Superavo

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Geluid niet synchroon met beeld

Mijn geluid loopt niet synchroon met het beeld. Dat was eigenlijk altijd al een beetje zo maar sinds gisteren is het erger geworden. 

Ik heb Sonos en heb al van alles geprobeerd maar het lost niets op.

26 Reacties 26
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is zowel de Next als Sonos rechtstreeks aangesloten op de tv ?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Geen synchroon beeld en geluid doet ons vaak herinneren aan vroeger @Superavo, dit levert je niet de beste tv-momenten op. 

 

 

De vraag van @anoniemforum is een goede! Kun je deze beantwoorden? Als het weer synchroon loopt dan horen we dat ook graag. 

Superavo
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ja beiden zijn rechtstreeks aangesloten op de tv

Superavo
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Maar als ik bijv youtube kijk is er niets aan de hand, dan is beeld en geluid dus wel synchroon

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

hoe staan de geluitsinstellingen van zowel de next als tv ingesteld?

Superavo
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Welke instellingen bedoel je precies?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

De geluidsinstelling van de mediabox Next en de Tv. Deze kun je vinden in de instellingen 🙂 Kun je dat delen? 

Superavo
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Next instellingenNext instellingenSamsung instellingenSamsung instellingen

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

En als je eens uittest de mediabox rechtstreeks op de sonos? via hdm indien mogelijk, anders via optisch. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

En heeft de sonos ook evt een instelling inz synchroon

Superavo
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Is het niet vreemd dat bij Netflix en Youtube het probleem er niet is? Dus alleen bij Ziggo....

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

WillemA1_0-1632693814152.jpeg

Is het geluid te snel @Superavo? Dat is nl. normaal gesproken het geval, daar een Tv even tijd nodig heeft voor de beeldverwerking. Is het antwoord hierop 'ja' speel dan even met de audio vertraging (lipsync functie). Ik zie nl. dat deze op 0 ms staat. 


WillemA1_1-1632694050543.jpeg

 

Ook hier zie ik dat de 'Vertraging van digitale ge...' op 0 staat. En ook die kun je eens instellen op een andere waarde. Doorgaans zal 80ms tot 120 ms (milliseconden) al tot een goed resultaat leiden, maar pin je daar niet op vast. Op een bron als de Mediabox kun je dat vaak nog beter instellen als op de Tv, want doe je dat laatste is de kans aanwezig dat het geluid bij bv. apps weer te traag is. Maar het kan ook zo zijn dat je het ook op de Tv dient te wijzigen. Echter zal een Tv vaak rekening houden met de vertraging van de beeldopbouw en daar het eigen geluid op aanpassen. 

Succes

 

JKFK

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb geen idee waardoor het wordt veroorzaakt. Ik heb ook Sonos en ik heb dat probleem ook. Ik los het op door het beeld even te pauzeren en dan verder te kijken. Dan zijn beeld en geluid wel synchroon. Als ik dan weer live ga kijken is het allemaal in orde. Vreemd en het zou niet moeten hoeven, maar de rest van de avond heb ik er dan geen last meer van. Probeer maar eens, ik denk dat dit voor jou ook zal werken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je het probleem zowel bij live tv opnames replay-tv en movies en series

JKFK

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Nee alleen bij live tv, niet bij gestreamde programma's

Superavo
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Bedankt voor je reactie. Als ik de ms aanpas wordt het alleen maar erger. Het moet dus eigenlijk naar minder dan 0.

Superavo
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb het bij live tv, opgenomen programma's en tv replay. Niet bij Netflix, Youtube en bijv NPO start.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Superavo 

 

dan is het geluid dus te traag en daar kun je eigenlijk niets mee. Maar het is een probleem dat ook al behoorlijk lang terug optrad. Anders aansluiten zal weinig baten, want een signaalpad is tegenwoordig zeer kort, en de verwerking van het geluid zeer snel. Het kan weleens iets schelen, maar dan heb je het over enkele milliseconden. Het moet al echt misgaan wil dat meer worden. 

Een lipsync functie behelst op audio/video apparatuur eigenlijk alleen een audio delay, omdat het geluid vaak anders te snel is. Is dat te traag, dan gaat er iets mis, en gezien dit een issue is dat al langere tijd speelt, begrijp ik niet goed dat dit nog steeds niet is opgelost. 

Hoe kan het da dit nog steeds speelt @Maud ? En wat word er aan gedaan? 

Superavo
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb nu Dolby Atmos uitgeschakeld en dan is het opgelost.

Uitgelicht topic