Superavo

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Geluid niet synchroon met beeld

Mijn geluid loopt niet synchroon met het beeld. Dat was eigenlijk altijd al een beetje zo maar sinds gisteren is het erger geworden. 

Ik heb Sonos en heb al van alles geprobeerd maar het lost niets op.

26 Reacties 26
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Superavo Super dat je het op deze wijze hebt opgelost!

@Willem-A1 Het is bij ons bekend dat er nog problemen spelen met lipsync en dat het nog niet is opgelost. In kleine stappen zijn onderhand enkele onderliggende oorzaken opgelost. Maar het is nog niet compleet verholpen. Voor een structurele oplossing kijken we naar alle klantmeldingen die wij hierover binnenkrijgen. Het grootste deel van de problemen die gemeld worden zijn aanwezig op het moment dat Dolby is ingeschakeld. Er staat hiervoor wijzigingen op stapel om dit probleem aan te pakken.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Paul 

 

klasse dat jullie bezig zijn, maar dat mag natuurlijk niet oneindig duren. Je ziet nu al veel klachten langskomen, die dus ook op het Internet staan, en dat schaad toch de reputatie van Ziggo. Je kan als bedrijf natuurlijk niet blijven zeggen dat je ermee bezig bent. Als mensen een dergelijk probleem zouden hebben met een Tv, receiver, versterker o.i.d. ging ie terug naar de winkel... 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Willem-A1 Fijn om te lezen en dank voor je feedback! Het probleem heeft absoluut de aandacht en er wordt continue gewerkt aan verbeteringen. Wat het complex maakt is dat dit een gelaagd probleem is, wat inhoud dat het niet slechts 1 oorzaak betreft. Uiteraard nemen we alle input die we via o.a. de Community binnenkrijgen mee ter verbeteringen. 

Teslathor

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Weet je al wat meer wanneer deze updates komen, zal prettig zijn als dit na 2 jaar eindelijk eens opgelost word, ben in staat heel de next box niet meer te gebruiken.... mooi ding op dit "puntje" na , dat dan weer wel 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Teslathor Helaas heb ik nog geen concrete update hierover. Het heeft zoals eerder aangegeven wel onze absolute aandacht en achter de schermen wordt dan ook hard gewerkt aan diverse verbeteringen. We laten dit uiteraard weten onder dit topic zodra er meer informatie is.Het is echter zo dat dit probleem niet bij iedereen speelt, ik raad dus wel aan eerst mogelijke andere oorzaken uit te sluiten voordat we zeker weten dat jij ook last hebt van dit probleem. Heb je bijvoobeeld getest of het probleem speelt met de verschillende audio instellingen van zowel je TV en/of externe apparatuur als op de Mediabox Next? Kijk ook eens of het uitmaakt wanneer je de audio instelling van de Next aanpast van "Volg Signaal" naar "Dolby uitgeschakeld" of "Dolby ingeschakeld". Controleer ook of je verschil merkt op het moment dat je het geluid via de TV speakers laat lopen of via HDMI (externe audio apparatuur) / SPDIF. 

Teslathor

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Denk dat ik alle opties wel een keertje geprobeerd heb ;), wat zou volgens jou de juiste moeten zijn ?

 

Als ik netfflix etc kijk via de app op mijn tv heb ik dolby atmos ( dus hdmi kabel naar surroundbox is ook snel genoeg), als ik f1 heb ik 4k , dus de kabel die ik van jullie heb gekregen is snel genoeg ( 4k kabel), gaat puur als ik mij  instelling op mijn tv op dolby of dolby + laat staan en ik kijk gewone tv dat ik dit probleem ervaar, zet ik de instelling op mijn tv naar pcm loopt hij weer goed, kijk ik zonder surround dan loopt het ook goed want ik heb dan automatisch pcm op mijn tv want daar zit geen dolby op. Schiet mij maar lek...

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Teslathor Wat de juiste instelling is, is lastig te zeggen en zal per type installatie varieren en ook een beetje afhankelijk zijn van de randapparatuur die gebruikt worden i.c.m. je tv en Mediabox Next. Mjn advies is dan ook om verschillende instellingen te testen en te kijken & luisteren wat bij jou het beste resultaat heeft. 

Uitgelicht topic