Bsjoukes

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Geluid en beeld niet synchroon

Sinds 4.29 update van de Next loopt mijn geluid weer niet synchroon. Heb hier al meerdere malen over gebeld. In het begin als je hem aanzet gaat het goed maar naar verloop van tijd gaat het elke keer mis.

Dolby staat uit.

Ik heb een tcl tv met Android tv OS en een Sony soundbar.

 

Geprobeerd zonder soundbar maar ook geen succes. Ik wordt er gek van. Kijk ik via de nvidia shield gaat alles goed, maar ja dan is het weer niet fullhd.

 

Zou fijn zijn als het een keer opgelost wordt. Tot dus ver zolang we bij ziggo zitten is tv kijken waardeloos. Internet nergens last van. Telefoon soms wel wat problemen. 

26 Reacties 26
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Bsjoukes

Ongestoord genieten zit er niet echt in als het beeld en geluid niet met elkaar synchroon loopt.
Nou moet ik eerlijk toegeven dat dit probleem al wel bij ons op de radar lag, en ook in een nieuwe software update gaat worden opgelost. In software versie 4.30 lossen we dit voor je op. We verwachten deze software binnen 2 weken op alle boxen in het land te hebben uitgerold.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jamyla  schreef:

 In software versie 4.30 lossen we dit voor je op. 


@Jamyla Kun je iets minder stellig zijn, ook in 4.30 is het audio sync probleem niet voor iedereen opgelost

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Touché! Beschik jij over andere informatie @Steefb? De laatste info die ik heb is dat in deze update de fix wordt uitgerold. Natuurlijk wel met een slag om de arm, en zodra het helemaal is uitgerold zouden we het collectief moeten testen, daar heb je een punt.

Bsjoukes
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Daarom plaatste ik dit topic juist op de dag dat ik de update had. En het veranderde niks. Ik in de firmware update notes stond eigenlijk niks over het geluid, dus ik dacht toch ff kijken. Helaas weer geen oplossing. Met de Next heb ik sinds ik hem heb maar 25% van de tijd die problemen niet gehad. Oplossing is toch wel een keer prettig. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ben er zelf nog zo heel bekend mee en ervaar het zelf niet, maar dat betekent niet dat het voor jou niet gruwelijk irritant is. Ik schakel hiervoor eens even met het test team. Zodra ik meer weet gooi ik het hier even in een reactie. @Bsjoukes

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Gezien de eerste reacties na de update over het algemeen toch heel positief zijn, willen we meer onderzoeken. Wil je daarvoor de volgende informatie aanleveren?

Klantnummer: *Deze zoekt een moderator voor je op*
Mediabox Next of Horizon4:
Merk + Type TV:
Merk + Type audioapparatuur: (niet van toepassing bij rechtstreekse aansluiting op de TV) 
Hoe is de mediabox verbonden met de TV / Audio apparatuur: (Omschrijf hier zo specifiek mogelijk hoe je de mediabox heeft aangesloten. Loopt er een HDMI kabel naar de audioapparatuur? Loopt er een optische kabel van de TV naar de Audio apparatuur en een HDMI rechtstreeks naar de mediabox? Etc)
Welke problemen ervaart je precies?
Is dit op lineaire TV of op bijv. Replay TV of Movies & Series (XL) content?
Naam zender+programma en datum+tijdstip oorspronkelijke uitzending: 
Wanneer is het issue begonnen? (speelt het al sinds de klant de Next/Horizon4 heeft ontvangen? Of speelt het sinds een specifieke software update? Etc)
Speelt het issue continu of werkt het soms ook wel goed?
Opgelost na reset fabrieksreset van de mediabox: Ja/Nee

Revo

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit Paasweekend de update op mijn Horizon geïnstalleerd. Was versie 4.30 en ook ik kan bevestigen dat het geluid nu vertraagd is t.o.v. het beeld. Dolby heb ik inmiddels uitgezet, maakt geen enkel verschil.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hi @Revo

Goed dat je dit laat weten. Het zou super zijn als je de vragen die Jamyla heeft gesteld kunt beantwoorden dan gaan we dit verder onderzoeken. 

Revo

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Klantnummer: *Privacygevoelige info verwijderd* 

Mediabox XL

TV: Samsung UE50JU6870

Audio: Denon CEOL N10

Verbinding: tv naar audio is optisch, tv naar mediabox is hdmi

Probleem: geluid loopt achter bij beeld

Wanneer: altijd! Heb wel de indruk dat het bij Replay en Movies & Series erger is.

Sinds wanneer: Sinds softwareupdate mediabox naar 4.30 in het Paasweekend.

Probleem doet zich altijd voor.

Reset naar fabrieksinstellingen leverde geen verbetering op.

Tot slot, voor de update met exact dezelfde apparatuur en bekabeling, werkte alles prima!!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Super! Thanks! Bij deze heb ik het voor je doorgezet naar de juiste afdeling. Ik heb Jamyla haar bericht iets aangepast en jouw klantnummer weggehaald, dit is niet handig in verband met privacy. 

Als er een terugkoppeling komt dan zullen we dit uiteraard laten weten. 

TjerkVisser

Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

Goedendag,

 

Ik wil even op dit Topic reageren aangezien ik dit probleem ook ervaar.
De mediabox aangesloten via yamaha versterker of rechtstreeks in de Philips 4k TV maakt geen verschil voor de synchronisatie.

Voor de goede orde: het beeld loopt voor op het geluid (de omgekeerde wereld)

Het enige wat verbeteringen brengt is inderdaad het uitzetten van het dolby geluid en , ja je gelooft het niet, het uitzetten van de 4K upscaling van de next box. (Beeldresolutie terug naar 1080I) Als ik deze twee zaken dus  uitzet loopt het beeld synchroon met geluid. Zodra een van beide features weer aangezet worden is er een duidelijke vertraging in het geluid zichtbaar.

Dit is dus hoogst irritant en ik zou graag zien dat dit opgelost wordt en niet dat we afgescheept worden met frases als "zet dolby even uit en weer aan" (dit helpt dus voor geen meter) Tevens is het natuurlijk beetje flauw om formule 1 in 4K te kijken met geluid wat niet synchroon loopt.

Ik verneem graag wat men hieraan gaat doen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@TjerkVisser Hartelijk dank voor je aanvullingen op het probleem onder dit topic. Ik kan me voorstellen dat het heel irritant is op het moment dat beeld & geluid niet synchroon aan elkaar lopen. Het probleem is op dit moment nog in onderzoek en ik heb ook jouw melding hierin meegenomen als voorbeeld. Zodra er een terugkoppeling is laten wij het weten onder dit topic. 

TjerkVisser

Level 6
  • 112Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

@Paul 

Ik zit nu de voorbeschouwing F1 te kijken met 4k en dolby aan via de next. Het is geen kijken als je het commentaar ziet aan de tafel en het geluid loopt achter op het beeld.

 

Ik ben nu overgeschakeld naar TV beeld van de Philips TV (55-Oled-805/12). Hier zit CI module in. 

Dat is werkelijk een verademing ten opzichte van de Next. Alles in sync.

 

Ik heb de next voor de replay mogelijkheden en het snelle zappen. Maar ik ben inmiddels al wel zover dat films en langere tijd naar een programma's kijken voortaan via de TV gaat gebeuren.

 

Ik hoop dat dit snel opgelost gaat worden aangezien het al behoorlijke tijd speelt.

 

Groet Tjerk

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@TjerkVisser Ik kan me voorstellen dat dit niet ten goede komt van het kijkgenot tijdens bijvoorbeeld de F1 voorbeschouwing! Achter de schermen loopt het onderzoek nog en we hopen uiteraard dat het voor iedereen z.s.m. opgelost wordt. Zodra er meer bekend is deel ik het onder dit topic. 

rhartman_01

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Als ik dolby uitzet hoor ik helemaal niets. 

Na weer inschakelen nog niet synchroon 

Teslathor

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dit is een oplossing die werkt voor mij

 

Als je tv kijkt moet je de geluidsuitvoer op pcm zetten

Bij netflix/disney ( wel via de app) , geluid weer op dolby +

 

Het is ff omslachtig maar werkt wel

 

Succes

rhartman_01

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dat had ik ook al gedaan.

Zonder resultaat.

Ik ondervind meer problemen sinds de update.

Te weten : tijdens het kijken springt de box over naar een andere zender meestal een sport zender.

Ook sinds de update bij een opname dat ik de eerste 5 minuten mis en dat is ook met op een later tijdstip iets terug kijken, ook al geef ik aan vanaf het begin kijken.

Wat mij betreft ligt het aan de software die gebruikt is voor de update en mag ziggo als het mogelijk is de oude software terug te zetten. Graag zelfs. 

Teslathor

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Blijft vreemd dat ze dit niet kunnen fixen.....

rhartman_01

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb maar inmiddels een nieuwe receiver aangeschaft, daar kan ik de synchronisatie van het geluid mee instellen. Daar loopt het geluid nu wel synchroon alleen nog niet met een opgenomen programma. Ik ben wel van mening dat als een provider besluit om de infrastructuur aan te passen of te verbeteren ze eerst alles maar dan ook alles moeten checken of de apparatuur van de gebruikers geschikt is voor de aanpassing. Ik begrijp ook wel dat je niet alles uit kan sluiten, maar om de gebruiker op extra kosten jagen gaat mij wel erg ver. Maar de echte oplossing vanuit Ziggo blijft uit

Uitgelicht topic