1
Vraag
2
Reacties
Maximiliaan73

Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Geluid en beeld niet synchroon na reset mediabox

Probleem. Ik zat Viaplay te kijken (zender 200) en daarna ging ik terug naar Journaal op 1. Geluid plotsklaps weg. Op alle zenders geen geluid meer, behalve dus bij Viaplay. Ziggo gebeld. Reset van Next en ja, geluid terug. Maar geluid en beeld sindsdien totaal niet meer synchroon. En bovendien klinkt geluid heel schel en onduidelijk. Ziggo kon een en ander niet meer oplossen. Wat te doen? Is allemaal heel irritant.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maximiliaan73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor het meedenken Bert.  Maar ik heb het idee dat het vooralsnog opgelost is. Geluid doet het weer en ook lopen beeld en geluid nu weer synchroon. Wat was nu de oorzaak? Mijn oude analoge Kenwood versterker is aangesloten op tv en de versterker stond de hele dag aan. Na het uitzetten van de versterker werkte alles op de tv weer als vanouds. Ik weet niet hoe dat allemaal in elkaaar zit, maar de versterker lijkt me de boosdoener. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66928Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18548Likes

Hoe is al je apparatuur aan elkaar en in welke volgorden met wat voor kabels aangesloten?

Heb je de fabrieksinstellingen al een keer terug gezet?

Maximiliaan73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

HDMI kabel tussen TV (sony bravia) en Next box. Fabrieksinstellingen teruggezet. Tweemaal complete reset door Ziggo. Beeld blijft voorlopen op geluid (ongeveer 2 a 3 seconden). Geluid ook blikkerig. Vorige week ook problemen met Next box gehad na CS 2004 melding. Tijdlang geen beeld, maar ineens weer hersteld. Blijft modderen met deze mediabox.

Maximiliaan73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

En toen verdween het geluid ook weer. Nu alleen nog beeld. Wat een ellende met de Mediabox.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66928Posts
  • 4704Oplossingen
  • 18548Likes

Hoe maakt de Next verbinding met het modem? Via wifi of een netwerkkabel?

Maximiliaan73
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor het meedenken Bert.  Maar ik heb het idee dat het vooralsnog opgelost is. Geluid doet het weer en ook lopen beeld en geluid nu weer synchroon. Wat was nu de oorzaak? Mijn oude analoge Kenwood versterker is aangesloten op tv en de versterker stond de hele dag aan. Na het uitzetten van de versterker werkte alles op de tv weer als vanouds. Ik weet niet hoe dat allemaal in elkaaar zit, maar de versterker lijkt me de boosdoener. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic