1
Vraag
2
Reacties
Nijntje22

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Geluid reciever Onkyo TX-NR626 met Next Mini

Horizon box vervangen door next mini aangesloten aan de reviever Onkyo TX-NR626

Tv en radio heeft geluid 

We hebben ook zone 2 daar hebben we geen geluid meer (keuken) hoe op te lossen 

 

33 Reacties 33
Nijntje22
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Zit goed vast de tv is lg oled staat op e ARC instellingen via HDMI ik weet niet of daar ergens fout zit met instellingen van alles nagekeken.

Ook Onkyo instellingen snap niet waar het probleem zit

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @Nijntje22, het is al een tijdje stil. Hoe gaat het nu met het geluid? 

Nijntje22
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Nog niet opgelost kabels zijn nu los ivm nieuw plafond woonkamer

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Nijntje22 Wat jammer om te lezen dat het nog niet is opgelost 😞  @Wim C. Heb jij nog ideeën over dit euvel? 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Nijntje22 en @Lotte 

Het is natuurlijk vreemd dat Zone 2 eerder wèl werkte en nadat de Mediabox Mini werd aangesloten stopte  Zone 2.

Daarom is het enige dat ik kan verzinnen en wat ikzelf zou doen is de luidsprekerkabels van links en rechts tijdelijk in de links en rechts van Zone 2 aansluiten.

Het is geen leuk werk want dan moet je die Onkyo TX-NR626 weer naar voren halen en dat is een heel gedoe, maar dan weet je wel zeker wat werkt en wat niet werkt.

Nijntje22
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Gaan we doen zodra plafond klaar is nu is alles losgekoppeld kunnen we mooi testen

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Nijntje22 als je klaar bent met je plafond; laat weten hoe de vlag erbij hangt en dan kijken we naar een eventuele volgende stap.

Nijntje22
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Alles is weer aangesloten de platen speler is met rood wit tulp die komt wel op zone twee ik denk zelf dat het met analoog en digitaal te maken heeft de speakers doen het.

 

 

 

Supernaus

Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

De TX-NR646 ondersteunt HDMI in Zone 2 niet zonder het gebruik van een optische kabel. Als je die optische kabel zou loskoppelen, zou Zone 2 niet werken. Onkyo ontvangers die HDMI naar Zone 2 ondersteunen zonder analoge of optische kabel bestaan wel, maar helaas is de TX-NR646 daar niet een van.

 

zie link

https://www.avforums.com/threads/onkyo-tx-nr646-zone-2-help-needed-please.2172015/

 

ik zie dat je een lager model hebt, mogelijk geldt dit ook nog voor jouw. Dat is al wat je zelf vermoedt, je kan een optische kabel nog proberen, wellicht dat het wel dan werkt. 

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Ik heb zelf ook receivers gehad met de mogelijkheid om naast 5.1 ook twee extra speakers bij te schakelen. Dat gebeurde wèl vanuit dezelfde bron, dus vanaf het 5.1-gebeuren gaf Zone 2  hetzelfde geluid als de twee frontspeakers in Zone 1. Naar de radio luisteren in Zone 2 en TV-geluid in Zone 1 was niet mogelijk.

Maar het blijft een typisch verhaal omdat het bij de vorige mediabox blijkbaar wèl heeft gewerkt.

Nijntje22
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Optische kabel naar de tv aansluiten?

Ik dacht dat alles goed werkte nu geven de tv apps weer geen geluid.

De tv staat ingesteld op geluid via bekabelde luidsprekers hdmi arc.

De Onkyo geeft cec control aan weet niet of dat goed is. Geluidsinstellingen van Ziggo next pakt geen Dolby.

Drie apparaten die je in moet stellen.

Nu dus geen geluid bij Netflix etc.

Supernaus

Level 5
  • 66Posts
  • 4Oplossingen
  • 23Likes

Het lijkt wel erg op dat de HDMI board langzaam maar zeker defect is. 

Nijntje22
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Lijkt me sterk het probleem is gewoon je hebt drie apparaten die goed moeten staan met instellingen LG Oled tv, Onkyo reciever en de next mini.

Tv heeft earc instelling schakel je Dolby in bij Ziggo dan doet netflix wel, dan de tv weer niet en andersom.

tv doet geluid via hdmi geen Dolby Atmos enz

 

 

Nijntje22
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Geluid gelukkig terug tv en tv apps.

In de mini box Dolby uit tv hdmi arc. zone twee zal wel te maken hebben met analoog en digitaal.

 

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic