1
Vraag
2
Reacties
Yvonne4

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid tv kraakt na gebruik Viaplay App

Ik maak sinds kort gebruik van ziggo en de next mini . Omdat ik al een abonnement met via play had, heb ik de app via de next mini  in de apps geactiveerd.  Als ik de app open en naar via play kijk, staat het geluid van mijn tv ineens heel veel harder en als ik stop met de app en terug ga naar tv kijken, gaat het geluid kraken. Heel vervelend. Als ik mijn next mini uit en weer aanzet is het probleem verholpen. Heel raar! Ik heb geprobeerd de app af te sluiten voordat ik weer terug ga naar televisie maar dat lukt mij niet ( kan alleen terug naar beginscherm). Wellicht zou dat kunnen helpen. Hebben jullie een oplossing of weten jullie hoe ik de app goed af kan sluiten? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Yvonne4

Ik heb terugkoppeling ontvangen en wil je eigenlijk vragen wat zaken te testen. Je mag de uitkomst dan hier laten weten 🙂

Wat betreft het verschil in volume, wil je het geluid in de mini eens instellen op stereo? Dat doe je via Menu -> tandwiel -> beeld en geluid -> Dolby -> Uitgeschakeld

Het krakende geluid ontstaat mogelijk omdat de mediabox en/of TV niet goed terugschakelt van de audio van de app naar de audio van live TV. Ook hiervoor wil je vragen te testen of het ook speelt bij een andere geluidsinstelling, via hetzelfde menu als hierboven, je kunt verschillende opties testen.

 

Je kunt trouwens de de Viaplay app het beste via het menu van de app afsluiten. Dus druk op te terugknop totdat links het Viaplay App menu naar voren komt en kies links onderin voor "Stoppen". 

 

Bekijk in context

Uitgelicht
Yvonne4
topicstarter
Level 1
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de oplossing voor wat betreft het verschil in volume uitgetest en het werkt! Ook heb ik gelijk even de viaplay app gebruikt en bij terugschakelen naar live tv na de app goed afgesloten te hebben, hoor ik geen krakend geluid meer. Echt super bedankt voor deze tip! !!!
Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan.

8 Reacties 8
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Yvonne4,

Leuk dat je de Next Mini hebt en handig natuurlijk dat je daar ook apps ook kunt gebruiken. Maar geluidsproblemen, daar wordt je natuurlijk niet blij van. Klopt het dat je het geluid rechtstreeks afspeelt op de TV of gebruik je daarvoor nog extra geluidsapparatuur? Heb je de HDMI kabel tussen de mini en de TV al eens losgehaald en opnieuw aangesloten?

Yvonne4
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik speel het geluid rechtstreeks af op de TV. Dank voor de tip. Ik zal de HDMI kabel loshalen en opnieuw aansluiten. Zou het ook aan de internet kabel kunnen liggen?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik verwacht het niet direct maar altijd goed om even mee te nemen in de analyse @Yvonne4 We horen het graag van je. 

Yvonne4
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is het probleem nog niet opgelost. HDMI kabel opnieuw aangesloten en VIAplay app goed afgesloten voor terug te gaan naar de menu TV.  Het probleem blijft bestaan dat er een krakend geluid uit de TV komt zodra ik via de app naar VIA play heb gekeken en daarna terug schakel naar de TV. Bij het gebruik van de Netflix app gebeurt dit niet. Het kan dus ook niet aan de tv liggen maar puur aan de VIA play app is mijn analyse. Weten jullie nog een oplossing? 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is jammer maar wel bedankt voor het testen! We hebben het hier ook even getest en ervaren ook wat geluidsissues. Ik ga hier een melding van maken zodat mijn collega's dit kunnen onderzoeken. We komen bij je terug als er nieuws te melden is.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Yvonne4

Ik heb terugkoppeling ontvangen en wil je eigenlijk vragen wat zaken te testen. Je mag de uitkomst dan hier laten weten 🙂

Wat betreft het verschil in volume, wil je het geluid in de mini eens instellen op stereo? Dat doe je via Menu -> tandwiel -> beeld en geluid -> Dolby -> Uitgeschakeld

Het krakende geluid ontstaat mogelijk omdat de mediabox en/of TV niet goed terugschakelt van de audio van de app naar de audio van live TV. Ook hiervoor wil je vragen te testen of het ook speelt bij een andere geluidsinstelling, via hetzelfde menu als hierboven, je kunt verschillende opties testen.

 

Je kunt trouwens de de Viaplay app het beste via het menu van de app afsluiten. Dus druk op te terugknop totdat links het Viaplay App menu naar voren komt en kies links onderin voor "Stoppen". 

 

Yvonne4
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de oplossing voor wat betreft het verschil in volume uitgetest en het werkt! Ook heb ik gelijk even de viaplay app gebruikt en bij terugschakelen naar live tv na de app goed afgesloten te hebben, hoor ik geen krakend geluid meer. Echt super bedankt voor deze tip! !!!
Hopelijk hebben anderen hier ook wat aan.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Heel fijn om te horen @Yvonne4, bedankt voor je terugkoppeling en veel kijk maar ook vooral luisterplezier 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic