1
Vraag
2
Reacties
Jwp1

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Geluid valt op sommige zenders weg.

Wij hadden een mediabox en dat werkte prima.

Toch hebben we deze omgeruild voor een next mini.

Met deze next mini valt het geluid af en toe weg.

Dit duurt dan een seconde of 3 en dan gaat het weer een paar minuten goed.

Dit fenomeen doet zich voor op de Duitse zenders Arte, RLT en Sat1.

Laten dit nu de zenders zender die we vaak kijken.

In een ander topic is een aantal oplossingen aangedragen maar die hebben ons niet geholpen.

We hebben een andere HDMI kabel gebruikt. Deze ook op een andere aansluiting gehad.

Ook hebben we een optische kabel aangesloten en geconfigureerd in de TV.

Niets heeft geholpen.

Omdat dit niet te doen is hebben we de mediabox maar terug gezet.

Het geluid is nu weer prima!

Alleen ontbreekt nu de zenderinformatie en moet steeds de pincode ingegeven worden.

We zitten nu dus met twee niet volledig werkende systemen.

 

We gebruiken overigens een Samsung TV en Samsung soundbar.

 

Heeft iemand dezelfde problemen? 

Het liefst een oplossing natuurlijk want dit is een drama zo.

39 Reacties 39
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Jwp1 "Krijg ik toch ECHT te horen dat het een moderne aansluiting betreft. Dan haak ik af natuurlijk ..."

 

Men ziet een ééngats wandcontactdoos en dan is het goed, want nu moet er een 1gats wandcontactdoos zijn.

Men kijkt niet verder of is niet voldoende opgeleid of weet niet meer en heeft geen idee dat Siemens sowieso niet goed is en dat er vorige eeuw, lang voordat Ziggo er was, ook ééngats AOPen waren in diverse regio's in het land van Siemens / Essent / Tratec / TV/R enz.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo is langs geweest maar die stuurde niet de beste monteur, maar dat terzijde.

Na het vervangen van het AOP zijn de timeouts die eerder bij de gebundelde upstream kanalen te zien waren verdwenen. Het geluidsprobleem bestond echter nog steeds.

Nu was het zo dat het Ziggo-modem in de woonkamer stond en niet in de meterkast waar het AOP hangt.

Zojuist heb ik e.e.a. aangepast waardoor het Ziggo-modem direct op het AOP zit aangesloten.

Hierdoor is het aantal Post RS errors drastisch gedaald. Het aantal Pre RS errors blijft onveranderd enorm hoog. Ik heb dit bijgevoegd. Duiden deze errors nog op een slechte verbinding?

 

Ik heb de TV nu een kwartier aanstaan en het lijkt er op dat het geluidsprobleem weg is.

 

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Helaas is het audio probleem nog steeds aanwezig ...

Ik ben dus nog niets opgeschoten.

 

Waarschijnlijk is de verbinding toch niet goed gezien de errors.

Het AOP is dus vervangen en het Ziggo modem zit hier nu direct op aangesloten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De Pre RS Errors zijn geen Pre RS Errors, het wordt verkeerd weergegeven in je modem, dat is het aantal bepaalde data pakketten wat er in je modem aankomt en die blijft stijgen in de loop van de tijd.

 

Je signaal lijkt verder prima in orde.

Mogelijk kan een Ziggo moderator dieper in de systemen nog iets vinden of een andere oplossing vinden.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt @Bert.

De verbinding lijken we nu dus uit te kunnen sluiten.

 

Dan hoop ik inderdaad dat er nog een Ziggo moderator is die mij verder kan helpen.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat kan mogelijk pas na de kerstdagen worden, alleen voor urgente zaken is er een moderator actief op zon- en feestdagen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat super balen dat de problemen niet opgelost zijn, @Jwp1
Ik ben in het signaal gedoken maar vind het wel aan de hoge kant en het lijkt mij dan ook verstandig dat we wederom een monteur bij je langs sturen om de verbinding opnieuw onder de loep te nemen. Ik heb een afspraak ingepland voor 29-12 tussen 8.00 & 13.00. Per mail volgt nog even een bevestiging. 

 

Wil je na de afspraak laten weten hoe het gegaan is?

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

@Jiri  bedankt voor het regelen van de monteur. Deze afspraak heb ik moeten verzetten naar 3 januari. Ik laat uiteraard na de afspraak weten hoe het er voor staat.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Jwp1

Ik ben benieuwd hoe het is gegaan met de monteur gisteren?

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

De monteur heeft wederom een ander AOP geplaatst.

Helaas is daarmee het geluidsprobleem nog steeds niet opgelost.

Het heeft ook de waardes uit het modem niet verbeterd.

De Post RS errors lopen langzaam op.

Ik heb ze bijgevoegd in dit bericht.

 

De monteur gaf als tip mee de next mini een keer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Dat heb ik gedaan maar helaas loste dat het probleem niet op.

Aansluitend heb ik nog een keer de kabels verwisseld. Ook met de optische kabel werkt het niet (al valt het duidelijk minder vaak weg).

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Jwp1 

Nu uw internetverbinding inmiddels 100% lijkt te zijn, lijkt het geen gek idee om eens naar de combinatie Mediabox Next Mini, TV en soundbar te kijken. Welke modelnummer heeft uw Samsung soundbar?

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

De soundbar is een Samsung HW-MS650.

De TV is ook van Samsung: QE65Q60RATXXH.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik denk inderdaad dat we het signaal nu achterwege kunnen laten, @Jwp1 Ik wil je vragen een kijkje te nemen in dit topic en de tips te proberen die daar in staan die je nog niet getest had. Helpt dit allemaal niet, dan mag je in het topic je info achterlaten zodat we dit kunnen delen naar de ontwikkelaars.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Helaas heb ik geen oplossingen kunnen vinden. Ik heb nog wel de HDMI kabel vervangen voor een exemplaar die veel dikker is maar dat hielp niet (had ik ook niet verwacht omdat het met een optisch kabel ook niet werkt.

 

Mij is overigens opgevallen dat de ondertiteling bij bijvoorbeeld ARD en ZDF niet goed "meeloopt".  Elke zoveel minuten stopt de ondertiteling (tekst blijft even stil staan) en loopt daarna weer door. Misschien helpt dat bij het vaststellen van het probleem (het telkens wegvallen van het geluid van o.a. RLT, SAT1 en ARTE).

ARD en ZDF hebben dit probleem dus niet. Bij Nederlands zenders hebben we dit ook nog niet ervaren.

Als het geluid wegvalt blijft het beeld prima.

Ik hoop dat er nu snel een oplossing komt.

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Jwp1

Wat een narigheid dat het nog steeds niet goed is. Even voor de duidelijkheid, het geluid valt af en toe weg op deze zenders: Arte, RLT en Sat1. Op de rest van de zenders heb je geen problemen en hetzelfde geldt voor de ondertiteling? 

Hoe vaak komt dit probleem voor? Is het constant of? 

Zou je eens willen kijken naar de Dolby-isntellingen en de resolutie? Probeer die eens ergens anders op te zetten om te kijken hoe het dan gaat. En zonder soundbar, was het dan wel goed met het geluid of ook niet? 

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dit probleem doet zich elke keer weer opnieuw voor als naar genoemde zenders gekeken wordt. Dus als ik naar NPO kijk is alles goed. Schakel ik om naar Arte dan valt af en toe het geluid weg. Schakel ik om naar NPO1 is alles weer goed. Terug naar Arte en het geluid valt weer weg om de zo veel tijd. Het probleem doet zich dus ALTIJD voor als ik naar Arte, RTL of Sat1 kijk.

Dolby staat uit. De resolutie heeft ook geen invloed. Zonder soundbar valt ook het geluid weg.

De enige manier om het geluid goed te krijgen is die grote mediabox weer installeren. maar dat is geen optie natuurlijk.

 

Zo langzaam wordt het tijd dat Ziggo iets gaat doen. Ik betaal elke maand een hoop geld maar de kwaliteit is op deze manier waardeloos en duurt nu al weken.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Jwp1 dankje voor het toelichten en de feefback. Jammer en zuur dat het allemaal nog niet soepel loopt.

Op 9 januari jl. is gewezen naar een topic, zou je aldaar willen aanhaken plus je gegevens delen? Voor het bundelen en doorgeven van informatie is dat wel zo handig. Alvast dank! 

Ar10

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Jwp1. Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar dan met National Geographic, Paramount, Comedy Central. En niet met de Nederlandse zenders, RTL, BBC en zo. Next mini met utp bekabeld aangesloten. Soundbar optisch aangesloten op de tv. Ook hdmi geprobeerd, geen succes. Wat wel hielp was om de tv en soundbar met wifi te verbinden. Kan met de jouwe denk ik ook; tv weet ik niet zeker, maar heb dezelfde soundbar. Enige nadeel daarvan is dat beeld en geluid soms niet 100% syncen. Maar van het wegvallen van geluid had ik geen last meer. Hoop dat je er wat aan hebt.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Begrijp ik het goed dat je de soundbar en TV nu niet meer met elkaar hebt verbonden? Dus niet via HDMI maar ook niet via de optische kabel?

Ar10

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat klopt. Ik kan de soundbar via wifi koppelen aan mijn tv.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic