Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Willem-A1 Schreef: Het is jammer dat het buiten Humax Nederland om loopt, anders had ik er al een in huis gehad.
Ja ik had gehoopt toen ik de Nextbox vorige week liet omruillen voor een andere Nextbox om te testen of die ook uitval zou hebben, dat ik een Humax Nextbox binnen zou krijgen. Ik had namelijk graag zelf willen testen of de Humax ook deze problemen zou geven. Ik had hier ook om gevraagd aan @Mariska, maar die kon helaas niet op voorhand beloven dat ik een Humax zou krijgen.
Het was daarom afwachten welke Nextbox ik binnen zou krijgen, en helaas was dat geen Humax Nextbox. Ik zou dit als nog graag willen testen, maar dan zal Ziggo zijn medewerking moeten verlenen om deze omruil te realiseren.
Maar aangezien ik hier al sinds Oktober om vraag, verwacht ik hier niet zoveel van
Dom van ze @DON PAPA want op die manier kunnen ze je wellicht nog vasthouden als klant. Want als de Humax Next zijn werk wel goed doet, is dat voor jou, maar ook voor veel anderen een zegen. Het komt er nu een beetje op neer dat je wel van alles mag testen, steeds je set op de schop kan gooien, maar niet even kan zien wat de Humax doet. Begrijp me niet verkeerd; ook daaraan kan best nog wat schorten, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. En pakt het wel goed uit, blijf je misschien nog... Dus @Mariska geef @DON PAPA een kans...
Via Humax Nederland had ik hem wel gekregen @DON PAPA maar ja, zij staan erbuiten, dus ook hier gen test met deze Next.
Inderdaad voor e.e.a. te testen is dit een goed voorstel lijkt me
En waarom werkt Ziggo hier niet aan mee?
Heeft de inkoopprijs hierbij een invloed?
Dus Ziggo doe een keertje iets terug voor mensen die al maanden testen en oplossingen aandragen!
Geef ons het gevoel dat we serieus genomen worden en laat dat dan ook eens terugzien in daden en geef ons dus een ander merk nextbox om het uit te zoeken.
@Willem-A1 Schreef: @Mariska geef @DON PAPA een kans
Even voor de goede orde, ik had niet het gevoel dat dit aan de bereidwilligheid van @Mariska heeft gelegen dat ik geen Humax Nextbox heb gekregen. Dit is waarschijnlijk meer iets van hogere hand binnen Ziggo. Maar dat geeft wel meteen aan hoe graag Ziggo dit probleem wil oplossen voor zijn klanten. Hopelijk leest de gene die dit wel zou kunnen regelen hier ook mee, en komt hij/zij als nog in aktie om dit te regelen...
Beste Luitjes, na weer een tijdje de irritatie van aan en uitzetten van de apparaten heb ik nu weer een apart gevalletje:
ziggo next box met alleen HDMI naar Bose 650, van Bose 650 met HDMI naar Sony 5590JXR TV (2021). Conclusie random fout met uitval geluidskanalen. Nextbox uit (standby) en kijken via Internet naar zenders en abbonnement Netflix etc. Geeft ook uitval bij Netflix, Prime etc? Wel minder dan bij Nextbox aan. Dit nu een tijdje gedaan met steeds (random) hetzelfde resultaat. Let op HDMI blijft gekoppeld met Nextbox in uitstand (standby). Nu ga ik kijken met HDMI losgekoppeld van de nextbox. Daarna met HDMI gekoppeld en de stroom adapter Nextbox losgekoppeld (spanningsloos). Doet de fout het dan nog dan kan de uitval alleen veroorzaakt worden door de coaxkabel van Ziggo (signaal). Als dat zo is begrijp ik waarom Ziggo niks doet! Happy testing!
En als je de Netflix app op je tv zet en dan kijkt ipv de app die op je next staat. Het moet dan wel goed zijn.
Ben benieuwd mocht het wel zo zijn ligt het niet altijd aan de next
Ik kijk juist via de Netflix app, of andere app op de TV, immers de Next staat in standby!
Kijk stroom-technisch blijft ook als de nestbox in stand-by staat de HDMI actief gekoppeld met de andere apparaten in mijn geval de Bose. Ik ga niet met aparte glasvezel of analoge interlinks aan de gang eerst het HDMI probleem wat nu het topic is!
Maar als je de apps gebruikt die op je tv staan en je next box ff losmaakt van je tv dan kun je kijken of het dan nog steeds zo is. Ik heb altijd het idee gehad bij mij dat het aan me instellingen van met tv lag. Ik heb die veranderd en nooit meer last gehad
Kijk dit is nu steeds het probleem, ik heb alles al geprobeerd, instellingen etc. (bv CEC etc) het probleem blijft. Dus zou je zeggen volgens Ziggo het ligt aan de samenstelling van verschillende apparaten? Om duidelijkheid. te krijgen bij mij of dit zo is doe ik nu dit onderzoek.......vreemd is alleen dat hiervoor bij dezelfde installatie (apparaten) ik nooit problemen had. Echter nu in het verleden is alles veranderd na softwarematige wijzigingen in de Nestbox. Bij de vorige box van Ziggo is er nooit een probleem geweest bij mij!! Het is dus vervelend dat Ziggo dit ook niet erkend en ondervind......en er schijnbaar ook niets aan wil doen omdat het zo verschillend is bij de gebruikers. Je geeft hetzelfde al aan (instelling TV)...........
@DON PAPA begrijp ik hoor. Maar omdat Mariska ook eerder met wat uitleg kwam heb ik het haar ook nu even gevraagd. Niks ten nadele van haar of welke moderator dan ook. Ziggo moet gewoon een beetje zuiniger worden op haar klanten.
Of luisteren naar de wensen?
wat betreft CEC zijn de instellingen beperkt. Aan of uit en de Next is altijd de ‘leider’.
Tegenwoordig staat in veel configuraties de tv centraal. Als een soort HDMI hub, zeker met (e)arc. Het zou dus handig zijn als de Next door de TV aan en uit gezet kan worden. Zoals de XBox dat bijvoorbeeld kan. Dus iets van andere apparaten kunnen de Next/mediabox uitzetten.
De afgelopen drie weken heeft mijn opstelling (Next > Philips-soundbar > Philips-tv) opvallend genoeg prima gewerkt. Afgelopen weekend was het helaas weer een aantal keer raak. Dit loste zich gelukkig wel zelf op..
Philips heeft voor onze tv(55OLED805/12)een software update vrijgegeven. Die heb ik uitgevoerd en ik naar mijn idee nu wel minder last van de geluid hick-ups maar ze zijn er nog wel maar zeker minder.
Gevolg vd update of toeval?
Ik heb dat ook toen gedaan met mijn Samsung.
heb op de Samsung site de nieuwste update gedownload en geïnstalleerd op me tv
met wat instellingen die zijn aangepast.
heb indd door dat ook geen problemen meer.
Toeval
Ik heb ook de update uitgevoerd
En... nog steeds uitval helaas.
Misschien helpt dit het onderzoek
Als ik via de nextbox Netflix opzet heb ik opdit moment geen geluid
Ik zet dan het geluid van de soundbar uit en daarna weer aan
Daarna word het geluid wel doorgestuurd naar de soundbar
Diverse keren zo gedaan, met telkens hetzelfde resultaat...
Nog even een update, van mijn situatie. Na alles weer te hebben gereset naar fabrieksinstellingen van alle aangesloten apparaten blijft zoals eerder vermeld het HDMI signaal vanuit de nextbox (wit logo) het probleem steeds weer na een bepaalde (random tijd) terug te keren. Daar Ziggo alleen een monteur wil sturen en geen nieuwe box heb ik nu een nextbox met oranje logo kunnen lenen en zie hier, na nu 5 dagen te hebben gekeken heb ik geen enkele uitval gemerkt. Ik kan nu zelfs met de next afstandbediening echt alles uitzetten!!! Bij het vorige model ging dit absoluut niet. Dus ik heb een fout in de HDMI overdracht (nextbox uitgang) tussen apparaten met als boosdoener de nextbox. Ik blijf nog even testen met andere instellingen.
Nou Ziggo, een onderzoekje waard, denk ik zo.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.