Vraag
Reacties
Oplossing
Gerrit Imbos
Level 6

Geluid radiokanalen hikt op alle kanalen

(Humax versie)
Geluid alle radiokanalen hikt. Tevens nog trillende beelden op TV Française app op France 2. Nogmaals de vraag: Wat is de bitrate waarde van die radiozenders?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan het witte kapje nog van de splitter afhalen, die geven soms storingen door een productiefout.

En hoelang zijn die kabels op de versterker?Zit er bij de next kant ook nog een wandcontactdoos?

Bekijk in context

0 Kudos
13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Gerrit Imbos ,

Hakkelt tv ook?

Kan je een foto maken van het AOP(de ziggo aansluiting)?

Steefb
Level 20

Bitrates kun je hier vinden.

DVBC Bitrate Monitoring Netherlands Cable Ziggo (digitalbitrate.com)

Bitrates en hikjes zijn naar mijn inzien 2 totaal verschillende dingen.

AlexHelpt
Level 16

Klinkt gewoon als een probleem met het coax-signaal. Welke radiozenders storen precies? Hoe ziet de bekabeling eruit van eerste aansluitpunt in de woning tot Next?

Gerrit Imbos
Level 6
Topicstarter

Alleen de Mediabox Next (Humax) is vervangen. Het signaal komt via de netwerkkabel toch op de ingang van de Next?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@Gerrit Imbos  schreef:

Alleen de Mediabox Next (Humax) is vervangen. Het signaal komt via de netwerkkabel toch op de ingang van de Next?

Zowel ethernet als coax, maar de radio gaat via coax.Vandaar dat een foto van het AOP handig is, zodat wel kunnen zien of daar het slechte signaal vandaan komt.😉

0 Kudos
Gerrit Imbos
Level 6
Topicstarter

Hier even een overzichtje van het AOP

28BF8E2B-97C7-4A07-B2E1-8F1E144467EF.jpeg

96D60BCF-63D3-45DF-92EA-EDCFA2288AE9.jpeg

0 Kudos
Gerrit Imbos
Level 6
Topicstarter

Bedankt voor bitrate waarden!

0 Kudos
Gerrit Imbos
Level 6
Topicstarter

Foto’s geplaatst

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan het witte kapje nog van de splitter afhalen, die geven soms storingen door een productiefout.

En hoelang zijn die kabels op de versterker?Zit er bij de next kant ook nog een wandcontactdoos?

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Gerrit Imbos, ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat! Heb je het geprobeerd zonder het witte kapje? Zo ja dan wil ik je vragen om de vragen van @Verwijderd account te beantwoorden. 

Gerrit Imbos
Level 6
Topicstarter

Ik zal het witte kapje verwijderen. Dat deze storing kan geven vind ik onbegrijpelijk. De zwarte kabels van de splitter gaan naar resp. de Connectbox en Tratec antenneversterker. Vanuit die antenneversterker gaat een coax naar de Mediabox en de andere naar een TV met CI kaart. Wil ik bij de apparatuur in de meterkast moet ik eerst een complete wand van die kast verwijderen…

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Gerrit Imbos  Het kapje zelf veroorzaakt natuurlijk zelf geen storing, maar door een fabricagefout makt de coax soms slechte verbinding als het kapje geplaatst is.

Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community

0 Kudos
Gerrit Imbos
Level 6
Topicstarter

De coax kabel naar de NextBox (Humax) is ongeveer 6 meter. Er is geen contactdoos nabij de NextBox. Zit er rechtstreeks in.

0 Kudos