1
Vraag
2
Reacties
Leludar

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geluid tv doet het niet sinds Mediabox installatie

Hallo! Ik heb deze vraag ergens anders ook al gesteld maar misschien gaat het hier sneller. Ik heb na weken gedoe eindelijk de Mediabox XL geïnstalleerd alleen hebben we nu een nieuw probleem, het geluid werkt niet. De afstandbediening werkt wel, kan de volume hoger en lager zetten, muten/unmuten, afstandbediening opnieuw geïnstalleerd, tv aan en uit, kabels ontkoppeld, maar niks werkt. Op onze oude Humax hadden we twee volume bars een van de tv zelf (JVC RM-C1900S) en van de humax zelf en beide werkte. Nu hebben we alleen de tv volume en die werkt niet. Heeft iemand tips?

@Be rt 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @Leludar

Aan hulp geen gebrek. Ik zie dat Alex je een nieuwe Mediabox XL toe heeft gestuurd. Houd je ons op de hoogte via dit topic? Dan houden we het overzichtelijk!

Bekijk in context

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is de mediabox xl rechtstreeks op de tv aangesloten of op een receiver

en is de tv firmware up-to-date 

Leludar
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@anoniemforum Reciever, coax kabel bereikte de tv helaas niet. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met tv firmware :0

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je de mediabox eens met een hdmi kabel rechtstreeks op de tv aansluiten

bedoel of de software van de tv up-to-date is

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Leludar kies eens in de instellingen van de media box stereo . Dus dolby 5.1 uit. Als dit nog niet is gebeurt. Heb je op bv BRT zenders wel geluid? dan is dit inderdaad vermoedelijk de oplossing. Jouw tv kan dus dolby 5.1 niet weergeven. kies dus voor 2.0 variant.

 

Het goede van de humax was dat ongeacht wat je koos gaf igg geluid. Bij geavanceerdere  boxen ligt dit helaas even anders.

Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Had voorheen ook problemen met het geluid na het installeren van de mediabox xl…
Alleen had ik nog er een home cinema bij aangesloten waarbij het geluid ook niet helemaal lekker werkte…
Echter heb ik het volgende gedaan.

Mediabox aangesloten op een HMDI input ( GEEN ARC ( Audio Return Channel))
Zowel bij de tv (samsung) als bij de mediabox ingesteld dat het volume via de reciever moest gaan.
In geval van de TS wellicht de tv optie aan te vinken…
Misschien dat die instelling werkt.

Oh ja met JVC RM-C1900S vind ik allee afstandsbedieningen…. Geen tv...

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @Leludar

Aan hulp geen gebrek. Ik zie dat Alex je een nieuwe Mediabox XL toe heeft gestuurd. Houd je ons op de hoogte via dit topic? Dan houden we het overzichtelijk!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic