Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Hi all,
Omdat er ontzettend veel scenario's zijn met betrekking tot dit probleem, willen we dit graag individueel aanvliegen en is dit topic gesloten.
Ervaar je probleem met wegvallend geluid? Controleer dan eerst de uitgelichte reactie van dit topic, die je [hier] kunt vinden.
Lost geen van deze tips het probleem op? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk details, zoals:
Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:
Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee
Hi allemaal,
Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.
Tips en mogelijke oplossingen
Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.
Niet opgelost?
Heeft niets het verholpen? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk gegevens, zoals:
Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:
Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee
Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld.
(Reacties in dit topic zijn uitgeschakeld, we komen bij je in de lucht in je eigen topic)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wij hebben het probleem ook.
Wij hebben een Panasonic 42vt20 3d tv en een Panasonic home cinema set.
Ook hier valt het geluid met enige regelmaat weg.
Het rare is dat het nooit geweest is.
Bij een bepaalde update is het er ineens gekomen.
Aan het apparatuur of aansluitingen kan het dus niet liggen, want dan had het van begin af aan slecht moeten zijn.
Hi @Richardvpop,
Goed dat je je hier meldt!
Aan het apparatuur of aansluitingen kan het dus niet liggen, want dan had het van begin af aan slecht moeten zijn.
De kans is inderdaad klein, maar niet volledig uit te sluiten. Ook apparatuur & kabels worden minder na verloop van tijd uiteraard. Ervaar je verder wat hier tot nu toe is besproken? Soms opeens héél kort dat het geluid wegvalt?
Kun je verder nog aangeven op welke manier de Home Cinema Set is verbonden met de TV en/of Mediabox?
Tot slot: Verhelpt mijn eerder genoemde workaround het probleem?
Hallo Alex,
Al mijn kabels zijn redelijk nieuw, en geloof me is geen action kwaliteit.
Ik ervaar idd wat hier verder word verteld, het geluid valt met enige regelmaat een goede seconde weg.
De aansluiting is als volgt: vanuit de nextbox gaat er een HDMI naar mijn home cinema.
Vanuit de home cinema gaat er een HDMI naar de (arc) ingang van de tv.
Ook heb ik een Shield staan, met de ziggo app.
Dit gaat via een andere weg, en ook via deze app valt het geluid weg.
Ik heb ook al een andere ingang op de tv geprobeerd maar dit verhelpt het probleem niet.
Ik ben blij dat er meer mensen met dit probleem, want ik kwam er niet uit. De smart tv is gekocht in december 2019, een Samsung QSerie. Hij is met de bijgeleverde HDMI kabel aan gesloten op de Next. Het geluid valt ook meerdere malen weg per avond, gedurende een kleine seconde. Wat bij mij ook op valt is dat gelijk met de probleem er een soort resonantie in de tv voorkwam. Equalizer standen veranderen loste dit niet op. Dit probleem speelt nu enkele weken, tot ongeveer 2 a 3 maanden terug. Bij het 10 sec terugspoelen van het moment viel het geluid niet weg. We stonden al op het punt om de tv terug te sturen, maar blijkbaar is de tv niet het probleem. Ik wacht met spanning op de oplossing.
Hi @Richardvpop,
Ook heb ik een Shield staan, met de ziggo app.
Dit gaat via een andere weg, en ook via deze app valt het geluid weg.
Dit is opvallend. Want we zouden verwachten dat het een communicatieprobleem is ergens tussen de Mediabox en de audio-output. De Shield staat daar helemaal los van. Je ervaart daar exact hetzelfde? Op willekeurige momenten gebeurt het?
Zit er nog meer op je televisie aangesloten? Hoe gaat het daar met de audio?
Zelfde probleem bij mij.
Dit gebeurt op alle zenders en heel random, begin me er nu echt aan te storen...
Samsung q90r
Harman kardon optisch aangesloten
Next box nieuwste versie
Hi @Greyz, goed dat je je hier meldt, welkom!
Weet je toevallig welk type/model Harman Kardon je hebt? Dan hebben we het plaatje compleet en voeg ik je voorbeeld toe
Ook hier valt het geluid willekeurig enkele malen per dag 1 sec. weg. Het maakt niet uit op welke TV/Radio zender.
TV: Samsung ue48h6200
Reciever: Pioneer VSX-329k
AB: Logitech Harmony Ultimate one
Aansluiting: Next--->Hdmi--->Receiver--->Hdmi--->TV.
Beeldinstellingen Next: 1080p
Greyz wrote:
Zelfde probleem bij mij.
Dit gebeurt op alle zenders en heel random, begin me er nu echt aan te storen...
Samsung q90r
Harman kardon avr 160 optisch aangesloten
Next box nieuwste versie
Ook voor jullie alleen nog de vraag; verhelpt de eerder genoemde workaround het probleem?
Nope probleem blijft bestaan
Hallo, ik kwam dit topic tegen tijdens mijn zoektocht naar een oplossing voor de kortstondige geluid onderbreking van 1 sec en dat 1 tot 3 keer per dag/avond.
De Next is met de meegeleverde HDMI kabel rechtstreeks aangesloten op de TV, een Samsung q85r, het geluid gaat van de TV met een optische kabel naar de HK AVR-370.
Zowel de TV als de Next en bekabeling zijn 4 maanden oud.
Het smart gedeelte van de TV heeft geen audio problemen en het treed dus echt alleen op tijdens het TV kijken via de Next, de TV is ook voorzien van een CI+ module met smartcard en daar ook geen problemen met het geluid.
Wat ik al geprobeerd heb is de Next op een andere HDMI poort van de tv en het vervangen van de optische kabel, helaas geen verbetering.
Heb twee dagen geleden de resolutie van de Next terug gezet naar 1080p en nu al twee dagen geen uitval meer gehad.
Ga dit goed in de gaten houden.
Maar hiervoor heb ik natuurlijk niet de Next in huis gehaald en ga en van uit dat dit opgelost gaat worden zodat de Next ook gewoon weer in 4K werkt al is er weinig of geen content.
Nee, workarround geeft geen verbetering
Ik heb exact hetzelfde probleem. Geluid dat heel even wegvalt. Next zit rechtstreeks met HDMI op tv aangesloten. Next gisteren naar fabrieksinstellingen gezet. dat helpt niet.
Ik had vrij recent dure high speed HDMI kabel aangeschaft dus dacht dat dat niet het probleem kon veroorzaken. Mooi mis.Ik heb uiteindelijk toch ditmaal van Ziggo een nieuwe high speed HDMI kabel aangesloten. Direct waren er twee problemen mee opgelost. Het wegvallen van het geluid maar ook de vertraging.
pjgs wrote:
Ik heb vandaag de mediabox xl vervangen door een next. Het in deze draad beschreven probleem doet zich ook bij ons voor. Een aantal malen per uur val het geluid ongeveer 1 seconde weg.
De next is rechtstreeks via bijgeleverde hdmi kabel aangesloten op de tv en de tv is met een andere hdmi kabel via de arc poort aangesloten op een samsung soundbar.
Deze setup werkte met de mediabox xl zonder enig probleem.
Ik vraag me af of ik niet beter de mediakbox xl kan terug plaatsen.
TV: Seiki / JTC
Soundbar: Samsung HW-MS650
Heb je al getest zonder de soundbar dus alleen de mediabox en tv? Ik vermoed dat het aan de HDMI kabel ligt vd soundbar.
HansN wrote:
Ik had vrij recent dure high speed HDMI kabel aangeschaft dus dacht dat dat niet het probleem kon veroorzaken. Mooi mis.Ik heb uiteindelijk toch ditmaal van Ziggo een nieuwe high speed HDMI kabel aangesloten. Direct waren er twee problemen mee opgelost. Het wegvallen van het geluid maar ook de vertraging.
Hoi. Heeft Ziggo je een nieuwe highspeed HDMI kabel opgestuurd? Dan wil ik die ook wel als hiermee mn problemen zijn opgelost. ?
Iedereen mee eens?
Groetjes Hans.
Ik denk dat ik het probleem bij mij gevonden heb.
Ik heb de HDMI kabel van de arc HDMI van de tv naar de home cinema vervangen voor een andere hdmi kabel, en wel deze,
2.1 Ultra high speed,
Het geluid is tot nu toe nog niet weg gevallen.
Er wordt op het moment toch erg veel gevraagd van de kwaliteit van de kabel heb ik het idee.
Houd jullie op de hoogte of het probleem weg blijft
Ook bij mij valt het geluid soms weg voor een halve seconde (niet te zeggen wanneer en hoe vaak) .. het is met live tv en eigenlijk met alles ..opnames en dergelijke .. heb al een nieuwe Next kastje maar het probleem is er nog steeds .. het enige wat tijdelijk helpt is de fabrieks-instellingen in te stellen. (Omdat hij dan de laatste software installeert en dit dan als enigste in het systeem heeft staan volgens een medewerker.) Maar dan komt het fenomeen gewoon weer terug .. bij mijn vorige tv had ik er geen last van een Sony geen 4k !! .. Ik heb ook een soundbar maar dit probleem was ervoor al, dus externe apparatuur is ook het probleem niet ..ik heb ook nieuwe kabels geprobeerd en andere uitgangen maar ook dit helpt niet .. geluids-instellingen van de tv zelf helpt ook niet .. ik vind het vreemd dat alleen na de fabrieks-instellingen het weer even normaal is ..(een dag of 2).. dus het ligt dan toch aan het (NEXT) kastje. IK VIND HET NU OOK ERG IRRITANT WORDEN . En hoop dat er snel een oplossing voor is .. want we betalen er veel geld voor.
Sinds wij onze nieuwe TV hebben, hebben ook wij dit zelfde ongemak.
Onze oude samsung LED hebben we vorige week vervangen voor een QE55Q60R. Sinds die tijd hebben we ongeveer 4 a 5 keer op een avond dat het geluid weg valt voor een seconde ongeveer. Ik kan niet beoordelen of het sinds de laatste firmware update is, want we hebben deze tv pas.
Wat heb ik er zelf aan gedaan:
De halve seconde dip wordt NIET opgenomen. Dus als ik de laatste 30sec replay hoor ik het niet meer terug.
Ziggo next met andere HDMI poort verbonden, zelfde euvel.
Ander apparaat op die beide HDMI poorten, geen issue
HDMI kabels gewisseld, probleem blijft op de Ziggo next, niet op andere apparaten zoals playstation en media speler.
Netflix / youtube op de ziggo next: zelfde issue
Netflix / youtube op de tv app zelf: geen issue
Het lijkt dus op een combi tv (4k?) met ziggo next. Als ik het heel vervelend vind zal ik nog wel eens de oude samsung aansluiten om te checken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.