan het dus niet liggen, want dan had het van begin af aan slecht moeten zijn.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9386Posts
  • 1104Oplossingen
  • 4224Likes

Hi @Richardvpop,

Goed dat je je hier meldt!

Aan het apparatuur of aansluitingen kan het dus niet liggen, want dan had het van begin af aan slecht moeten zijn.

De kans is inderdaad klein, maar niet volledig uit te sluiten. Ook apparatuur & kabels worden minder na verloop van tijd uiteraard. Ervaar je verder wat hier tot nu toe is besproken? Soms opeens héél kort dat het geluid wegvalt?

Kun je verder nog aangeven op welke manier de Home Cinema Set is verbonden met de TV en/of Mediabox?

Tot slot: Verhelpt mijn eerder genoemde workaround het probleem?

Richardvpop

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Alex,

 

Al mijn kabels zijn redelijk nieuw, en geloof me is geen action kwaliteit.

Ik ervaar idd wat hier verder word verteld, het geluid valt met enige regelmaat een goede seconde weg.

De aansluiting is als volgt: vanuit de nextbox gaat er een HDMI naar mijn home cinema.

Vanuit de home cinema gaat er een HDMI naar de (arc) ingang van de tv.

Ook heb ik een Shield staan, met de ziggo app.

Dit gaat via een andere weg, en ook via deze app valt het geluid weg.

Ik heb ook al een andere ingang op de tv geprobeerd maar dit verhelpt het probleem niet.

 

Reitsma971

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben blij dat er meer mensen met dit probleem, want ik kwam er niet uit. De smart tv is gekocht in december 2019, een Samsung QSerie. Hij is met de bijgeleverde HDMI kabel aan gesloten op de Next. Het geluid valt ook meerdere malen weg per avond, gedurende een kleine seconde. Wat bij mij ook op valt is dat gelijk met de probleem er een soort resonantie in de tv voorkwam. Equalizer standen veranderen loste dit niet op. Dit probleem speelt nu enkele weken, tot ongeveer 2 a 3 maanden terug. Bij het 10 sec terugspoelen van het moment viel het geluid niet weg. We stonden al op het punt om de tv terug te sturen, maar blijkbaar is de tv niet het probleem. Ik wacht met spanning op de oplossing.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9386Posts
  • 1104Oplossingen
  • 4224Likes

Hi @Richardvpop,

Ook heb ik een Shield staan, met de ziggo app.

Dit gaat via een andere weg, en ook via deze app valt het geluid weg.

Dit is opvallend. Want we zouden verwachten dat het een communicatieprobleem is ergens tussen de Mediabox en de audio-output. De Shield staat daar helemaal los van. Je ervaart daar exact hetzelfde? Op willekeurige momenten gebeurt het?

Zit er nog meer op je televisie aangesloten? Hoe gaat het daar met de audio?

Greyz

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem bij mij.

Dit gebeurt op alle zenders en heel random, begin me er nu echt aan te storen...

Samsung q90r

Harman kardon optisch aangesloten

Next box nieuwste versie

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9386Posts
  • 1104Oplossingen
  • 4224Likes

Hi @Greyz, goed dat je je hier meldt, welkom!

Weet je toevallig welk type/model Harman Kardon je hebt? Dan hebben we het plaatje compleet en voeg ik je voorbeeld toe 

WaW

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ook hier valt het geluid willekeurig enkele malen per dag 1 sec. weg. Het maakt niet uit op welke TV/Radio zender.

TV: Samsung ue48h6200

Reciever: Pioneer VSX-329k

AB: Logitech Harmony Ultimate one

Aansluiting: Next--->Hdmi--->Receiver--->Hdmi--->TV. 

Beeldinstellingen Next: 1080p

Greyz

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Greyz wrote:

Zelfde probleem bij mij.

Dit gebeurt op alle zenders en heel random, begin me er nu echt aan te storen...

Samsung q90r

Harman kardon avr   160 optisch aangesloten

Next box nieuwste versie

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9386Posts
  • 1104Oplossingen
  • 4224Likes

Top, bedankt @WaW & @Greyz,

Ook voor jullie alleen nog de vraag; verhelpt de eerder genoemde workaround het probleem?

Greyz

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nope probleem blijft bestaan 

Gooffy

Level 6
  • 106Posts
  • 3Oplossingen
  • 48Likes

Hallo, ik kwam dit topic tegen tijdens mijn zoektocht naar een oplossing voor de kortstondige geluid onderbreking van 1 sec en dat 1 tot 3 keer per dag/avond.

De Next is met de meegeleverde HDMI kabel rechtstreeks aangesloten op de TV, een Samsung q85r, het geluid gaat van de TV met een optische kabel naar de HK AVR-370.

Zowel de TV als de Next en bekabeling zijn 4 maanden oud.

Het smart gedeelte van de TV heeft geen audio problemen en het treed dus echt alleen op tijdens het TV kijken via de Next, de TV is ook voorzien van een CI+ module met smartcard en daar ook geen problemen met het geluid.

Wat ik al geprobeerd heb is de Next op een andere HDMI poort van de tv en het vervangen van de optische kabel, helaas geen verbetering.

Heb twee dagen geleden de resolutie van de Next terug gezet naar 1080p en nu al twee dagen geen uitval meer gehad.

Ga dit goed in de gaten houden.

Maar hiervoor heb ik natuurlijk niet de Next in huis gehaald en ga en van uit dat dit opgelost gaat worden zodat de Next ook gewoon weer in 4K werkt al is er weinig of geen content.

WaW

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee, workarround geeft geen verbetering

HansN

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb exact hetzelfde probleem. Geluid dat heel even wegvalt. Next zit rechtstreeks met HDMI op tv aangesloten. Next gisteren naar fabrieksinstellingen gezet. dat helpt niet.

HansN

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had vrij recent dure high speed HDMI kabel aangeschaft dus dacht dat dat niet het probleem kon veroorzaken. Mooi mis.Ik heb uiteindelijk  toch ditmaal van Ziggo een nieuwe high speed HDMI kabel aangesloten. Direct waren er twee problemen mee opgelost. Het wegvallen van het geluid maar ook de vertraging.

 

 

HansN

Level 1
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
pjgs wrote:

Ik heb vandaag de mediabox xl vervangen door een next. Het in deze draad beschreven probleem doet zich ook bij ons voor. Een aantal malen per uur val het geluid ongeveer 1 seconde weg.
De next is rechtstreeks via bijgeleverde hdmi kabel aangesloten op de tv en de tv is met een andere hdmi kabel via de arc poort aangesloten op een samsung soundbar.
Deze setup werkte met de mediabox xl zonder enig probleem.
Ik vraag me af of ik niet beter de mediakbox xl kan terug plaatsen.

TV: Seiki / JTC
Soundbar: Samsung HW-MS650
 

Heb je al getest zonder de soundbar dus alleen de mediabox en tv? Ik vermoed dat het aan de HDMI kabel ligt vd soundbar.

Hansjepk
Topicstarter
Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
HansN wrote:

Ik had vrij recent dure high speed HDMI kabel aangeschaft dus dacht dat dat niet het probleem kon veroorzaken. Mooi mis.Ik heb uiteindelijk  toch ditmaal van Ziggo een nieuwe high speed HDMI kabel aangesloten. Direct waren er twee problemen mee opgelost. Het wegvallen van het geluid maar ook de vertraging.

 

 

Hoi. Heeft Ziggo je een nieuwe highspeed HDMI kabel opgestuurd? Dan wil ik die ook wel als hiermee mn problemen zijn opgelost. ?

Iedereen mee eens? 

Groetjes Hans. 

 

Richardvpop

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik denk dat ik het probleem bij mij gevonden heb.

Ik heb de HDMI kabel van de arc HDMI van de tv naar de home cinema vervangen voor een andere hdmi kabel, en wel deze, 

2.1 Ultra high speed,

Het geluid is tot nu toe nog niet weg gevallen.

Er wordt op het moment toch erg veel gevraagd van de kwaliteit van de kabel heb ik het idee.

Houd jullie op de hoogte of het probleem weg blijft

Denfic

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij mij valt het geluid soms weg voor een halve seconde (niet te zeggen wanneer en hoe vaak)  .. het is met live tv en eigenlijk met alles ..opnames en dergelijke .. heb al een nieuwe Next kastje maar het probleem is er nog steeds .. het enige wat tijdelijk helpt is de fabrieks-instellingen in te stellen. (Omdat hij dan de laatste software installeert en dit dan als enigste in het systeem heeft staan volgens een medewerker.) Maar dan komt het fenomeen gewoon weer terug .. bij mijn vorige tv had ik er geen last van een Sony geen 4k !! .. Ik heb ook een soundbar maar dit probleem was ervoor al, dus externe apparatuur is ook het probleem niet ..ik heb ook nieuwe kabels geprobeerd en andere uitgangen maar ook dit helpt niet .. geluids-instellingen van de tv zelf helpt ook niet .. ik vind het vreemd dat alleen na de fabrieks-instellingen het weer even normaal is ..(een dag of 2).. dus het ligt dan toch aan het (NEXT) kastje. IK VIND HET NU OOK ERG IRRITANT WORDEN . En hoop dat er snel een oplossing voor is .. want we betalen er veel geld voor. 
 

Dummy80

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds wij onze nieuwe TV hebben, hebben ook wij dit zelfde ongemak.

Onze oude samsung LED hebben we vorige week vervangen voor een QE55Q60R. Sinds die tijd hebben we ongeveer 4 a 5 keer op een avond dat het geluid weg valt voor een seconde ongeveer. Ik kan niet beoordelen of het sinds de laatste firmware update is, want we hebben deze tv pas.

Wat heb ik er zelf aan gedaan:

De halve seconde dip wordt NIET opgenomen. Dus als ik de laatste 30sec replay hoor ik het niet meer terug.

Ziggo next met andere HDMI poort verbonden, zelfde euvel.

Ander apparaat op die beide HDMI poorten, geen issue

HDMI kabels gewisseld, probleem blijft op de Ziggo next, niet op andere apparaten zoals playstation en media speler.

Netflix / youtube op de ziggo next: zelfde issue

Netflix / youtube op de tv app zelf: geen issue

 

Het lijkt dus op een combi tv (4k?) met ziggo next. Als ik het heel vervelend vind zal ik nog wel eens de oude samsung aansluiten om te checken. 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic