ALBERTHEEMSKERK
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geluid mediabox: BBC1 en BBC2 zeer hard

vorige week nieuwe mediabox ontvangen

problemen met kanaal bbc1 en bbc2 : zeer hard geluid, nivo straalmotor

kan geluid niet minderen, kan geluid ook niet uitzetten

kan alleen ander kanaal kiezen, dan geluid weer normaal

wat is hier aan de hand ?

kan dus geen bbc1 en bbc2 kijken

mediabox terugsturen ?

 mvg

34 Reacties 34
Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 871Oplossingen
  • 3953Likes

Hey @ALBERTHEEMSKERK. Welkom hier!

Wat een vreemd verhaal, zeg. Ik herken dit helemaal niet. Nu moet ik zeggen; ik kijk zelf nooit naar de BBC zenders, maar ik heb natuurlijk meteen even getest hoe het hier gaat. Ik kan op zowel BBC1 als BBC2 gewoon het geluid aanpassen. Daarbij is het ook niet luider dan op andere zenders. 

 

Omdat dit iets wat ik ook nog nooit eerder gehoord heb, moet ik zeggen dat ik ook niet meteen weet wat er aan de hand is en hoe dit ontstaat bij jou. 

Ervaar je dit zowel wanneer je naar de BBC zenders zapt met de channel up/down knop, als wanneer je het zendernummer invult al wanneer je de voice control functie gebruikt? 
Heb je voor de zekerheid de mediabox al eens een fabrieksreset gegeven? 

We horen graag van je! 

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik probeer nu voor de derde keer te reageren maar krijg steeds foutmelding ????

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

1) Ik gebruik HDMI verbinding

2) ik heb ondertiteling aanstaan in menu van mediabox

3) ook video on demand geeft een brullend geluid

niet geregeld kan worden (volume knop doet niks)

Had vroeger geen probleem met scart verbinding

Wat is overigens volgens ziggo het voordeel van hdmi boven scart

kan ik niet beter terug gaan naar scart verbinding ?

mvg , albert

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 3239Reacties
  • 297Oplossingen
  • 585Likes

Fijn dat het intussen wel is gelukt om te reageren! Heb je ook nog antwoord voor ons op onderstaande vragen? Ook ben ik benieuwd wat voor mediabox je gebruikt? Als je niet zeker welke mediabox het is, vul dan ook de toevoeging van je huisnummer in bij je Community profiel dan check ik dit voor je 🙂 

Ervaar je dit zowel wanneer je naar de BBC zenders zapt met de channel up/down knop, als wanneer je het zendernummer invult al wanneer je de voice control functie gebruikt? 
Heb je voor de zekerheid de mediabox al eens een fabrieksreset gegeven?


Wat betreft HDMI, HDMI is 'digitaal', dus je verliest er geen kwaliteit mee. Scart is 'analoog' en als je dus je Ziggo-box met een scartkabel aansluit, dan maak je van het binnenkomende digitale signaal éérst weer een analoog signaal om dat vervolgens in de TV weer digitaal te maken. Dit geeft dus altijd wel wat kwaliteitsverlies. Als dit voor jou geen probleem is dan kun je er uiteraard voor kiezen om de boel aan te sluiten via een scart kabel. 

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja, gebeurt in alle gevallen bij bbc1 en bbc2, wat je ook doet, ook bij video on demand

mediabox is cisco8485/8685  en is 2 weken oud, reset helpt niet

ga nu proberen de ondertiteling uit te zetten

volgens mij kan hdmi geen onderitelibg aan ofzo

jammer ! nieuwer is dus niet altijd ook beter

 

 

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41308Reacties
  • 2337Oplossingen
  • 8617Likes

"volgens mij kan hdmi geen onderitelibg aan ofzo"

Ja hoor, dat maakt geen verschil.

 

Heb je deze mediabox cisco8485/8685 nieuw van Ziggo ontvangen?

 
iMark
Expert
Expert
  • 1551Reacties
  • 113Oplossingen
  • 489Likes

Inderdaad een intrigerende vraag. Waar komt die Cisco vandaan? Ik kan me niet voorstellen dat een dergelijk oud beestje door Ziggo is geleverd.

 

Onze oude Cisco 8485 is op het moment niet aangesloten. Wel weet ik dat de het geluid van BBC-zenders in Dolby Digital wordt doorgegeven. Er zit ergens in de instellingen de mogelijkheid om de uitvoer van het geluid te wijzigen. Maar ik weet niet meer precies waar.

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41308Reacties
  • 2337Oplossingen
  • 8617Likes

Die oude Cisco's zijn hier al jaren geleden ermee opgehouden vanwege de leeftijd en dat las ik toen ook met regelmaat hier op het forum terug.

De laatste tijd maar een enkel bericht over deze Cisco's gezien, ik dacht omdat ze allemaal opgehouden waren te werken.

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

de mediabox is twee weken geleden door ziggo opgestuurd in een kartonnen ziggo box

er is een boekje bij voor installeren en daarin staat op de eerste pagina de inhoud van de box, ziggo mediabox HD DVR Cisco 8485/8685,

ter vervanging van net zo een mediabox waar problemen mee waren (beeld op zwart, niets doet het, stekker eruit en wachten), deze "nieuwe"box heeft dezelfde problemen

kan misschien beter digitenne nemen ?

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb het terugstuur bonnetje nog van de vorige cisco 8485/8685 mediabox

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41308Reacties
  • 2337Oplossingen
  • 8617Likes

En Ziggo moderator kan eens kijken wat er nu moet gebeuren.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Probleem met knal hard geluid kont  ook bij selectie van

1) video on demand

2)  uitzending gemist

deze kan ik dus niet kiezen, jammer dan

geluid kan niet uitgezet worden met de mediabox afstandsbediening

geluid gaat weg door geluid op tv (met de tv afstandsbediening) geheel ui te zetten

en natuurlijk door ander kanaal te kiezen of mediabox uit te zetten

wel of geen ondertiteling maakt geen verschil voor dit knalharde geluid (120db)

de tv is philips, nooit probleem mee gehad, chromecast gaat goed, digitenne ook

 

 

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

wanneer ik op ziggo.nl de postcode check doe, dan blijkt dat mijn media box cisco 8485 ONGESCHIKT is in mijn postcode regio !! als die check tenminste klopt

kijk op

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/cisco-8485-dvb/

 

 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 871Oplossingen
  • 3953Likes

Zeer vreemde situatie, @ALBERTHEEMKERK .  Ik snap ook niet wat hier allemaal aan de hand is :-(. 

Nu is het zo dat je een tv start abonnement hebt. Sinds kort is er iets veranderd in het tv start abonnement. Je ontvangt hier nu namelijk een Mediabox XL in. Het lijkt me goed dat we jouw abonnement omzetten naar een nieuw tvstart abonnement, waar je dan gewoon fijn de Mediabox XL in ontvangt. Daar gaat het vast vele malen beter mee. 
Wat zeg je ervan? 

Uiteraard zullen er geen kosten worden gerekend voor het omzetten van het abonnement. We moeten ervoor zorgen dat je weer gewoon fijn gebruik kunt maken van alle zenders en opties in je abonnement. 

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een ander abonnement ? Zo kan ik wel bezig blijven. De huidige mediabox is begin feb 2021 ontvangen omdat de oude problemen had (zwart beeld, iedere week reset nodig, geen video on demand). Dit modem geeft nog meer problemen

1) zeer hard geluid op bbc1,bbc2, uitzending gemist

2) geen video on demand

3) geen teletekst uitzending foutmelding, dus ook geen pagina 888 meer

 

Beter is dat ZIGGO mijn problemen oplost met een goede mediabox.

Zoals gezegd, volgens ZIGGO zelf is mijn mediabox ongeschikt in mijn regio.

Waarom sturen ze die dan op ?

Wij hebben toch contractueel recht op een goed werkende mediabox.

 

PS de wifi router was ook erg oud (16 jaar), daarvoor in dec 2020 een nieuwe

ontvangen en die werkt heel goed zowel ethernet als wifi.

Nu de TV nog !

 

Paul Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 6026Reacties
  • 472Oplossingen
  • 1239Likes

@ALBERTHEEMSKERK Mij is niet helemaal duidelijk waar je gehoord of gelezen hebt dat de Mediabox (XL) niet geschikt zou zijn voor jouw regio. 
Uiteraard willen we de problemen die je beschrijft voor je oplossen zoals aangegeven door mijn collega @Lycke Z

ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat niet om de mediabox XL, die heb ik niet.

Ik heb hier een CISCO 8485/8685 DVB  UPC, en wanneer ik mijn huisadres invul om de mediabox check te doen, dan komt er ONGESCHIKT in regio

kijk zelf op :

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/cisco-8485-dvb

 

adres staat in mijn profiel, mijn klantnr is 6762409

 

Een nieuw abonnement is geen oplossing, een goede mediabox wel

 

 

 

Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 41308Reacties
  • 2337Oplossingen
  • 8617Likes

*** Niet meer relevante tekst verwijderd.***

 

 
ALBERTHEEMSKERK
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bovendien, ander abonnement (bv start)

1) is duurder 68 euro

2) en kan niet meer opnemen, kan nu wel

Huidige abonnement (al 16 jaar):

1) TV standaard

2) Internet compleet

Een andere mediabox XL heeft misschien weer andere problemen

Uitgelicht topic