LM91

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geluid soundbar hapert na installatie Ziggo next mini

Ik heb deze week de ziggo Mediabox xl vervangen voor een Next mini, maar sinds deze wijziging hapert het geluid van mijn soundbar. Bij gebruik van apps op de TV zijn er geen problemen. Al snel kwam ik op dit forum terecht, aangezien het een structureel probleem lijkt met de Next Mini. 

Tot nu toe hebben de tips die ik hier tegen ben gekomen (o.a. nieuwe HDMI kabels, optische aansluiting gebruiken) niet geholpen en ik hoor graag hoe dit anders opgelost kan worden. 

Mogelijk overschakelen naar een gewone Next?

18 Reacties 18
riedo1

Level 3
  • 18Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Helaas levert Ziggo geen gewone Next meer uit. Ik heb hiervoor in het verleden ook al diverse pogingen ondernomen. De Next mini heeft helaas geen optical aansluitingen meer. Ik heb nu mijn soundbar gewoon aangesloten via een HDMI Arc kabel aan de TV. Voor Radio uitzendingen wil ik niet meer steeds de tv aan hebben en de soundbar kan ook middels Wifi of Bluetooth via mijn telefoon of tablet muziek laten horen. Geen probleem.  

LM91
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Riedo,

Bedankt voor je reactie, maar helaas werkt de de voorgestelde oplossing voor mij niet, ik had de soundbar altijd al via HDMI arc aan de TV aangesloten, maar met de Next mini geeft dat dus problemen met het geluid.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @LM91 . Welkom hier! 

Sorry dat je zo lang niets meer gehoord hebt in dit topic. 
Wel goed dat je aan de bel trekt. TV kijken met geluid dat steeds hapert, is verre van ontspannen. Dat moet anders kunnen. 

 

Is er de afgelopen week nog iets veranderd in de zaak? 
Waar ik benieuwd naar ben is hoe het gaat wanneer je de soundbar even niet gebruikt. Puur als test, hoor! Je moet natuurlijk je soundbar wel kunnen gebruiken. Maar het is altijd goed om eens te testen hoe het gaat zonder. Gaat dit wel goed? En als ik het goed begrijp ging het voordat je de Next mini had ook goed, met de mediabox XL. Die sloot je op dezelfde manier aan als je de Next mini nu aangesloten hebt? Kan je ons iets meer vertellen over hoe de zaak aangesloten is momenteel? 

LM91
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Lycke 

Nee helaas geen verbetering.

Ter indicatie: ik heb geen problemen als:

- Voorheen met mediabox XL

- TV/radio via Next mini op tv luidsprekers

- Apps op TV (netflix youtube) op soundbar

- playstation via tv op soundbar

 

Hoe het aangesloten is, beide opties geven zelfde problemen:

1. Next mini-> HDMI -> TV (SAMSUNG UE55NU8000)-> HDMI arc -> soundbar ( samsung ms-650)

2. Next mini-> HDMI -> TV -> optische uitgang-> soundbar

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Duidelijk @LM91 . Zou je iets meer kunnen vertellen over wat je precies ervaart? De soundbar hapert, geef je aan. Heb je dit constant? Op bepaalde momenten/zenders of misschien bij film/series? Even voor het schetsen van een volledig beeld. 

LM91
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het geluid valt 1 a 2 seconden weg. De frequentie hiervan verschilt wel, maar ik zie hier geen verband met welke zender of specifieke momenten. In het slechtste geval gebeurt dit meerdere keren per minuut.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm. Welke Dolby instelling heb je ingesteld staan? (instellingen - beeld en geluid - dolby audio) 

LM91
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij alle 3 de opties(ingeschakeld, uitgeschakeld en multichannel PCM) blijft het probleem aanwezig helaas.

gpanaco

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Op advies van ziggo support 4K omgezet in 1080p. Zowel met beeldinstelling automatisch en 4K valt een paar keer per avond het geluid enkele keren weg. Met instelling 1080p lijkt het probleem opgelost.  Maar ik zou toch 4K willen bij films en series die hiermee uitgezonden worden. Op advies van de messenger dienst van Ziggo leg ik deze vraag voor 

 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Hi @gpanaco Begrijpelijk dat jij zonder problemen wilt kunnen genieten van 4K en met wegvallend geluid lukt dat natuurlijk niet echt. Zie deze link, hier worden tips en tricks uitgewisseld, kun je hier iets mee? 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @LM91, @gpanaco,

 

We zijn inmiddels enige tijd verder; ervaren jullie deze problemen nog steeds? Heb jij de resolutie nog steeds vast op 1080p @gpanaco ? Dat maakt het een interessante case voor het onderzoek dat we hiernaar hebben lopen. Mocht je de kans zien, dan ontvangen we graag nog wat details over de apparatuur dat je in gebruik hebt in dit topic.

@LM91 - Jouw case is inmiddels al toegevoegd aan het onderzoek.

LM91
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex nee helaas, de problemen zijn nog steeds aanwezig, dus ik hoop dat er snel een oplossing voor komt. PS: ik heb het idee dat het op bepaalde zenders (bijv. Ziggo sport 401-406) erger is dan andere zenders (1-8)

gpanaco

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

soundbar HW-Q800T/XN samsung 

TV qled 43 inch model QE43Q64TAS

TYPENR QE43Q64TA

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dank voor de heads-up @LM91 en @gpanaco 

 

Zouden jullie beide onderstaande informatie willen aanleveren?
Model & type TV* : 
Model & type soundbar/versterker: 
Op welke wijze aangesloten: 
Huidige resolutie op de mediabox: automatisch of manual <waarde>
Probleem omschrijving:
Opgelost door resolutie aan te passen naar 1080p: ja/nee

jaccorijs

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik sluit me graag aan. Loop tegen hetzelfde probleem aan. Soundbar (Samsung JWH7500) in combinatie met de next mini is geen gelukkig huwelijk. Zowel via HDMI (ARC) als optisch zorgt voor haperend geluid (meerdere keren per minuut 1 of 2 seconden, soms langere tijd). Via WIFI zijn er geen problemen. Via apps op TV (NETFLIX ea) is er ook geen probleem. Het maakt niets uit voor welke resolutie wordt gekozen. Ook het vervangen van de Next mini door een ander exemplaar levert niets op.

Voordat ik deze soundbar ga vervangen wil ik graag weten of dit probleem ook bij andere merken speelt. 

TV (Samsung UE65MU7070)

gpanaco

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

boven dit berichtje staan mijn Samsung gegevens.  Sinds ik de resolutie op 1080p heb staan geen uitval meer. jammer dat ik dan mijn tv soms op 4K moet zetten bij bv netflix 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @gpanaco, ik zie dat jij inmiddels ook via een andere manier contact hebt gehad en je situatie al is doorgezet naar de gespecialiseerde afdeling.

 

@jaccorijs - Sorry dat je geen reactie meer hebt ontvangen op je bericht. Op je laatste vraag kan ik helaas geen eenduidig antwoord geven; we zien het probleem voornamelijk in combinatie met Samsung, maar dat betekent niet dat andere merken helemaal geen last van dit probleem kunnen hebben. Zit er nog verandering in de afgelopen tijd? De oorzaak bij jou ligt bij jou mogelijk wel ergens anders dan bij een meerderheid van de andere voorbeelden; daar zorgt het vastzetten op 1080 namelijk voor een tijdelijke oplossing.

gpanaco

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad,  ingesteld op 1080 en het probleem is bij mij opgelost.

Uitgelicht topic