1
Vraag
2
Reacties
Hansjepk

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes

Geluid valt soms weg Mediabox Next / Next Mini

Hallo. Heeft iemand ook last dat het geluid soms 1 seconde wegvalt? 

Groetjes Hans

Uitgelicht
Alex

Community Moderator
  • 9686Reacties
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Hi allemaal,


Goed om te lezen dat er nog steeds verschillende oplossingen worden gevonden. Ook aan onze kant blijven we dit uiteraard verder onderzoeken en monitoren. Enkele oplossingen of workarounds die aangedragen zijn, werken voor de één perfect, terwijl het voor de ander geen enkel verschil maakt en wegvallend geluid blijft houden. We hebben te maken met heel veel verschillende apparatuur, instellingen en manieren van aansluiten. Dat maakt het moeilijk om direct de vinger op de zere plek te leggen.

 

Tips en mogelijke oplossingen

 

Lees meer

Mede door jullie hulp en de monteurs die enkelen van jullie hebben bezocht, kunnen we een overzicht maken van diverse opties, tips en adviezen, die het probleem van wegvallend geluid kunnen verhelpen.

 

  • Belangrijk: Ben je van een Mediabox XL naar een Mediabox Next of Next mini gegaan? Zorg er dan voor dat je de nieuw meegeleverde HDMI-kabel gebruikt en hem niet aansluit op de kabel waar van de Mediabox XL op zat aangesloten

  • Heb je een Samsung TV? Controleer dan 'invoersignaal extra' bij de instellingen (dank aan user Gooffy, zie deze reactie. Zie ook deze heldere uitleg van user robbo).
  • Heb je een Samsung TV en hielp vorige aanpassing niet? Ga naar de instellingen van je TV > Expertinstellingen > Probeer verschillende 'geluidsformaten' uit - Zie deze reactie van user jantje88 waarbij het formaat "DTS Neo 2:5" het probleem verhielp.
  • Maak je gebruik van een Samsung Soundbar? Controleer dan op deze pagina of er voor jouw specifiek model een firmware-update is, die dit probleem mogelijk verhelpt.
  • Heb je een Philips TV? Neem contact op met Philips om te controleren of er een firmware beschikbaar is voor jouw model die dit probleem mogelijk verhelpt. Zie deze reactie van user Ale.
  • Heb je een Arcam versterker? Zet de "PLL Breedte" (/PLL Width) op "Wide". Dank aan user Wtrwouter, zie deze reactie.

  • Controleer en wijzig de manier van aansluiten, bijv: Next -> Soundbar -> TV of Next -> TV & TV -> HDMI Arc -> Soundbar. Zie ook deze opstelling van user SabrinaB83.
  • Sluit je apparatuur en/of Next aan op een andere HDMI-ingang van je TV
  • Controleer en wijzig de audio-instellingen van zowel de Next, de tv en je geluidsapparatuur (denk aan de Dolby-instelling en CEC) (zie bijv. deze reactie, dank aan user WESENES )
  • Controleer en wijzig de video-instellingen, denk aan de HDMI-resolutie en framesnelheid.
  • Zorg ervoor dat je Mediabox altijd in stand-by gaat en zet deze niet volledig uit.
  • Heb je ook last van wegvallend beeld? Zorg er altijd voor dat je coax- en/of netwerksignaal in orde is.
  • Tijdelijke workaround: Zet je videoresolutie van je Mediabox Next (mini) vast op 1080p. Je kunt hiermee geen 4K-content bekijken, maar verhelpt mogelijk wel het audio-probleem.

 

Niet opgelost?

 

Lees meer

Heeft niets het verholpen? Start dan [een nieuw topic] en deel daarbij zoveel mogelijk gegevens, zoals:


Probleemomschrijving (deel zoveel mogelijk details):
Sinds wanneer ervaar je dit probleem:
Merk en type geluidapparatuur:
Merk en type TV:
Software-versie TV:

Hoe heb je de Next en de geluidsapparatuur met elkaar verbonden:
Speelt het probleem ook zonder tussenkomst van externe geluidsapparatuur: Ja/nee

Zorg er ook voor dat je in je profiel je gegevens hebt aangevuld.

(Reacties in dit topic zijn uitgeschakeld, we komen bij je in de lucht in je eigen topic)

 

1.450 Reacties 1.450
Meldingen
Aan Uit
Kranoubra

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem sinds ongeveer een week…..

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20534Posts
  • 1399Oplossingen
  • 8051Likes

Hoe los je het op

Hoe los je het op

@schuttetineke Dit is een vrij algemene vraag. Wat zijn precies jouw storingsklachten en wat voor randapparatuur (denk hierbij aan een soundbar/homecinemaset) heb je precies aangesloten op de Next? 

Hier ook ,na update 5.03 vreselijk onderbreking van het geluid. Iedere paar minuten wel een onderbreking. Next box in de ARC en geluid naar Harman&Kardon soundbar via optische aansluiting.

 

@Ziggo wat gaan we hier aan doen?

@Bam-Bam Vervelend dat je sinds enige tijd last hebt van onderbrekingen in het geluid! Merk je dit alleen op het moment dat de audio via de Soundbar loopt? Of merk je het ook wanneer je het test via de TV speakers? Daarnaast zijn wij erg benieuwd of je verschil merkt wanneer je diverse audio intellingen test op zowel de Next als op jouw TV/Soundbar. Test in geval van de Next bijvoorbeeld eens via Menu (huisje) >  Opties (tandwiel) > Beeld & Geluid > Dolby Audio de opties: Uit, Volg Signaal, Altijd Aan, of PCM Stereo. Kijk bij elk van de opties eens of je verschil merkt. Check daarnaast ook de instellingen van de TV en Soundbar voor een zo optimaal mogelijke audio optimalisatie. Raadpleeg voor wat betreft de audio instellingen van de TV en soundbar ook de (online ) handleiding van de fabrikant. 

Hier hetzelfde probleem sinds ongeveer een week….

@Kranoubra Erg vervelend zeg! Wil jij anders ook eens de zaken controleren die ik benoem in m'n reactie naar @Bam-Bam ?

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20534Posts
  • 1399Oplossingen
  • 8051Likes

Op deze pagina staat trouwens interessante informatie over de audio-instellingen voor o.a. de Next. 

schuttetineke

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi. 
ik heb het opgelost. Ik heb de harman kardon gereset en naar fabrieksinstellingen gedaan. Toen opnieuw geïnstalleerd . En toen was het over.   Bedankt voor het vragen. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20534Posts
  • 1399Oplossingen
  • 8051Likes

@schuttetineke Hartstikke fijn dat je het hebt opgelost! En top dat je het hier nog even laat weten. We horen het graag wanneer we nog ergens mee kunnen helpen. 

Bam-Bam

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tijdens mijn vakantie heeft ook de harman/Kardon soundbar een s/w update gehad.

 

HK los gemaakt van de TV/Next combi en geluid was ok.

HK terug gezet naar fabrieks instellingen en opnieuw gekoppeld met TV/Next combi en tot op heden werkt alles naar behoren.

 

bedankt @Paul & @schuttetineke 

balrec

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij mij geen andere aansluiting dan van media-next naar rechtstreeks LG tv. (Via hdmi, de standaard aansluiting. 
Zou het probleem met beeld-audio synchronisatie van de stream te maken kunnen hebben? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Wat fijn om te horen, @Bam-Bam ! Top dat je dit ook nog even laat weten.

 

@balrec - Ik lees in een eerdere reactie van je dat bij het terugkijken (en opnames?) wegvalt en elke keer op exact hetzelfde moment. Dat laatste geeft aan dat er iets in de stream misgaat en mogelijk de verbinding. Ervaar je het alleen bij Replay TV of gebeurt het ook bij live kijken?

013guus

Level 6
  • 99Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

2 jaar geluidsuitval, maar nu valt me iets op

Bij grote uitval ging ook mijn soundbar zichzelf opnieuw opstarten

De laatste weken ging mijn tv bij grote geluidsuitvsl opnieuw opstarten 

Wat blijkt de nextbox was nu ingesteld op tv (na update nextbox?)

Nu teruggezet naar soundbar,  eens kijken wat er nu gaat gebeuren....

O ja, begin juni 45 minuten aan de telefoon gehangen met Ziggo omtrent mijn geluidsuitval (ik was gebeld door Ziggo)

Er zou nogmaals een monteur langskomen, afspraak zou gemaakt worden  .... je raad het al .... nu 2 maanden later zit ik nog steeds te wachten op het maken van een afspraak ... Ziggo werkt behalve het geluid van de nextbox ook de interne communicatie niet?

 

013guus

Level 6
  • 99Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Kleine aanvulling 

Ziggo zocht dus contact met mij en wilde een monteur sturen

Net geprobeerd te mailen, maar dat werkt niet meer

Dus via de chat met Ziggo uitgelegd dat Ziggo een monteur wil langssturen...

Echter dat gebeurd pas als ik de algemene voorwaarden accepteer (voor de monteur!!!)

Hallo Ziggo, als jullie mij bellen en een monteur willen sturen, kom dan niet met voorwaarden maar met oplossingen 

Kranoubra

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mn deco mesh geupdate. Probleem is nu weg…

013guus

Level 6
  • 99Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes

Ik word helemaal gek van de uitvallen op dit moment...

Kleine uitvallen oké paar seconden geen geluid

Maar de grotere uitvallen zijn echt irritant, mijn soundbar word opnieuw opgestart, maar de tv word ook nog steeds opnieuw opgestart... het word steeds gekker...

Stakenborch

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hier excact hetzelfde alle geluid dat via appa komt perfect alle geluid vis Next mini val krakend weg tot ca 30 sec toe  heb wel uitgevogeld dat twee snel rode aanuit op abediening euvel oplost voor dat moment.Gisteravond compleet concert verziet door de next.Wat een prul zeg.

Stakenborch

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

doet het op alle standen slecht

Stakenborch

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat je voor het eerts hoort????

mijnhele familie verspreid over zuidlimburg heeft er last van met en zonder next.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1124Oplossingen
  • 4397Likes

Hi @013guus, ik heb je berichten doorgezet naar de collega waar je destijds ook contact mee hebt gehad en verwacht dat er spoedig contact met je wordt opgenomen.

 

@Stakenborch Goed dat je dit topic hebt gevonden en je hier meldt. Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad met een collega hierover, ook omdat de Mediabox lawaai maakte en het allemaal met horten en stoten ging. Er komt daarom een nieuwe Mediabox je kant op zie ik. Ik hoop dat dit voor jou de oplossing is!

Slammer

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ook hier sinds een maand ofzo.

Heb de Next met een philips oled 65 inch en optische kabel naar een sonos soundbar.

Met grote regelmaat haperend of geen geluid. Soms ook zelfs grijze blokjes onderaan in beeld.

Heel irritant voor dat bedrag

 

schuttetineke

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het is ons nu 2x overkomen dat de het geluid een seconde weg bleef. 
De 2x heb ik de soundbar hk terug gezet naar fabrieksinstellingen en toen was het opgelost. 
Het kan ook zijn dat je een update nodig bent. Dit kan hk van afstand doen. Hk= Harman Kardon

Ale

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

Sedert update van enige weken geleden hapert tijdens een TV-avond het geluid 2 a 3 keer enige seconden. Aan de installatie, kabels etc. is niets veranderd (wel getest/vervangen en akkoord bevonden). Het zit dus echt in de update. Is het mogelijk de laatste update 5.03 ongedaan te maken en terug te keren naar vorige stand. Het probleem zal dan ongetwijfeld over zijn. De update van de next mini is duidelijk de oorzaak!

Ale

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 32Likes

Vandaag gebeld met nummer 0900-1884.  In een prima gesprek vastgesteld dat het haperen van het geluid wordt veroorzaakt door de recente update 5.03.

Gelet op het feit dat meerdere klanten dit probleem ervaren wordt hard gewerkt - zo is mij verteld - een een nideuwe update. Binnen 1 a 2 weken zal die verschijnen.

Ik neem aan dat dit dan ook zal plaatsvinden.

Fijne dag verder