Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Willem-A1 Schreef: Maar dat prijsverschil lijkt me alleen voor het eerste jaar te gelden?
Klopt, en daar zit ook bijvoorbeeld het gratis Viaplay F1 seizoen in, die ik als nieuwe klant bij KPN kreeg. En over één jaar zie ik wel weer wat dan de beste keus is, maar zolang Ziggo bepaalde problemen niet oplost, zal ik zeker niet terug keren, ook al zou het mij 500 euro besparing opleveren. Want de ergenis die ik bijvoorbeeld heb gehad dat het geluid maanden lang meerdere keren per avond uitviel, is mij dat niet waard. Wat ik wel heel leuk vond om te zien, is dat als je vragen stelt over problemen, Ziggo 9 van de 10 keer geen thuis geeft in verschillende topics. Maar toen ik mijn overstap door KPN in werking had gezet, werd ik wel tot twee keer toe door Ziggo benaderd met mooie korting voorstellen om als klant te blijven, dan werkt de communicatie blijkbaar wel opeens optimaal 😉
Tja, @DON PAPA dan worden ze dus pas wakker als het te laat is... Maar dat ze niet erg veel op hebben met hun klanten is wel duidelijk. Dat ze je graag willen houden is puur het eigen belang, maar zelfs dan hebben ze daar niet veel voor over. Maar goed, dat is bij andere bedrijven, winkels etc. doorgaans niet anders meer. Voor jou weer een ander.
@Willem-A1 Nou ik vind het niet zo heel erg hoor, ik had dit zetje nodig om Ziggo de rug toe te keren en ben er blij van. Ik geniet weer van het TV kijken, geen geluid uitval meer, geluid staat ook weer op DD zonder dat het geluid niet gelijk loopt met het beeld (wat ik wel met de Nextbox had). En wie beweerd dat het TV beeld bij Ziggo veel beter zou zijn, verklaar ik voor gek, want dat is echt niet zo, dit is gewoon net zogoed. Kortom ik ben echt zeer te vrede tot nu toe met mijn overstap. En nu ik een eigen router heb draaien is het overstappen ook een peulenschil geworden, paar stekkertjes om plugen en wat instellingen aanpassen en alles draait weer. Dus over een jaar ga ik wel weer kijken wie dan de beste kaarten heeft, maar als ik zie hoe Ziggo de laatste tijd bezig is (lees niks doet) dan valt die bij voorbaat al af 😉
Dit is ook de reden waarom de Next Box bij mij nu in de kast ligt.
Ik had de next box ook aangesloten, en het geluid viel ook weg voor fractie van seconde en het beeld ook.
Nu weer CI module erin gezet, en nergens geen problemen meer mee, soundbar valt niet meer uit.
Als Ziggo tzt weer met een update komt ga ik het weer testen, werkt het dan nog niet... dan gaat hij weer de kast in, heb de Next Box toch gratis
Dag Wed
Heb je ook dezelfde functie met die ci module tegenover de nextbox?
Welke functie bedoel je ?
Programma gemist
dat je het beeld op pauze kan zetten
Opnemen van programma’s
hallo ziggo gebruikers,
het ging ongeveer 4 maanden goed met wegvallendgeluid maar sinds enkele dagen is het probleem terug gekomen misschien door de nieuwe update? 4.37?. ik ben er totaal niet blij mee verwacht een goede service van 73,50 per maand.
nu heb ik maar nlziet genomen, maar dat is niet de bedoeling lijkt mij?? er is toen een discussie geweest over het probleem wat in de ziggo next modem zelf zit. een bug of zo?? het is echt heel storend en als het probleem niet verholpen word stap ik volgende maand over naar een andere provider! ziggo weet wat inmiddels het probleem is!!!
ik hoop en ben absoluut niet de enige met dit probleem! doe er wat aan of ik ben weg zonde van me 73,50 per maand!!
mvg rene
ik heb er nu eigenlijk nooit meer last van, behalve als ik content via mijn TV (Discovery+, Plex) kijk en daarna switch naar de Next. Geen idee of dat aan de Next, de soundbar of de TV ligt (maar ik geef toch liever de Next de schuld 😅).
Setup: Next - HDMI -> Soundbar - HDMI -> TV
Je zegt "nu" wat is er dan verandert. Als je terugschakelt naar de Nextbox stond deze dan in stand-by of was deze al opgestart? Als hij nog op moet starten is dit het probleem weer met de HDMI (signaal), De apparaten die met CEC werken krijgen verkeerde informatie uit de Nextbox. Was hij al opgestart dan is dit probleem er niet!
Precies hetzelfdebij mij....
@FRANSVERHART schreef:Je zegt "nu" wat is er dan verandert.
Sinds mijn laatste melding hier (10-01) is het wegvallende geluid gedurende tv-kijken via de Next volgens mij nooit meer voorgekomen. Misschien een recente update (4.37)?
@FRANSVERHART schreef:Als je terugschakelt naar de Nextbox stond deze dan in stand-by of was deze al opgestart?
Deze stond nog gewoon aan; ik switch alleen naar het platform van de TV. Next gaat niet automatisch op standby.
Overigens niet onoverkomelijk; als ik de Next uit en aandoe, werkt deze weer als vanouds. Wel irritant als het gebeurt.
Ook ik heb sinds een paar maand last van deze haperingen en dat dan het geluid af en toe asynchroon loopt. Daarna moet ik even wisselen van zender om dit op te lossen.
Heel irritant.
Ik heb sinds gisteren op de sony tv de hdmi ingang op standard gezet ipv advanced en de next op 1080p resolutie anders krijg ik geen beeld op de standard hdmi setting. Tot nu toe geen haperingen meer.....
Ik heb dit probleem ook sinds een paar weken. Zowel bij live als replay of opnames kijken valt geluid regelmatig kort weg. gaat om telkens 1 seconde, soms wel paar keer per minuut, soms minder, ook wel eens een half uur niet. Hiervoor geen problemen. Probleem lijkt even weg te blijven als ik de Dolby settings verander op de next box. Maar dit helpt maar tijdelijk. Dit probleem is echt storend, mijn vrouw zei al dat we terug zijn naar eind jaren 80 qua geluidskwaliteit.
Setup: Next - HDMI - LG TV
Soundbar - optische kabel -> LG TV
Ziggo Internet Giga + TV Max
Met welk serienummer is deze Next geleverd?
S/N: AAAW93***
wat een onbeschofte lui zeg die ziggo! 19 min aan de telefoon gehangen! storing/probleem niet bij hun bekent, en zelf maar opzoeken/uitzoeken via een klachtenformulier! ik kan je zeggen wij gaan weg bij ziggo en nemen lekker kpn!
fijn weekend!
rene
@Dave Gerr en als je je kabels nou eens omwisselt? Hdmi van tv naar soundbar en optisch van soundbar naar next. Heb je het probleem dan nog? Bij mij was het in die opstelling weg, en nu al een week of 3 geen problemen meer doordat we de kabels anders aangesloten hebben en het geluid van de next apart via optisch naar de soundbar sturen. Wellicht de moeite om te proberen.
Edit: ik vergeet de hdmi aansluiting van de next naar de tv, anders geen beeld natuurlijk. Dus:
Next > hdmi > tv
Next > optisch > soundbar
TV > hdmi > soundbar
Die laatste zou je achterwege kunnen laten maar dan geeft de tv geen geluid, bij ons geen optie vanwege PlayStation, Nintendo switch en Disney plus wat via de tv bekeken wordt.
Het moet in de upscaling naar 4k zitten aangezien het opgelost is als de box op 1080p gezet wordt.
Ziggo, graag de optie om upscaling uit te zetten. Dus het signaal volgen.
Dit probleem is er al zo lang nu en het is toch jammer dat veel klanten nu vertrekken om dit lullige probleem.
Yes, dat lijkt te werken, gisteravond met deze setup (optische kabel van soundbar op next ipv op tv) geen prroblemen meer. Ook de audiovertraging die ik regelmatig had lijkt hiermee weg!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.