Vraag
Reacties
Hansjepk
Level 5

Geluid valt soms weg Mediabox Next / Next Mini

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

e-mail meldingen
Aan Uit
Uitgelicht
Alex
Community Moderator

Hi all,

 

Omdat er ontzettend veel scenario's zijn met betrekking tot dit probleem, willen we dit graag individueel aanvliegen en is dit topic gesloten.

 

Ervaar je probleem met wegvallend geluid? Controleer dan eerst de uitgelichte reactie van dit topic, die je [hier] kunt vinden.

 

Lost geen van deze tips het probleem op? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk details, zoals:

 

Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:

Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee

 

0 Kudos
Alex
Community Moderator

Hi allemaal,


Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.

 

Tips en mogelijke oplossingen

 

Lees meer

Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.

 

  • Belangrijk: Ben je van een Mediabox XL naar een Mediabox Next of Next mini gegaan? Zorg er dan voor dat je de nieuw meegeleverde HDMI-kabel gebruikt en hem niet aansluit op de kabel waar van de Mediabox XL op zat aangesloten

  • Heb je een Samsung TV? Controleer dan 'invoersignaal extra' bij de instellingen (dank aan user Gooffy, zie deze reactie. Zie ook deze heldere uitleg van user robbo).
  • Heb je een Samsung TV en hielp vorige aanpassing niet? Ga naar de instellingen van je TV > Expertinstellingen > Probeer verschillende 'geluidsformaten' uit - Zie deze reactie van user jantje88 waarbij het formaat "DTS Neo 2:5" het probleem verhielp.
  • Maak je gebruik van een Samsung Soundbar? Controleer dan op deze pagina of er voor jouw specifiek model een firmware-update is, die dit probleem mogelijk verhelpt.
  • Heb je een Philips TV? Neem contact op met Philips om te controleren of er een firmware beschikbaar is voor jouw model die dit probleem mogelijk verhelpt. Zie deze reactie van user Ale.
  • Heb je een Arcam versterker? Zet de "PLL Breedte" (/PLL Width) op "Wide". Dank aan user Wtrwouter, zie deze reactie.

  • Controleer en wijzig de manier van aansluiten, bijv: Next -> Soundbar -> TV of Next -> TV & TV -> HDMI Arc -> Soundbar. Zie ook deze opstelling van user SabrinaB83.
  • Sluit je apparatuur en/of Next aan op een andere HDMI-ingang van je TV
  • Controleer en wijzig de audio-instellingen van zowel de Next, de tv en je geluidsapparatuur (denk aan de Dolby-instelling en CEC) (zie bijv. deze reactie, dank aan user WESENES )
  • Controleer en wijzig de video-instellingen, denk aan de HDMI-resolutie en framesnelheid.
  • Zorg ervoor dat je Mediabox altijd in stand-by gaat en zet deze niet volledig uit.
  • Heb je ook last van wegvallend beeld? Zorg er altijd voor dat je coax- en/of netwerksignaal in orde is.
  • Tijdelijke workaround: Zet je videoresolutie van je Mediabox Next (mini) vast op 1080p. Je kunt hiermee geen 4K-content bekijken, maar verhelpt mogelijk wel het audio-probleem.

 

Niet opgelost?

 

Lees meer

Heeft niets het verholpen? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk gegevens, zoals:


Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:

Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee

Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld.

(Reacties in dit topic zijn uitgeschakeld, we komen bij je in de lucht in je eigen topic)

 

3 Kudos
1.450 Reacties 1.450
MR_CHIP
Level 19

dan ligt de schuld dus niet geheel bij ziggo als er een update vanuit philips zelf nodig is om het op te lossen imo

Meneer C.
Level 16

Wel als voor de Ziggo update alles prima werkte, lijkt mij.

0 Kudos
Wims280
Level 4

Beste Ale,

 

Welke tv van philips heb je en welke update is dat? heb hetzelfde met Philips TV Sonos en Next

Ale
Level 6

Onderstaande reactie kreeg ik na mijn vraag bij Philips:

Geachte heer/mevrouw 

Bedankt voor uw vraag. Naar aanleiding hiervan willen wij u graag de volgende informatie verstrekken.
Er is een software update naar uw tv gepushed. 

Met vriendelijke groeten,
Tom
Philips TV Klantenservice. betreft tv 

65OLED806

 

 

0 Kudos
Wims280
Level 4

Waar heb je die mail van heb de dezelfde tv maar zegt geen update

0 Kudos
Ale
Level 6

Van ene Tom van de klantenservice van philips

customer.service@tpv-tech.com

succes

0 Kudos
Wims280
Level 4

Bedankt ik mail ze even

Slammer
Level 4

Deze link werkt niet.

Slammer_0-1695049365973.png

Je wordt dan weer naar de Philips site doorgeleid

0 Kudos
Ale
Level 6

customer.service@tpv-tech.com en anders zelf direct met de klantenservice contact opnemen. Ik werd uitstekend ondersteund!

0 Kudos
Ale
Level 6

zie onderstaande oplossing via klantenservice philips

0 Kudos
Z51/Hom_18
Level 4

@Hansjepk 

Hallo we hebben dit probleem niet in het geluid. Wel het 4k beeld wat bij ons enkele malen per uur voor een paar seconden wegvalt. Zou mij niet verbazen dat het allemaal met hetzelfde te maken heeft. Ik las dit probleem al in 2021.

0 Kudos
Paddington63
Level 2

Ja heb het ook en ook met sonos. Dus denk niet dat het de media box zelf is

0 Kudos
070kijkbuiskind
Level 3

Bij mij is het geluid via arc hdmi aangesloten op mijn HK soundbar, tv LG led 2018. Ik moet de volume, bij praatprogramma, op 80%zetten om iets te kunnen verstaan! Op 50/60% bij muziek of film. Wat doe ik niet goed? Of is dit mijn Ziggo nextbox?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@070kijkbuiskind het ene is minder hard opgenomen dan het andere

0 Kudos
070kijkbuiskind
Level 3

Ja weet ik. Maar als ik Spotify luister op HK moet ik het niet op 80% proberen. Dan worden de buren 2 deuren verder nog doof!

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Top dat er zoveel tips worden uitgewisseld en ook dat het voor sommigen is opgelost met nieuwe Philips firmware. Ik heb dit ook toegevoegd aan het uitgelichte bericht met alle tips, dank voor het delen! We hebben daar tevens aan toegevoegd dat ook de stand-by-instelling belangrijk is om na te gaan. Er zijn voorbeelden geweest waarbij dit invloed heeft gehad.

 

Aan onze kant blijft dit onderwerp aandacht houden. We blijven de voorbeelden onderzoeken en zorgen ervoor dat de beschikbare informatie en tips hierover overal beschikbaar is.


Voorbeelden blijven nog altijd welkom, we zetten dit dan door naar de specialisten. Kijk naar de [uitgelichte reactie] naar de informatie die we dan graag ontvangen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Bij mij is het geluid via arc hdmi aangesloten op mijn HK soundbar, tv LG led 2018. Ik moet de volume, bij praatprogramma, op 80%zetten om iets te kunnen verstaan! Op 50/60% bij muziek of film. Wat doe ik niet goed? Of is dit mijn Ziggo nextbox?

@070kijkbuiskind - Irritant om het telkens aan te moeten passen! Hoewel er inderdaad volumeverschil kan zijn tussen verschillende kanalen, klinkt dit wel heel extreem. Heb je al eens gekeken naar de mogelijke instellingen van je TV en/of Soundbar? LG heeft bijv. een functie die "Auto-Volume" heet, wellicht helpt het om deze aan of juist uit te zetten, zie [deze stappen].

0 Kudos
013guus
Level 6

Inmiddels de hdmi killer een aantal weken er tussen zitten

Daarna geen enkele uitval meer gehad

De nextbox geeft dus een bepaald signaal door wat niet zou moeten en die word met de killer geneutraliseerd....

Nu dus aan Ziggo om te achterhalen wat het bewuste signaal kan zijn

0 Kudos
dickjans
Level 1

Hallo,

 

Ik heb zojuist – na problemen met het aanschaffen van een ESPN dagkaart (lang verhaal) – een Next Mini geïnstalleerd en ondervind hetzelfde probleem: Het geluid valt regelmatig kort weg +- 1 seconde. Dit verstoort het televisiekijken.  

De apparatuur die ik gebruik en hoe het is aangesloten:

Mediabox:           Next Mini

Televisie:              Samsung QRQ60T_XN_L04

Soundbar:           Samsung HW-MS550

Next mini verbonden met het Internet m.b.v. een vast verbinding (UTP kabel).

Televisie met Next mini verbonden m.b.v. bij Next mini geleverde HDMI kabel.

Soundbar met televisie verbonden m.b.v. HDMI kabel (ARC).

Ook getest met geluid via televisie luidsprekers > hetzelfde probleem.

 

Erg vervelend om met de belofte dat het televisie kijken er beter op zou worden nu met dit probleem opgescheept te zitten. Als ik deze post lees en de reacties dan geeft dat niet het gevoel dat dit probleem snel opgelost zal zijn. 😞 😞 😞  

 

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Is het mogelijk om op jou samsung tv de instelling in het menu geluid > expertinstelling>formaat van digitale geluidsuitvoer op doorloop te zetten.? 

 

( mijn tv tizen besturing) wellicht ook bij andere besturing samsung)  @dickjans 

0 Kudos