1
Vraag
2
Reageer en help mee
wimfrazer

Stamgast
  • 90Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Geluid en beeld niet gelijk.

Geluid en beeld op Discovery Science loopt niet gelijk. Met "Audio vertraging" geprobeerd goed te krijgen. Is het nagenoeg gelijk, verspringt het weer.  Voor zover ik nu bemerkt heb alleen op D. Science.

16 Reacties 16
bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4435Posts
  • 147Oplossingen
  • 2447Likes

Ik zal morgen eens kijken/luisteren. Het zijn dat het geluid zelf al uit sync is. Zou niet voor het eerst zijn. 

Als het ook uit sync is op Dolby stand "uit" dan is de kans groot dat het foutief uitgezonden wordt.

sebas14
Expert
Expert
  • 495Posts
  • 12Oplossingen
  • 262Likes

Discovery Science heeft geen Dolby audio, alleen stereo.

Kan het helaas nu ook niet testen. Ben benieuwd naar de bevindingen van anderen.

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4435Posts
  • 147Oplossingen
  • 2447Likes

Ik heb even gekeken en het geluid loopt zeker een of twee secondes voor op het beeld. Niet lekker om te kijken. Zie dat in iedergeval bij replay. Bij live lijkt het aardig te kloppen.

Sommige replay afleveringen klinkt het geluid ook vervormt. Alsof er steeds stukjes missen. Voorbeeld "how its made" 15 juli 6:00 - 6:24h.

wimfrazer
topicstarter
Stamgast
  • 90Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Bedankt voor reactie en uitproberen. Ik heb Dolby Audio op Uitgeschakeld staan. Toch beeld en geluid uit sync. Kan Ziggo daar een oplossing voor maken/vinden?

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 4435Posts
  • 147Oplossingen
  • 2447Likes

Ik zal het melden bij de moderatoren. Dan kan er iemand opgezet worden om de opnames weer in sync te krijgen. 

Het is niet een klein beetje uit sync.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 6035Posts
  • 1545Oplossingen
  • 2111Likes

Hi allen!

Het is bij ons bekend dat het geluid op Discovery channel en Science niet synchroon loopt. Inmiddels is hier op 15 juli een ticket voor gelogd voor onze technische dienst. Het issue speelt op alle devices, mediaboxen en Ziggo GO app en web. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra er meer bekend is, dan zullen we dat uiteraard met jullie delen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 6035Posts
  • 1545Oplossingen
  • 2111Likes

Hi allen, goedemorgen!

Even een update vanaf onze kant. Het ticket is inmiddels gesloten door onze technische dienst en het probleem is dus opgelost! 🙂 Lopen jullie al nog tegen problemen aan, laat het ons dan vooral weten.

Michel Vink

Stamgast
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij is het in ieder geval weer sinds gisteren op Discovery Science op zowel ziggogo.tv als op de ZiggoGo app op de mobiel weer haperig en voorlopend geluid...

Wederom storend om naar te kijken....

wimfrazer
topicstarter
Stamgast
  • 90Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Maandag 29 augustus opgenomen; D Science Nasa's Unexplainex Files 23.30 uur. Beeld en geluid lopen niet gelijk. En niet zo'n klein beetje. Hoe kan gier nou gezegd worden dat het opgelost is?

wimfrazer
topicstarter
Stamgast
  • 90Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Maandag 29 augustus opgenomen; D Science Nasa's Unexplained Files 23.30 uur. Beeld en geluid lopen niet gelijk. En niet zo'n klein beetje. Hoe kan hier nou gezegd worden dat het opgelost is?

wimfrazer
topicstarter
Stamgast
  • 90Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Ziggo, los dat nou eens op......

Woensdag 31 augustus opgenomen D.Science 21.00 uur In Search of Monsters, beeld en geluid weer helemaal ongelijk. Geluid loopt voor op beeld. Programma maar verwijderd zonder te kijken. Is niet te doen. 

Ziggo, hier betaal ik niet voor. Probleem speelt nu al zo lang, zonder dat het opgelost wordt. Vindt Ziggo dat eigenlijk wel belangrijk, of liggen de prioriteiten ergens anders?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 2399Posts
  • 251Oplossingen
  • 563Likes

Hallo @Michel Vink en @wimfrazer. Frustrerend dat de problemen sinds kort weer spelen! Dat bederft natuurlijk een hoop kijkplezier. Speelt het alleen bij opnames? Zojuist heb ik diverse programma's geprobeerd - zowel live als Replay- maar ondervind geen issues. Dit was overigens via de Ziggo GO App. Mocht het via de mediabox spelen, geef dan gerust aan via welke box dit is zodat we opnieuw kunnen onderzoeken wat hier loos is!

Michel Vink

Stamgast
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geloof het of niet, maar toen ik gisteravond op de Ziggo Go app op m'n mobiel weer Discovery Science ging kijken, was het genoemde issue ook weer als sneeuw voor de zon verdwenen. (Tot en met maandag avond deed het issue zich nog wel voor)

(Ik heb het zelf niet via de Mediabox Next getest, maar had het zowel in de ZiggoGo app op de mobiel als op ziggogo.tv in de browser)

Nu ik net je bericht binnen kreeg, heb ik zojuist nogmaals Discovery Science aangezet, en vooralsnog komt de vertraging en krakerig geluid ook niet meer voor. 

Iets meer dan een week, en weg is het. Verklaring voor het issue blijft uit vrees ik.

Michel Vink

Stamgast
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ennnnnnnnnnnnnnnn, de desynchronisatie is weer terug, in ieder geval op ziggogo.tv in de browser.

wimfrazer
topicstarter
Stamgast
  • 90Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes

Ennnnnnnnn, hier ook. Ziggo zegt dat er aan gewerkt wordt. Maar zal ik ook eens wat zeggen....ik geloof er helemaal niks van. Ik denk dat dit geen hoge prioriteit bij Ziggo heeft. Helaas.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2883Posts
  • 493Oplossingen
  • 574Likes

Balen dat het gelijk lopen van beeld en geluid - na de eerste hoopgevende berichten- maar kortstondig merkbaar was. In de tussentijd is er een Ziggo Go update geweest. Hebben jullie die versie gedownload en merken jullie hiermee verschil?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic