Jeroen V

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geluid te zacht next

Bij mij gaat de Next via de Pioneer VSX933.

Als ik de radio aan heb staat het volume op 50 als ik hem op de next zet moet ik het volume op 30 zetten.

Hoe komt het dat de next zo zacht volume heeft?

Graag oplossing!!!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jeroen V
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De enigste tijdelijke oplossing is dat ik de radio op +5 zet en Next uitgang op -12.

Dan is het geluid in balans.

Misschien dat er een verbetering van Ziggo eens komt.

Maar dat de Next z'n zwak geluid heeft dat zou niet mogen!!!

Ieder geval bedankt voor je mee denken maar zover was  ik ook al gekomen.

Bekijk in context

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Nee, geen software issue. Dit is al vanaf het begin zo en zal ook wel zo blijven. 

 

De Horizon had andere software en stuurde een ietwat te sterk signaal.

 

Ik denk dat het nu nog steeds 6 dB te zacht is vergeleken met andere apparatuur aan mijn receiver. Referentie is dan mijn TV via ci+.

 

Ik heb die 6dB bij de ingangs versterking van de receiver ingesteld. Nu klinkt het even hard.

Bekijk in context

7 Reacties 7
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Dat is al vanaf het begin zo. Niet iedereen heeft er last van alleen als je omschakelt tussen bronnen op je receiver.

 

Ik zie dat je pioneer ook instellingen heeft om per ingang de versterking/verzwakking in te stellen.

bloemen64_0-1646408409813.png

 

Op mijn Denon kan ik ook -12db tot +12dB instellen. Met die instelling maak je het kloppend.

Een oplossing vanuit de Next zal er na 3 jaar wel niet komen.

 

De nieuwe geluids optie om PCM multichannel als DD optie te kiezen heeft bij mij wel een harder geluid opgeleverd. Klinkt beter en harder dan de "volg" stand.

Jeroen V
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedank voor je reactie maar die instelling heb ik al op max.12 staan

Anders was het nog 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Dan is het geluids verschil wel erg groot.

 

Is de "Stereo" stand ook veel te zacht? Het kan zijn dat je volume voor surround geluid lager staat ingesteld. 

Er zit een klein verschil tussen "stereo" en "Dolby" op de Next. Maar die is met 3-4 dB wel weg te poetsen.

 

Ook is het geluid bij de meeste zenders erg gericht op het center kanaal. Meestal kun je die iets harder zetten om verstaanbaar geluid te hebben.

 

Ik ga er van uit dat je de receiver bij andere bronnen goed ingesteld hebt. Mocht je andere bronnen hebben zoals een DVD/BluRay speler. Iets dat Surround geluid heeft in ieder geval.

 

De Next is bij mij vrij goed af te stellen. De TV (CI+) staat op +12dB en internet radio op -12dB en is dan nog te hard. Ieder apparaat/functie lijkt zijn eigen uitgangs niveau te hebben.

Jeroen V
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De enigste tijdelijke oplossing is dat ik de radio op +5 zet en Next uitgang op -12.

Dan is het geluid in balans.

Misschien dat er een verbetering van Ziggo eens komt.

Maar dat de Next z'n zwak geluid heeft dat zou niet mogen!!!

Ieder geval bedankt voor je mee denken maar zover was  ik ook al gekomen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Jeroen V Zoals al gezegd. Dit zachte geluid is al vaak gemeld bij de ontwikkelaars maar er lijkt niets mee gedaan te worden. Misschien speelt mee dat andere apparatuur buiten beschouwing gelaten wordt. Dan maak je het je zelf wel makkelijk. Je negeert dan mensen die meer apparatuur in gebruik hebben dan Next/TV/Soundbar. En er is vaak wel een workaround mogelijk. Ook nu weer.

Lerucar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit ook. Geluid via versterker. Met horizon prima en nu met de next moet ik van 38 naar 65 om wat te horen. Is dit een software issue

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Nee, geen software issue. Dit is al vanaf het begin zo en zal ook wel zo blijven. 

 

De Horizon had andere software en stuurde een ietwat te sterk signaal.

 

Ik denk dat het nu nog steeds 6 dB te zacht is vergeleken met andere apparatuur aan mijn receiver. Referentie is dan mijn TV via ci+.

 

Ik heb die 6dB bij de ingangs versterking van de receiver ingesteld. Nu klinkt het even hard.

Uitgelicht topic