Ik heb een harman kardon multibeam soundbar aangesloten op philips tv via hdmi arc.
Daarnaast een next mini aangesloten op philips tv.
Ongeveer 1 tot 3x per uur gaat het geluid uit op de soundbar van harman kardon.
Mute indrukken en un-mute indrukken afstandbediening next mini komt het geluid weer terug.
Verder heb ik alle instellingen al geprobeerd op zowel de tv, de next mini als de harman kardon. Het probleem bleef zich voordoen bij verschillende combinaties van bijvoorbeeld de settings: Meerkanaals tv, Audio uitvoer next mini.
Laatst had ik de next mini een tijdje op mute. Toen viel op dat hij na 30 minuten opeens op unmute ging. Andersom dus..
Alle updates zijn ook up-to-date. Ik dacht zelf dat het ligt aan de harman kardon die op een soort stand-by mode gaat, omdat er niet goed een signaal wordt doorgegeven vanuit de nextmini->Tv->Harman kardon. Optische kabel zou kunnen, maar hdmi arc zou toch gewoon moeten werken? Bij kpn oude tv box nooit problemen mee gehad.. Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi! Ik heb gister avond naar de fabrieksinstellingen van tv en next mini gereset.
En ook meteen zoals @Dikkedikkie1 zei de optische kabel aangesloten.
Probleem nu opgelost!
Hdmi arc was toch de boosdoener denk ik.. Dan weten jullie dat. Om terug te komen op wat je nog vroeg @Jos P : Ja het probleem deed zich echt alleen voor met next mini, dus in combinatie met gebruik van de hdmi ARC om het geluid door te geven. En voornamelijk (altijd) als we de TV kanalen bekeken of deze terug keken via de gids en dan herhaling. Bij gebruik van de geïntegreerde app Amazone Prime bijvoorbeeld niet, en ook bij NPO plus via de next mini niet of minder. Bij gebruik zonder next mini ook geen problemen.
Samenvattend: De combinatie Harman Kardon multibeam met surround speakers, Hdmi Arc, Next Mini Tv (terug)kijken en mijn Philips tv (Hd Ready uit 2019) gaf problemen.
Oplossing: Een optische kabel gebruiken ipv hdmi Arc
Bedankt voor alle hulp!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedendag @Mitty en welkom op de Community! We zijn hier van alle markten thuis 😄
Nu begrijp ik dat het volume hier een eigen wil heeft gekregen, dat moeten we natuurlijk niet hebben. Goed dat je het aankaart!
Je vermeld dat je het via de HDMI-ARC hebt aangesloten. In welke poort zit deze HDMI-Kabel?
Met deze set-up, is de Harman Kardon sounbar ook gekoppeld met de afstandsbediening van de Next? Zo ja, heb je deze koppeling al eens verbroken en opnieuw ingesteld met deze stappen? Ik hoor het graag!
Hi @Ryan bedankt voor je reactie. Helaas, de afstandsbediening stond ingesteld op geluid kardon, dus dit verwijderd en opnieuw ingesteld, zowel tijdens verwijderd was als opnieuw ingesteld geen resultaat, zelfde probleem.
De hdmi arc van de harman kardon zit in de hdmi arc poort van de tv. Dit omwisselen naar de andere hdmi-2 poort is sowieso zinloos, ook al geprobeerd uiteraard. Hier zit de next mini in.
Heb jij een idee of het een andere specifieke instelling zou kunnen zijn?
We denken graag met je mee @Mitty maar navraag bij mijn collega's leerde me vandaag dat dit een issue is dat bij ons in onderzoek is. Graag zou ik deze situatie door willen sturen naar het onderzoeksteam. Wil jij in je Ziggo Community profiel nog jouw postcode en huisnummer toevoegen? Dan kan ik hiermee aan de slag!
@Mitty
wat nog een goede test kan zijn, als je dat nog niet geprobeerd hebt.
Komt het ook voor als je op de tv bijvoorbeeld via youtube een filmpje aan het kijken bent? En de nextmini niet aan hebt.
Zo kun je in ieder geval uitsluiten of het aan de nextmini ligt.
Goede! We hebben het niet als we via de hdmi 2 aangesloten aan de laptop iets kijken. Het is ook pas sinds we de next mini hebben, bij kpn hebben we dit niet eerder gehad.
Hi Judith, fijn en ik heb mijn profiel ge-update!
Ik ga morgen denk ik nog een keer alles her-installeren. Fabrieksinstellingen next mini. Fabrieksinstellingen TV. En vanaf daar stap voor stap gebruikelijke settings instellen..
Vanavond kijkt mijn vriendin via nex-mini Amazone prime al de hele avond serie en in 3 uur heeft het zich nog niet voorgedaan...Gisteren hebben we 's avonds NPO plus gebruikt via next-mini en toen deed het zich wel voor.
Ik hou jullie op de hoogte, het is echt een raar iets!
Ik had ook geluidsissues met een multibeam.
Tip: sluit het geluid via optical van tv naar je multibeam aan.
Bij mij heeft dat alle problemen opgelost.
Dus geen gedoe met hdmi arc, de next gooit dat overhoop.
Fijn dat het dan al minder is maar wel bijzonder dat het nog via NPO-Plus via de next-mini is.
Komt het ook voor als je de NPO plus app via een ander apparaat afspeelt zoals een chromecast of laptop of mogelijk rechtstreeks op de smarttv zelf?
Hi! Ik heb gister avond naar de fabrieksinstellingen van tv en next mini gereset.
En ook meteen zoals @Dikkedikkie1 zei de optische kabel aangesloten.
Probleem nu opgelost!
Hdmi arc was toch de boosdoener denk ik.. Dan weten jullie dat. Om terug te komen op wat je nog vroeg @Jos P : Ja het probleem deed zich echt alleen voor met next mini, dus in combinatie met gebruik van de hdmi ARC om het geluid door te geven. En voornamelijk (altijd) als we de TV kanalen bekeken of deze terug keken via de gids en dan herhaling. Bij gebruik van de geïntegreerde app Amazone Prime bijvoorbeeld niet, en ook bij NPO plus via de next mini niet of minder. Bij gebruik zonder next mini ook geen problemen.
Samenvattend: De combinatie Harman Kardon multibeam met surround speakers, Hdmi Arc, Next Mini Tv (terug)kijken en mijn Philips tv (Hd Ready uit 2019) gaf problemen.
Oplossing: Een optische kabel gebruiken ipv hdmi Arc
Bedankt voor alle hulp!
Bij mij deed de kpn box het prima via arc.
Alleen de next gaf deze problemen.
Fijn dat het nu wel werkt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.