1
Vraag
2
Reacties
Jwp1

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Geluid valt op sommige zenders weg.

Wij hadden een mediabox en dat werkte prima.

Toch hebben we deze omgeruild voor een next mini.

Met deze next mini valt het geluid af en toe weg.

Dit duurt dan een seconde of 3 en dan gaat het weer een paar minuten goed.

Dit fenomeen doet zich voor op de Duitse zenders Arte, RLT en Sat1.

Laten dit nu de zenders zender die we vaak kijken.

In een ander topic is een aantal oplossingen aangedragen maar die hebben ons niet geholpen.

We hebben een andere HDMI kabel gebruikt. Deze ook op een andere aansluiting gehad.

Ook hebben we een optische kabel aangesloten en geconfigureerd in de TV.

Niets heeft geholpen.

Omdat dit niet te doen is hebben we de mediabox maar terug gezet.

Het geluid is nu weer prima!

Alleen ontbreekt nu de zenderinformatie en moet steeds de pincode ingegeven worden.

We zitten nu dus met twee niet volledig werkende systemen.

 

We gebruiken overigens een Samsung TV en Samsung soundbar.

 

Heeft iemand dezelfde problemen? 

Het liefst een oplossing natuurlijk want dit is een drama zo.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ar10

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Jwp1. Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar dan met National Geographic, Paramount, Comedy Central. En niet met de Nederlandse zenders, RTL, BBC en zo. Next mini met utp bekabeld aangesloten. Soundbar optisch aangesloten op de tv. Ook hdmi geprobeerd, geen succes. Wat wel hielp was om de tv en soundbar met wifi te verbinden. Kan met de jouwe denk ik ook; tv weet ik niet zeker, maar heb dezelfde soundbar. Enige nadeel daarvan is dat beeld en geluid soms niet 100% syncen. Maar van het wegvallen van geluid had ik geen last meer. Hoop dat je er wat aan hebt.

Bekijk in context

39 Reacties 39
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe maakt de Next mini verbinding met het modem? Via wifi of via een netwerkkabel?

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Via een netwerkkabel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

rgottenbos

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

het heeft te maken met de instelling op je TV, die moet aangepast worden.

heb ik ook gehad, en na verandering werkt het prima!  succes.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ziggo zit direct afgemonteerd in de woonkamer, vlak naast de mediabox. Ik kan me niet voorstellen dat daar het probleem zit. Vooral omdat het met de mediabox XL prima werkt. Alleen de mini geeft problemen en dan alleen op bepaalde zenders.

Die waardes zal ik proberen boven water te toveren.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik ben alle instellingen , die hier eerder in het forum zijn genoemd, al nagelopen. Daar ligt het niet aan. Ook heb ik een optische kabel geprobeerd (en natuurlijk geconfigureerd). 

Het vreemde is dat het alleen bij bepaalde zenders optreedt (daarom lijkt het mij geen instellingsprobleem). 

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gisteren de mini weer terug gezet (waren de Mediabox weer gaan gebruiken want daarmee is het audio wel goed) want uiteindelijk moet het daar mee gaan werken.

Het audio probleem is nu dus weer terug (geregeld wegvallen van het geluid bij de zender ARTE).

 

Bij het installeren zegt de TV dat er instellingen aangepast worden. Deze staan onder Algemeen => Beheer externe apparaten. Ik kan die wijzigingen ongedaan maken maar dat maakt geen verschil.

Ik heb de up -en downloadwaardes bijgevoegd net zoals de history.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ziggo zit direct afgemonteerd in de woonkamer, vlak naast de mediabox. Ik kan me niet voorstellen dat daar het probleem zit. Vooral omdat het met de mediabox XL prima werkt."

 

Ik kan me dat heel goed voorstellen, want de Mediabox XL (met eigen modem en DVB-C tuners) en de Next mini (via los modem) werken anders en de binnenkomende signalen gaan via andere frequenties.

 

In je Upstream zie ik al wat fouten voorkomen, dat zou het best 0 moeten zijn.

Kun je ook de 2e pagina hier weergeven van de downstream waarden?

 

 

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier is de tweede pagina.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Jwp1 

Omdat uw Ziggo-aansluiting (AOP) waarschijnlijk verouderd is vroeg @Bert : “En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?”

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jwp1 Er is flink wat ruis te zien, ergens moet een oorzaak te vinden zijn waarom er zoveel ruis in je modem binnenkomt.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

…en in veel gevallen is een verouderde AOP en onvoldoende afgeschermde kabels het begin van de problemen.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Is dit wat je wilt zien?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Die is nog uit de vorige eeuw?

Als ik mij niet vergis?

 

Waar gaat die coaxkabel naar toe?

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Tja, het huis is rond 2003 dacht ik opgeleverd.

Zo oud is dat AOP ook.

 

De coax is afgemonteerd in de woonkamer.

 

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Is het vervangen van zo'n AOP de verantwoording van Ziggo of moet/mag ik dat zelf doen?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Jwp1 

Het vervangen van het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en u mag daar dus zelf niet aan knutselen. U kunt een afspraak maken voor een monteur en deze zorgt er voor dat alles er weer perfect uitzit. De aanleg is uiteraard kosteloos.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dan gaan we daar een afspraak voor maken. Ik laat wel weten of dit mijn probleem oplost. Bedankt voor het meedenken.

Jwp1
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Afspraak is gemaakt. Dinsdag komt Ziggo langs.

Tijdens de chat werd mij gevraagd om een foto dus stuur ik ook nu weer de AOP.jpg.

Krijg ik toch ECHT te horen dat het een moderne aansluiting betreft. Dan haak ik af natuurlijk ...

 

Doordat de mini pas kort in gebruik is hebben we recht op een gratis monteur die dan ook naar de AOP kijkt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic