Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Hi allemaal,
Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.
Tips en mogelijke oplossingen
Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.
Niet opgelost?
Heeft niets het verholpen? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk gegevens, zoals:
Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:
Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee
Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld.
(Reacties in dit topic zijn uitgeschakeld, we komen bij je in de lucht in je eigen topic)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dummy80 wrote:
Sinds wij onze nieuwe TV hebben, hebben ook wij dit zelfde ongemak.
Onze oude samsung LED hebben we vorige week vervangen voor een QE55Q60R. Sinds die tijd hebben we ongeveer 4 a 5 keer op een avond dat het geluid weg valt voor een seconde ongeveer. Ik kan niet beoordelen of het sinds de laatste firmware update is, want we hebben deze tv pas.
Wat heb ik er zelf aan gedaan:
De halve seconde dip wordt NIET opgenomen. Dus als ik de laatste 30sec replay hoor ik het niet meer terug.
Ziggo next met andere HDMI poort verbonden, zelfde euvel.
Ander apparaat op die beide HDMI poorten, geen issue
HDMI kabels gewisseld, probleem blijft op de Ziggo next, niet op andere apparaten zoals playstation en media speler.
Netflix / youtube op de ziggo next: zelfde issue
Netflix / youtube op de tv app zelf: geen issue
Het lijkt dus op een combi tv (4k?) met ziggo next. Als ik het heel vervelend vind zal ik nog wel eens de oude samsung aansluiten om te checken.
Het probleem lag bij mij aan de hdmi kabel. Alleen die van ziggo de high speed (of soortgelijk) lijkt het probleem te verhelpen. Ik had vrij recent dure nieuwe hdmi kabels gekocht en dacht daardoor bij het installeren van de next dat ik de hdmi kabels niet hoefde te vervangen. Ik kreeg dus ook de te maken met wegvallen vh geluid. voor 1 seconde. meerdere keren per uur. Het vervangen vd hdmi heeft het probleem bij mij opgelost
Hi @HansN & @Richardvpop, top dat dit bij jullie heeft geholpen! Ik was in de veronderstelling dat we dit inderdaad al hadden uitgesloten.
@Hansjepk - Ik heb je een HDMI-kabel opgestuurd om dit verder te verifiëren. Houd je ons op de hoogte?
Alex Ziggo wrote:
Hi @HansN & @Richardvpop, top dat dit bij jullie heeft geholpen! Ik was in de veronderstelling dat we dit inderdaad al hadden uitgesloten.
@Hansjepk - Ik heb je een HDMI-kabel opgestuurd om dit verder te verifiëren. Houd je ons op de hoogte?
Vraag me dan wel af welke type hdmi kabel u dan opstuurt. Want ik heb al 3 x een nieuwe kabel gekregen maar dan wel de standaard hdmi kabel ..die werkt blijkbaar gewoon niet .. !! Stuurt u dan een ULTRA HISPEED kabel op ?? Zo ja dan wil ik die ook !!!
Alex Ziggo wrote:
Hi @HansN & @Richardvpop, top dat dit bij jullie heeft geholpen! Ik was in de veronderstelling dat we dit inderdaad al hadden uitgesloten.
@Hansjepk - Ik heb je een HDMI-kabel opgestuurd om dit verder te verifiëren. Houd je ons op de hoogte?
Dank je. Ik hou jullie op de hoogste.
Groetjes Hans.
Denfic wrote:
Vraag me dan wel af welke type hdmi kabel u dan opstuurt. Want ik heb al 3 x een nieuwe kabel gekregen maar dan wel de standaard hdmi kabel ..die werkt blijkbaar gewoon niet .. !! Stuurt u dan een ULTRA HISPEED kabel op ?? Zo ja dan wil ik die ook !!!
Je hebt inderdaad in juli deze zelfde kabel ontvangen. Dat is een High Speed kabel. Het is mogelijk ook niet voor iedereen een oplossing.
Na 5 dagen met de resolutie ingesteld op 1080 geen enkele uitval gehad van het geluid, vanavond de Next weer op 4K gezet en binnen een uur was de eerste uitval daar weer.
Wat zou hier aan de hand zijn, verkeerde of slechte kabel, nogmaals ik maak gebruik van de bijgeleverde HDMI kabel, deze al een keer omgedraaid en ook een andere HDMI poort op de TV geprobeerd maar geen verbetering.
Gooffy wrote:
Na 5 dagen met de resolutie ingesteld op 1080 geen enkele uitval gehad van het geluid, vanavond de Next weer op 4K gezet en binnen een uur was de eerste uitval daar weer.
Wat zou hier aan de hand zijn, verkeerde of slechte kabel, nogmaals ik maak gebruik van de bijgeleverde HDMI kabel, deze al een keer omgedraaid en ook een andere HDMI poort op de TV geprobeerd maar geen verbetering.
Hoi .. ten eerste even dit .. ik heb nu sinds gister een nieuwe hdmi kabel aangeschaft à 39,95 bij de BCC .. dit is een ULTRA HIGH SPEED HDMI KABEL van het merk “Monster”.. Heb de kabel direct aangesloten en heb tot op heden geen glitch/uitval meer gehad .. ik wacht het nog even af voor dat ik een definitief antwoord heb ..Als het ongeveer een week goed blijft (wat ik hoop) ...dan claim ik de aangeschafte kabel bij Ziggo .. en dan hoop ik dat Ziggo er iets mee doet !! .. ik heb nu al zoveel geprobeerd dat er nu wel een antwoord moet komen van 1 van ons hier …!
> Zie bijlage 😉
Ik kwam via Google op dit topic uit. Ik heb hetzelfde probleem dat mijn geluid steeds weg valt bij mijn nieuwe tv (samsung qled 75q74t) icm de Next. Zou ik ook een nieuwe high speed hdmi kabel opgestuurd kunnen krijgen?
Hi @Maumiauw - Goed dat je je hier meldt, welkom!
Even een opmerking voor iedereen: In de analyse en jullie voorbeelden ben ik er vanuit gegaan dat de meegeleverde HDMI-kabel werd gebruikt en/of deze is vervangen voor een ander high speed-model. Het lijkt er op dít moment op dat dat niet overal het geval was en het vervangen hiervan dit probleem heeft verholpen. Tot nu toe hebben we twee/drie positieve terugkoppelingen en loopt er een volgende verificatie.
Dat betekent niet dat dit standaard voor iedereen dé oplossing is en ook niet dat we nu halsoverkop allemaal HDMI-kabels moeten gaan kopen. Controleer allereerst of je de originele kabel (bij het installatiepakket van de Mediabox Next) nog hebt, want daar leveren we ook een High Speed-kabel bij. Heb je het gevoel dat er iets mis met die van jou of ben je de originele kwijt, laat het dan weten, dan bekijken we per situatie wat we kunnen doen.
Alex Ziggo wrote:
Hi @Maumiauw - Goed dat je je hier meldt, welkom!
Even een opmerking voor iedereen: In de analyse en jullie voorbeelden ben ik er vanuit gegaan dat de meegeleverde HDMI-kabel werd gebruikt en/of deze is vervangen voor een ander high speed-model. Het lijkt er op dít moment op dat dat niet overal het geval was en het vervangen hiervan dit probleem heeft verholpen. Tot nu toe hebben we twee/drie positieve terugkoppelingen en loopt er een volgende verificatie.
Dat betekent niet dat dit standaard voor iedereen dé oplossing is en ook niet dat we nu halsoverkop allemaal HDMI-kabels moeten gaan kopen. Controleer allereerst of je de originele kabel (bij het installatiepakket van de Mediabox Next) nog hebt, want daar leveren we ook een High Speed-kabel bij. Heb je het gevoel dat er iets mis met die van jou of ben je de originele kwijt, laat het dan weten, dan bekijken we per situatie wat we kunnen doen.
Nogmaals even voor de duidelijkheid .. want dingen aannemen of lezen is voor sommige mensen best lastig .. (blijkbaar) .. ik hou het kort .. !!
High Speed en ULTRA HIGH SPEED zijn 2 verschillende kabels. De ultra high speed ..blijkt voor sommige van ons (bijna iedereen) die de ULTRA HIGH SPEED kabel heeft de oplossing !
Dus we gaan het zien en horen 😉
Alex Ziggo wrote:
Hi @Maumiauw - Goed dat je je hier meldt, welkom!
Even een opmerking voor iedereen: In de analyse en jullie voorbeelden ben ik er vanuit gegaan dat de meegeleverde HDMI-kabel werd gebruikt en/of deze is vervangen voor een ander high speed-model. Het lijkt er op dít moment op dat dat niet overal het geval was en het vervangen hiervan dit probleem heeft verholpen. Tot nu toe hebben we twee/drie positieve terugkoppelingen en loopt er een volgende verificatie.
Dat betekent niet dat dit standaard voor iedereen dé oplossing is en ook niet dat we nu halsoverkop allemaal HDMI-kabels moeten gaan kopen. Controleer allereerst of je de originele kabel (bij het installatiepakket van de Mediabox Next) nog hebt, want daar leveren we ook een High Speed-kabel bij. Heb je het gevoel dat er iets mis met die van jou of ben je de originele kwijt, laat het dan weten, dan bekijken we per situatie wat we kunnen doen.
Ik gebruik de originele kabel die ik vorig jaar bij de Next heb gekregen, maar dit is een high speed hdmi. Als ik dus een een ultra high speed kabel wil (wat blijkbaar de oplossing is voor het wegvallen van het geluid) dan moet ik die zelf maar kopen dus? ?
Maumiauw wrote:
Alex Ziggo wrote:
Iets wat even los staat van het probleem 😉
Ik gebruik de originele kabel die ik vorig jaar bij de Next heb gekregen, maar dit is een high speed hdmi. Als ik dus een een ultra high speed kabel wil (wat blijkbaar de oplossing is voor het wegvallen van het geluid) dan moet ik die zelf maar kopen dus?
?
Uhh ja . zoals meerdere mensen .. maar ik .. (als het de oplossing is) ga hem claimen bij Ziggo 😉
Denfic wrote:
Alex Ziggo wrote:
Hi @Maumiauw - Goed dat je je hier meldt, welkom!
Even een opmerking voor iedereen: In de analyse en jullie voorbeelden ben ik er vanuit gegaan dat de meegeleverde HDMI-kabel werd gebruikt en/of deze is vervangen voor een ander high speed-model. Het lijkt er op dít moment op dat dat niet overal het geval was en het vervangen hiervan dit probleem heeft verholpen. Tot nu toe hebben we twee/drie positieve terugkoppelingen en loopt er een volgende verificatie.
Dat betekent niet dat dit standaard voor iedereen dé oplossing is en ook niet dat we nu halsoverkop allemaal HDMI-kabels moeten gaan kopen. Controleer allereerst of je de originele kabel (bij het installatiepakket van de Mediabox Next) nog hebt, want daar leveren we ook een High Speed-kabel bij. Heb je het gevoel dat er iets mis met die van jou of ben je de originele kwijt, laat het dan weten, dan bekijken we per situatie wat we kunnen doen.
Nogmaals even voor de duidelijkheid .. want dingen aannemen of lezen is voor sommige mensen best lastig .. (blijkbaar) .. ik hou het kort .. !!
High Speed en ULTRA HIGH SPEED zijn 2 verschillende kabels. De ultra high speed ..blijkt voor sommige van ons (bijna iedereen) die de ULTRA HIGH SPEED kabel heeft de oplossing !
Dus we gaan het zien en horen 😉
Ik had deze: LifeGoods HDMI Kabel 2.0 - Ultra HD 4K High Speed (60hz) - Gold Plated
Maar nog steeds slaat het geluid over. Ik zal eens kijken of ik tussen alle HDMI kabels nog de originele van Ziggo kan vinden 🙂
Dolby audio op volg signaal zetten ik heb er geen last meer van. Idee geval altijd uit op uit
Doosje47 wrote:
Dolby audio op volg signaal zetten ik heb er geen last meer van. Idee geval altijd uit op uit
“Idee geval altijd uit op uit”
Geen idee wat u hiermee bedoeld .. !
En ja als u het met bovenstaande kan oplossen is het klaar voor u .. maar dat is allemaal al geprobeerd en gedaan aan deze kant .. bij mij is het alleen tot nu toe nog het vervangen van de hdmi kabel wat effect heeft .. ik laat over een paar dagen weten of het helemaal weg is .. 😉
Meer kan ik er nu niet over zeggen ..
Dolby signaal niet op dolby altijd aan zetten. Maar op volgen zetten. De tv gaat dan automatisch op dolby digitaal omplaats dolby digitaal +
Doosje47 wrote:
Dolby signaal niet op dolby altijd aan zetten. Maar op volgen zetten. De tv gaat dan automatisch op dolby digitaal omplaats dolby digitaal +
Vanmorgen de instelling veranderd en tot nu toe nog geen geluidsonderbreking gehad! ???
Nog steeds geen probleem gehad … na het vervangen van de high speed hdmi met een ULTRA HIGH SPEED HDMI … dit is dag 3 ..
Hansjepk wrote:
Alex Ziggo wrote:
Hi @HansN & @Richardvpop, top dat dit bij jullie heeft geholpen! Ik was in de veronderstelling dat we dit inderdaad al hadden uitgesloten.
@Hansjepk - Ik heb je een HDMI-kabel opgestuurd om dit verder te verifiëren. Houd je ons op de hoogte?
Dank je. Ik hou jullie op de hoogste.
Groetjes Hans.
Hoi. Ik heb nu 3 dagen die nieuwe hdmi kabel. Helaas geen verschil?
Ook geluid loopt achter ten opzichte van het beeld. Zou het mogelijk zijn om ipv vertraging bij instellingen misschien ook bij instellingen het geluid kunnen versnellen ten opzichte van het beeld? Is maar een idee.
Groetjes Hans.
Hansjepk wrote:
Hansjepk wrote:
Alex Ziggo wrote:
Hi @HansN & @Richardvpop, top dat dit bij jullie heeft geholpen! Ik was in de veronderstelling dat we dit inderdaad al hadden uitgesloten.
@Hansjepk - Ik heb je een HDMI-kabel opgestuurd om dit verder te verifiëren. Houd je ons op de hoogte?
Dank je. Ik hou jullie op de hoogste.
Groetjes Hans.
Hoi. Ik heb nu 3 dagen die nieuwe hdmi kabel. Helaas geen verschil
Ook geluid loopt achter ten opzichte van het beeld. Zou het mogelijk zijn om ipv vertraging bij instellingen misschien ook bij instellingen het geluid kunnen versnellen ten opzichte van het beeld? Is maar een idee.
Groetjes Hans.
Hoi.. koop een goede ULTRA HIGH SPEED HDMI kabel.. en u bent er van af.. of probeer wat met het dolby geluid zoals eerder aangegeven.. door deze op volgen te zetten.. bij mij was het de kabel.. de standaard kabel van ziggo deed bij mij ook raar..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.