Hallo allemaal!
Het leek op het oog een vrij eenvoudig te verhelpen probleem, maar de oplossing heb ik na maanden van zoeken niet kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen 🙏🏻
Probleem: Het geluid schakelt automatisch van de soundbar naar de tv en naar een paar seconden weer terug. Het gebeurt tijdens tv kijken maar ook tijdens het afspelen van de radio via de Mediabox Next. Soms 1 keer per uur, dan weer 5 keer in een half uur. Er zit geen logica in.
Opstelling: Ziggo Next hdmi> Philips TV (55OLED705) hdmi ARC>Samsung soundbar (Q600A/XN).
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag @Kelvin Vliegent
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.
Jammer dat u al maanden hebt zitten worstelen. Wellicht was u hier eerder geholpen.
Als dit de aansluitingen zijn van uw Samsung soundbar Q600A/XN dan is het wellicht de moeite waard om uw Mediabox Next aan te sluiten op de HDMI 3️⃣ aansluiting van uw soundbar en de TV op de HDMI 4️⃣ (to TV) van uw soundbar. Het geluid en beeld van de Mediabox Next loopt dan via uw soundbar naar de TV.
Eventueel kiest u op uw TV aan ander HDMI-aansluiting.
Laat weten of dit werkt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Kelvin Vliegent
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.
Jammer dat u al maanden hebt zitten worstelen. Wellicht was u hier eerder geholpen.
Als dit de aansluitingen zijn van uw Samsung soundbar Q600A/XN dan is het wellicht de moeite waard om uw Mediabox Next aan te sluiten op de HDMI 3️⃣ aansluiting van uw soundbar en de TV op de HDMI 4️⃣ (to TV) van uw soundbar. Het geluid en beeld van de Mediabox Next loopt dan via uw soundbar naar de TV.
Eventueel kiest u op uw TV aan ander HDMI-aansluiting.
Laat weten of dit werkt.
Best Wim,
Dank je wel voor je reactie. Ik was wat terughoudend met het plaatsen van deze vraag. Ik dacht dat het een vrij (te) simpel op te lossen probleem zou zijn, ook al vond ik meerdere topics die hierop aansloten. De meesten oplossingen waren work-arounds. Vaak werd de oorzaak gelegd bij het hdmi-cec signaal van de Next en dat je een "cec-killer" er tussen zou moeten plaatsen. Dat leek mij veel te moeilijk. Het gaat hier om de installatie bij mijn ouders dus ik zal jouw oplossing later vandaag meteen gaan testen. Nogmaals bedankt!
Misschien een "stomme" vraag, maar wat bedoel je met "Eventueel kiest u op uw TV aan ander HDMI-aansluiting"?
Dat ik eventueel een andere hdmi aansluiting kies dan waar de soundbar nu op aangesloten is?
(ik hoop trouwens dat ik "je" mag zeggen)
@Kelvin Vliegent schreef:
Dank je wel voor je reactie. Ik was wat terughoudend met het plaatsen van deze vraag. Ik dacht dat het een vrij (te) simpel op te lossen probleem zou zijn, ook al vond ik meerdere topics die hierop aansloten.
Wees nooit te terughouden met het stellen van vragen. Dat is jammer van uw tijd en ergernis. Bovendien zitten hier behoorlijk wat mensen die staan te trappelen om uw euvel op te lossen.
Overigens is mijn suggestie gebaseerd op simpele logica én de gebruiksaanwijzing. 😎
Het kán zijn dat u via de afstandsbediening van TV een andere HDMI-poort (source) moet kiezen omdat de TV het HDMI-signaal niet direct herkent.
Uw TV heeft waarschijnlijk meerdere HDMI-ingangen en aansluiten op een andere HDMI-ingang wil vaak ook helpen.
Heel fijn! Ik heb het probleem óf de oplossing eerlijk gezegd nooit gezocht bij de soundbar dus dit is al zeer verhelderend!
@Kelvin Vliegent mooi dat het werkt.
En ga alsjeblieft ga niet maandenlang lopen zoeken en stel hier gewoon uw vraag. Doorgaans bent u dan in korte tijd geholpen.
Tot snel!
Je hebt twee mensen (en mij) heel erg blij gemaakt! Na 1,5 jaar tobben met de fabrikant Philips (moederbord TV vervangen) en leverancier CoolBlue (Soundbar twee keer omgewisseld) en mijn frustrerende zoektocht is het dan eindelijk gefixt! Dankzij jouw hulp Wim, ook al stond het in de handleiding. Super bedankt! 👍🏻
Zal ik zeker doen! Dank u en fijne avond
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.