1
Vraag
2
Reacties
Houdierust

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geluid schakelt over van harman kardon naar tv en terug

Sinds zaterdag 10 april heb ik een nextbox ontvangen. Sindsdien is het opvallend dat de tv meerdere malen per uur wisselt van harman kardon en naar tv. Ongeveer 10 minuten gaat de tv op de harman kardon en dan opeens switched het geluid naar de speakers van de tv voor ongeveer 30 seconde en daarna switch deze weer naar harman kardon. 
voorheen zag ik, wanneer de tv switchte van geluidsbron dat onderin rechts tezien werd vanwaar het geluid afkomstig is. Dat is nu niet te zien. Voor een impressie heb ik het gefilmt. Hierop is duidelijk het verschil te horen in kwaliteit en volume. Wanneer het geluid harder wordt is het moment dat hij van HK naar tv overschakelt zonder dit aan te geven. 
dit heb ik niet eerder gehad toen ik nog de horizon gebruikte.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Houdierust 

Je hebt één HDMI-uitgang (7) en die gaat in je TV

91A01E33-5CB1-425F-B7C6-9D3E2B7EA131.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

De Mediabox Next doe je in HDMI IN 1 en je PS4 in een van de andere HDMI-IN poorten. 
Het kan bijna niet anders maar dan heb je volgens mij de meest strakke aansluiting.

Bekijk in context

Houdierust
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Wim, Het is geluk. Ik heb de next verbonden aan de HK en de HK doorverbonden naar de tv! dank je wel voor de hulp!!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Houdierust 

Kun je uitleggen hoe je de Mediabox Next hebt verbonden met je Harman Kardon en je TV?

Houdierust
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Natuurlijk. Mijn Hk heeft een verdeler. Die zendt en stuurt alle boxen aan. 6 stuks. Deze is via een hdmi arc aangesloten op de tv. De next is met een hdmi aangesloten op de tv

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik begrijp het: hebt de Mediabox Next verbonden met een van de HDMI-poorten en de TV op de HDMI-OUT (TV ARC) en als je geen andere kabels naar je TV hebt aangesloten dan lijkt me dat correct.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat de instellingen van je Mediabox Next, je surround-installatie en je TV nog moeten worden nagelopen.

Houdierust
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De next heb ik verschillende opties geprobeerd. Uitzetten, signaal volgen of altijd aan. ( uit mijn hoofd) ben niet thuis. Deze andere 2 opties hielpen niet. De tv staat op, zoals hij altijd al staat, geluidinstelling: externe speakers. De HK zelf daar is niks aangewijzigd maar heeft verder ook niet meer instellingen als het gaat om de bron. Er is maar 1 hdmi aansluiting en deze is benut door de tv. De tv zou dus constant geluid moeten geven vanuit de speakers.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Houdierust schreef: “De tv zou dus constant geluid moeten geven vanuit de speakers.”

Feitelijk zou het zo moeten werken dat de TV als monitor -dus zonder geluid- werkt.
Als het goed is worden geluid en beeld vanaf de Mediabox Next naar je surround-installatie gestuurd en wordt daarvandaan via HDMI-out naar je TV gestuurd. En het geluid van je TV staat uit?

Als je het hebt over de TV-geluidsinstelling: externe speakers, kun je daar iets instellen?

En naast de HDMI-aansluitingen heb je geen optische kabel aangesloten tussen één van de apparaten?

Houdierust
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee geluid wordt niet naar mijn surround gestuurd. De tv zit ertussen. Nee ik heb verder geen kabels aangesloten op deze 3 apparaten. Zelfs mijn ps4 heb ik er even afgehaald.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

En als je dit probeert: Mediabox Next met HDMI kabel naar de HDMI-poort op je surroundversterker en vanaf de HDMI OUT (TV Arc) naar je TV? Op die manier bepaalt je versterker welk signaal wordt gekozen.

Die PS4 kun je gewoon in de HDMI-poort van je versterker laten zitten, want ook daarvandaan stuurt je versterker het beeld naar de TV.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Houdierust
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Als ik het mij goed herinner is er niet nog een hdmi uitgang. enkel nog een usb, optische en een jack. MAar ik zal vanavond nog eens kijken.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Houdierust 

Je hebt één HDMI-uitgang (7) en die gaat in je TV

91A01E33-5CB1-425F-B7C6-9D3E2B7EA131.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

De Mediabox Next doe je in HDMI IN 1 en je PS4 in een van de andere HDMI-IN poorten. 
Het kan bijna niet anders maar dan heb je volgens mij de meest strakke aansluiting.

Houdierust
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga het vanavond uitproberen. Kan izjn dat deze versterker een nieuwere versie is want ik kan mij dat aantal hdmi's niet herinneren. Maar ik hoop uiteraard van wel. Echter blijf ik het vreemd vinden dat dit niet eerder nodig was.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Volgens mij is dit jouw achterkant... nou ja, de achterkant van je versterker.

Met 4 HDMI-ingangen en 1 HDMI-uitgang.

 

F27E2BA5-D051-4FB4-9EE9-AA8759252E1A.jpeg

 

 

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Houdierust,

Je zal best nog wel wat anders aan je hoofd hebben dan het gerommel met die kabels, maar ik was wel nieuwsgierig of mijn suggestie nog heeft geholpen.

groet,

Wim

Houdierust
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Wim, Het is geluk. Ik heb de next verbonden aan de HK en de HK doorverbonden naar de tv! dank je wel voor de hulp!!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dat is mooi nieuws! 😀

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic