Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt?
Groetjes Hans
Hi all,
Omdat er ontzettend veel scenario's zijn met betrekking tot dit probleem, willen we dit graag individueel aanvliegen en is dit topic gesloten.
Ervaar je probleem met wegvallend geluid? Controleer dan eerst de uitgelichte reactie van dit topic, die je [hier] kunt vinden.
Lost geen van deze tips het probleem op? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk details, zoals:
Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:
Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee
Hi allemaal,
Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.
Tips en mogelijke oplossingen
Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.
Niet opgelost?
Heeft niets het verholpen? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk gegevens, zoals:
Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:
Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee
Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld.
(Reacties in dit topic zijn uitgeschakeld, we komen bij je in de lucht in je eigen topic)
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
dan ligt de schuld dus niet geheel bij ziggo als er een update vanuit philips zelf nodig is om het op te lossen imo
Wel als voor de Ziggo update alles prima werkte, lijkt mij.
Beste Ale,
Welke tv van philips heb je en welke update is dat? heb hetzelfde met Philips TV Sonos en Next
Onderstaande reactie kreeg ik na mijn vraag bij Philips:
Geachte heer/mevrouw
Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.
Er is een software update naar uw tv gepushed.
Met vriendelijke groeten,
Tom
Philips TV Klantenservice. betreft tv
65OLED806
Waar heb je die mail van heb de dezelfde tv maar zegt geen update
Bedankt ik mail ze even
Deze link werkt niet.
Je wordt dan weer naar de Philips site doorgeleid
customer.service@tpv-tech.com en anders zelf direct met de klantenservice contact opnemen. Ik werd uitstekend ondersteund!
zie onderstaande oplossing via klantenservice philips
Hallo we hebben dit probleem niet in het geluid. Wel het 4k beeld wat bij ons enkele malen per uur voor een paar seconden wegvalt. Zou mij niet verbazen dat het allemaal met hetzelfde te maken heeft. Ik las dit probleem al in 2021.
Ja heb het ook en ook met sonos. Dus denk niet dat het de media box zelf is
Bij mij is het geluid via arc hdmi aangesloten op mijn HK soundbar, tv LG led 2018. Ik moet de volume, bij praatprogramma, op 80%zetten om iets te kunnen verstaan! Op 50/60% bij muziek of film. Wat doe ik niet goed? Of is dit mijn Ziggo nextbox?
@070kijkbuiskind het ene is minder hard opgenomen dan het andere
Ja weet ik. Maar als ik Spotify luister op HK moet ik het niet op 80% proberen. Dan worden de buren 2 deuren verder nog doof!
Top dat er zoveel tips worden uitgewisseld en ook dat het voor sommigen is opgelost met nieuwe Philips firmware. Ik heb dit ook toegevoegd aan het uitgelichte bericht met alle tips, dank voor het delen! We hebben daar tevens aan toegevoegd dat ook de stand-by-instelling belangrijk is om na te gaan. Er zijn voorbeelden geweest waarbij dit invloed heeft gehad.
Aan onze kant blijft dit onderwerp aandacht houden. We blijven de voorbeelden onderzoeken en zorgen ervoor dat de beschikbare informatie en tips hierover overal beschikbaar is.
Voorbeelden blijven nog altijd welkom, we zetten dit dan door naar de specialisten. Kijk naar de [uitgelichte reactie] naar de informatie die we dan graag ontvangen.
Bij mij is het geluid via arc hdmi aangesloten op mijn HK soundbar, tv LG led 2018. Ik moet de volume, bij praatprogramma, op 80%zetten om iets te kunnen verstaan! Op 50/60% bij muziek of film. Wat doe ik niet goed? Of is dit mijn Ziggo nextbox?
@070kijkbuiskind - Irritant om het telkens aan te moeten passen! Hoewel er inderdaad volumeverschil kan zijn tussen verschillende kanalen, klinkt dit wel heel extreem. Heb je al eens gekeken naar de mogelijke instellingen van je TV en/of Soundbar? LG heeft bijv. een functie die "Auto-Volume" heet, wellicht helpt het om deze aan of juist uit te zetten, zie [deze stappen].
Inmiddels de hdmi killer een aantal weken er tussen zitten
Daarna geen enkele uitval meer gehad
De nextbox geeft dus een bepaald signaal door wat niet zou moeten en die word met de killer geneutraliseerd....
Nu dus aan Ziggo om te achterhalen wat het bewuste signaal kan zijn
Hallo,
Ik heb zojuist – na problemen met het aanschaffen van een ESPN dagkaart (lang verhaal) – een Next Mini geïnstalleerd en ondervind hetzelfde probleem: Het geluid valt regelmatig kort weg +- 1 seconde. Dit verstoort het televisiekijken.
De apparatuur die ik gebruik en hoe het is aangesloten:
Mediabox: Next Mini
Televisie: Samsung QRQ60T_XN_L04
Soundbar: Samsung HW-MS550
Next mini verbonden met het Internet m.b.v. een vast verbinding (UTP kabel).
Televisie met Next mini verbonden m.b.v. bij Next mini geleverde HDMI kabel.
Soundbar met televisie verbonden m.b.v. HDMI kabel (ARC).
Ook getest met geluid via televisie luidsprekers > hetzelfde probleem.
Erg vervelend om met de belofte dat het televisie kijken er beter op zou worden nu met dit probleem opgescheept te zitten. Als ik deze post lees en de reacties dan geeft dat niet het gevoel dat dit probleem snel opgelost zal zijn. 😞 😞 😞
Is het mogelijk om op jou samsung tv de instelling in het menu geluid > expertinstelling>formaat van digitale geluidsuitvoer op doorloop te zetten.?
( mijn tv tizen besturing) wellicht ook bij andere besturing samsung) @dickjans
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.