Lucas1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid tv en audioinstallatie niet synchroon

Ik heb vanmorgen een next box van ziggo gekregen en aangesloten. De Samsung tv via een HDMI-kabel, de audio-installatie via de optische aansluiting. Als ik nu het geluid van de tv en van de audio tegelijkertijd aan heb dan lopen deze niet synchroon. Het gaat dus niet over synchronisatie van beeldenverering geluid, maar om synchronisatie van geluid tv (HDMI) en optische aansluiting op de geluidsinstallatie. 
Met de synchronisatie-optiecontract het menu kan ik beeld en geluid gelijkstellen. Maar het verschil in tijd tussen de tv-speakers en de boxen van de geluidsinstallatie blijft bestaan. Het is een klassieke audio-opstelling (Hegel H90 versterker en Translator impact 30 weergevers). Dolby staat uit. 
Natuurlijk kan ik of de een of de ander gebruiken. Maar het zou volgens mij gewoon tegelijkertijd moeten kunnen.

Eerder had ik het geluid via de tv optisch aangesloten op de audio-installatie. Dat ging wel goed. Maar als je dan via de (toen nog horizon)box radio wilt luisteren moet de tv altijd aan staan..

 

Heeft iemand misschien een oplossing?

 

met vriendelijke groet,

 

lucas

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het is het een of het ander, tv en audio-installatie krijg je nooit perfect synchroon. Een echo is onvermijdelijk .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Natuurlijk kan ik of de een of de ander gebruiken. Maar het zou volgens mij gewoon tegelijkertijd moeten kunnen."

 

Ik ken nog niemand waar dit perfect gelukt is, er is altijd een fractie verschil tussen een rechtstreeks aangesloten versterker en een TV.

Je hebt altijd een verwerkingsverschil wat het geluid iets trager laat komen.

Ik vermoed dat je versterker iets eerder is dan je TV?

Lucas1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij is versterker inderdaad iets eerder (volgens mijn vrouw juist de tv…). Het is maar een fractie, maar het zorgt voor een nogal hinderlijk soort van nagalm/echo-achtig effect. 

Lucas1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als het niet anders is dan moet ik gewoon de keuze maken tussen de ene of de andere optie. Maar dan weet ik in elk geval dat het niet een of andere onnozele instelkwestie is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lucas1 Zit in de TV of versterker geen synchronisatie-optie om het gelijk te trekken?

Uitgelicht topic