Vraag
Reacties
Aankondigingen
John7012
Level 1

Geluid soundbar valt weg

Ben in het bezit van een Philips Tv met een Devialet soundbar, hiervoor had ik een Sonos soundbar welke geen geluidsstoringen gaf, echter de Devialet krijgt vrij regelmatig geen signaal door van de HDMI. De soundbar is met HDMI kabel aangesloten op de TV en de TV weer op de Next met een HDMI.

Vervelend als je high end apparatuur heb en het geeft dit soort problemen. Vaak komt het signaal na enkele seconden weer terug, maar ook vrij regelmatig moet ik de soundbar opnieuw opstarten. Wanneer kunnen wij een update van de Next verwachten zodat dit topic voor veel klanten van Ziggo kan worden opgelost ?

 

0 Kudos
23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Goedenavond @John7012 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Om het wat beter te begrijpen; wat is het modelnummer van uw Devialet soundbar?

0 Kudos
John7012
Level 1
Topicstarter

Het is de Devialet Dione

0 Kudos
John7012
Level 1
Topicstarter

Heeft dus geen typenummer, Devialet heeft maar 1 soundbar 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@John7012 Met zo'n knappe soundbar wil je optimaal genieten van je programma's. Wat enorm zonde dat je zovaak problemen ondervindt. Hoe heb je Dolby ingesteld op de Next? Ervaar je ook problemen met andere apparaten zoals bijvoorbeeld consoles, dvd/bluray spelers? Heb je eventueel een mogelijkheid om via optisch (toslink) te testen in plaats van hdmi? 

0 Kudos
John7012
Level 1
Topicstarter

Beste Vincent:

Ik heb op de next de volgende instellingen:

videouitgang: HDMI

HDMI resolutie: 4K

Dolby Audio: volg signaal

4:3 verwerking: uitgerekt

 

Ik heb de mogelijkheid om via een optische te testen, maar niet in het bezit van een dergelijke kabel, geen idee welke type ik hiervoor moet hebben.

 

Graag reactie

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Dank je. Ik heb geen aanraders wat betreft een optische kabel. Heb jij wellicht advies hierin @Teun?

0 Kudos
Teun
Level 17

@John7012 . Je kunt een doodgewone optisch kabel gebruiken om te testen. mocht je in de buurt van emmen wonen hebben wij wel eentje te leen in onze winkel. heb je al eens geprobeerd om easy link (van je tv) aan of uit te zetten?

 

Teun.

 

 

John7012
Level 1
Topicstarter

Hi Teun,

 

Dit heb ik inderdaad al geprobeerd (easylink) zonder resultaat, helaas. Optische kabel ga ik zeker nu even proberen 

 

0 Kudos
Teun
Level 17

@John7012 . We horen het graag, hopelijk werkt het.

 

Teun.

0 Kudos
John7012
Level 1
Topicstarter

Beste Teun,

 

De Devialet aangesloten inmiddels met een optische kabel direct op de ziggo next, tot op heden nog geen problemen (na 2 uur) ondervonden, ik hou je op de hoogte.

 

0 Kudos
Teun
Level 17

@John7012 . Duimen dat het goed blijft.

 

Teun.

John7012
Level 1
Topicstarter

Helaas, na een aantal uren is het euvel ook bij de optische kabel terug, de moed begint in de schoenen te zakken inmiddels........

0 Kudos
Teun
Level 17

@John7012 . Ook al eens geprobeerd om de optische kabel van de next rechtstreeks op de soundbar aan te sluiten? of zit dit al zo?

 

Teun.

0 Kudos
Sjaqie
Level 10

 @John7012 @Teun Gebeurt dit bij schakelen van apparaat ? dan zou ARC misschien de boosdoeners kunnen zijn als deze aanstaat ?

0 Kudos
John7012
Level 1
Topicstarter

Hi,

Niet dit gebeurd random tijdens het televisiekijken, soms een paar uur helemaal geen last en ook vaak meerdere keren per uur.

 

0 Kudos
John7012
Level 1
Topicstarter

Hi Teun,

De optische kabel zit rechtstreeks aangesloten op de Next 

 

0 Kudos
Teun
Level 17

@John7012 . Heb je ook de mogelijkheid om het te testen met een andere decoder?

 

Teun.

0 Kudos
Sjaqie
Level 10

@John7012 weet niet of je (als het mogelijk is) de soundbar aan te sluiten optisch aan te sluiten op je TV. Misschien een optie om ook te proberen, weet wat voor drama het kan zijn om het goed werkend te krijgen.

0 Kudos
John7012
Level 1
Topicstarter

Dank je voor het meedenken, dit kan ik inderdaad ook nog even als optie proberen.

Wel vervelend om steeds je tv van de wand te moeten halen, kabels weg te werken enz enz. 😉

 

0 Kudos