Hallo,
Heb dit probleem al ruim 2 jaar. Meerdere keren contact gehad met Ziggo. Maar alle aangedragen 'oplossingen' hebben geen zoden aan de dijk gezet.
Opstelling : Sony smart tv. Via HDMI een Sony soundbar aangesloten. Netflix loopt vlekkeloos. Nooit problemen. Maar alle Ziggo zenders... pfrt. Als je de boel reset loopt het voor een paar minuten synchroon en daarna is het snel weer foute boel. Dit issue was al bekend bij Ziggo en ze hadden een update gedaan waardoor er een extra optie op de mediabox bij kwam, te weten : onder "Beeld en Geluid" de optie "Audio vertraging". Heel leuk maar al 1000x mee gestoeid en niet synchroon te krijgen. Soms kom je even 'in de buurt' maar minuten later loopt het alweer uit het lood.
In een gelijksoortig artikel op dit forum zitten lezen. Soundbar op glas aansluiten ipv hdmi. Dat soort adviezen. Prima natuurlijk voor bij wie het helpt maar hier niet. De soundbar ook eens helemaal afgekoppeld en gewoon op het lelijke tv speaker geluid lopen testen. Hetzelfde probleem. De mediabox zit 1op1 op het aansluitpunt aangesloten. Geen splitter of versterkers ertussen. Geen nep kabels maar de meegeleverde kabels van Ziggo. Deze wel eens vervangen door een nieuwe setjes kabels die Ziggo me heel netjes opgestuurd had.
Ik kan het niet beter schetsen dan dit.
Kortom... herkent iemand dit ? Ik sta open voor tips en adviezen. Wil graag weer 'normaal' naar programma's en films kijken. Hartelijk dank alvast.
Gr
Robert